biofood zalmolie

Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Re:biofood zalmolie

Angelique
5-sterren
5-sterren

Bericht door Angelique »

Binno schreef: Wij geven ook de Henne zalmolie. Ik ben de prijs even kwijt maar het is volgens mij niet veel duurder dan die fles van Biofood en is heel goed voor de vacht. (zuiver zalmolie)
Meer over de samenstelling van Henne en hoeveel je ervan mag geven staat in deze topic:
http://www.barfplaats.nl/forum/viewforu ... #msg163865
€14,50 per 500ml.
Binno
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Binno »

Angelique schreef: €14,50 per 500ml.
Thanks.. ;D ;D ;)
casangio

Bericht door casangio »

Lizzy schreef:

Ik zou het sowieso terug brengen, als ik eerlijk ben. Ik vind dat een vers-etende hond al helemaal geen niet-actieve omega 6 vetzuren nodig heeft. En ook geen omega 9..... Dus ik vind 13 euro duur betaald. Waarom geef je niet lekker visoliecapsules van de ETOS of HEMA? Lekker goedkoop en goed.
Ja en hier heb ik een vraagje over. Welke oliecapsules woden er bedoeld de Etos heeft twee soorten. Visolie Extra dat is omega 3 en 6 en deze is MET borage olie of de gewone visoliecapsules omega 3 en die bevatten geen borageolie. Ik heb altijd de eerste soort gegeven, maar omdat er niet teveel omega 6 mag worden toegevoegd ga ik nu twijfelen ??? ??? ???
Laatst gewijzigd door casangio op wo 29 sep 2004, 09:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

Je kunt ze allebei nemen. Als je borage olie erbij wilt geven, dan geef je de Extra. Overigens is de verhouding visolie:borage olie 2000 mg visolie: 400 mg borageolie.
Helen
5-sterren
5-sterren

Bericht door Helen »

Ik denk dat af en toe een scheutje niet valt onder te veel. Ik geef Balou een keer of drie in de week een scheutje tarwekiemolie voor de vit E. Het is vind ik van belang als je onverzadigde vetzuren supplementeert en er zijn onderzoeken dat vit E de kans vermindert op allerhande kankers en het is een sterkte anti-oxidant. Dus het is eigenlijk een kwestie van voor en nadelen tegen elkaar afwegen en ik supplementeer dus wel regelmatig tarwekiemolie maar geen liters, gewoon een flinke scheut!! ;D
Laatst gewijzigd door Helen op di 16 nov 2004, 17:11, 1 keer totaal gewijzigd.
susan01
1-ster
1-ster

Re: biofood zalmolie

Bericht door susan01 »

laura schreef: Ik heb zaterdag zalmolie van biofood gekocht, gewoon in een fles.

Ik heb aan die man in de winkel gevraagd of er ook lijnzaadolie in zit, maar dat wist hij niet. Als het goed is wordt ik zo terug gebeld door biofood daarover.

We hebben Tosca een paar keer olie van de paardendrogist gegeven die lijnzaad bevat. Nu heeft Tosca erge jeuk gehad en we denken dat het daar vandaan komt. Het wordt gelukkig iets minder, bijten doet ze nu niet meer.

Mijn vraag is dus eigenlijk of dit goede olie is en hoevak je het kunt geven?

De lijnzaad olie geef ik maar aan een vriendin met paarden  ;)

In de olie zouden omega 3,6 en 9 vetzuren zitten.
Ik kwam dit bericht al zoekende tegen, maar wil toch even reageren.

M'n honden zijn gek op de zalmolie van Biofood en ik ben er zeer tevreden over.

BIOFOOD Zalmolie wordt koudgeperst uit verse zalm en is rijk aan omega 3 en 6 vetzuren en bevat optimale EPA/DHA waarden. Deze essentiële meervoudig onverzadigde vetzuren vervullen in het lichaam allerlei functies. BIOFOOD zalmolie is gunstig voor hart en bloedvaten, vermindert gewrichtsklachten, verzorgt en voorkomt huidproblemen (bijv. haaruitval, jeuk, vlooien allergie en kale plekken), zorgt voor een stralende vacht en een betere vertering (minder ontlasting, betere voedselopname). Voor alle hondenrassen. Samenstelling: zalmolie (met natuurlijk anti-oxidant E-Ros: Vitamine E en Lecithine). http://www.biofooddiervoeding.nl/hond/h ... ticleID=65
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

susan01 schreef: Ik kwam dit bericht al zoekende tegen, maar wil toch even reageren.

M'n honden zijn gek op de zalmolie van Biofood en ik ben er zeer tevreden over.

BIOFOOD Zalmolie wordt koudgeperst uit verse zalm en is rijk aan omega 3 en 6 vetzuren en bevat optimale EPA/DHA waarden. Deze essentiële meervoudig onverzadigde vetzuren vervullen in het lichaam allerlei functies. BIOFOOD zalmolie is gunstig voor hart en bloedvaten, vermindert gewrichtsklachten, verzorgt en voorkomt huidproblemen (bijv. haaruitval, jeuk, vlooien allergie en kale plekken), zorgt voor een stralende vacht en een betere vertering (minder ontlasting, betere voedselopname). Voor alle hondenrassen. Samenstelling: zalmolie (met natuurlijk anti-oxidant E-Ros: Vitamine E en Lecithine). http://www.biofooddiervoeding.nl/hond/h ... ticleID=65
Kom je hier om Biofood reclame te maken? Ik vrees dat je daarvoor een beetje op het verkeerde forum bent aanbeland. De meeste van ons zijn niet zo pro-biofood ;)
susan01
1-ster
1-ster

Bericht door susan01 »

Lizzy schreef: Kom je hier om Biofood reclame te maken? Ik vrees dat je daarvoor een beetje op het verkeerde forum bent aanbeland. De meeste van ons zijn niet zo pro-biofood ;)
Ik kwam dit bericht al "zoekende" (zie zoek functie) tegen, op zoek naar meer info over lijnzaadolie, en wilde gewoon even reageren. De topic is "biofood zalmolie" toch, en reageren hierop betekent dat ik "op het verkeerde forum zit"?

Mijn honden voer "ik" kvv en brokken met zalmolie, beide van Biofood en ben er zeer tevreden over. Ze zijn kerngezond en zien er geweldig uit (o.a huid en vacht). That's all.

Dat ik nu weer de barfpolitie over me heen krijg so be it.  ;)

IEDEREEN z'n mening. Maar "waarom" ben je eigenlijk niet zo pro-Biofood bent? En wie is "ons"? Je hebt al hun producten geprobeerd? Ze vermelden genoeg informatie en alle ingrediënten. Je mag pro-barf zijn en tegen brokken maar geen bio-industrie, scharrelvlees, geen chemische toevoegingen klinkt zo wie zo in orde toch?
Laatst gewijzigd door susan01 op vr 04 jun 2010, 10:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Fido
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Fido »

susan01 schreef: Ik kwam dit bericht al "zoekende" (zie zoek functie) tegen, op zoek naar meer info over lijnzaadolie, en wilde gewoon even reageren.

Mijn honden voer "ik" kvv en brokken met zalmolie, beide van Biofood en ben er zeer tevreden over. Ze zijn kerngezond en zien er geweldig uit (o.a huid en vacht). That's all.

Dat ik nu weer de barfpolitie over me heen krijg so be it.  ;)

"Waarom" ben je eigenlijk niet zo pro-Biofood bent? En wie is "ons"? Ze hebben vele verschillend producten die je allemaal geprobeerd hebt?

Om met het laatste te beginnen, nee ik heb ze niet geprobeerd en de reden is omdat ik met mijn kennis over voeding (en die is best wel breed ;)) de producten van Biofood niet goed vind.
De brok is veredeld kippenvoer, wel biologisch, maar het blijft kippenvoer.
Zalmolie in een lichtdoorlatende fles? Ze hebben geen verstand bij biofood over zalmolie het gaat om omzet..... en in dat kadertje kan ik ook de bonbons, vloeibaar schapenvet enz. in stoppen.

Voeding is iets meer dan het in een bewerkte vorm in een verpakking doen en dan vooral het "heilige" woord biologisch erop te plakken. Net zo erg als dat het woord holistisch tegenwoordig commercieel verkracht wordt  >:(

Ik weet niet of de reacties op je berichten je afschrikt, ik realiseer me best wel dat het fel over kan komen maar dat is zeker mijn bedoeling niet  ;). Ook ik heb de afgelopen jaaaaaaaaren veel moeten leren en ben dat ook gaan doen!
Er is hier ontzettend veel leesvoer die je nog door kan spitten. Veel leesplezier!
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

susan01 schreef: Ik kwam dit bericht al "zoekende" (zie zoek functie) tegen, op zoek naar meer info over lijnzaadolie, en wilde gewoon even reageren. De topic is "biofood zalmolie" toch, en reageren hierop betekent dat ik "op het verkeerde forum zit"?
Je post 2 berichten, beide over Biofood. Ik zeg niet dat je op het verkeerde forum zit maar ik vind het wel opmerkelijk.
Fijn voor je. Houden zo!
Dat ik nu weer de barfpolitie over me heen krijg so be it.  ;)
Voer jij maar fijn waar je zin in hebt hoor. Of wat jij denkt dat goed is. Je zit hier alleen wel op een BARF forum. Dus als onze mening je niet bevalt, dan zit je misschien toch wel op het verkeerde forum? :g:
IEDEREEN z'n mening. Maar "waarom" ben je eigenlijk niet zo pro-Biofood bent? En wie is "ons"? Je hebt al hun producten geprobeerd? Ze vermelden genoeg informatie en alle ingrediënten. Je mag pro-barf zijn en tegen brokken maar geen bio-industrie, scharrelvlees, geen chemische toevoegingen klinkt zo wie zo in orde toch?
Ik vind Biofood ronduit goedkope smerige brokken zooi. En dat vind ik van alle brokken, dus ook van Biofood. En de meeste van de Barfplaats-leden (ons dus), voeren geen brokken. Ik heb hun producten niet geprobeerd en dat ga ik ook niet doen ook. Het is brok en dat voer ik niet en nooit. En hun zalmolie vind ik van goedkope ranzige kwaliteit.
Laatst gewijzigd door Lizzy op vr 04 jun 2010, 10:39, 1 keer totaal gewijzigd.
susan01
1-ster
1-ster

Bericht door susan01 »

Fido schreef: Om met het laatste te beginnen, nee ik heb ze niet geprobeerd en de reden is omdat ik met mijn kennis over voeding (en die is best wel breed ;)) de producten van Biofood niet goed vind.
De brok is veredeld kippenvoer, wel biologisch, maar het blijft kippenvoer.
Zalmolie in een lichtdoorlatende fles? Ze hebben geen verstand bij biofood over zalmolie het gaat om omzet..... en in dat kadertje kan ik ook de bonbons, vloeibaar schapenvet enz. in stoppen.

Voeding is iets meer dan het in een bewerkte vorm in een verpakking doen en dan vooral het "heilige" woord biologisch erop te plakken. Net zo erg als dat het woord holistisch tegenwoordig commercieel verkracht wordt  >:(

Ik weet niet of de reacties op je berichten je afschrikt, ik realiseer me best wel dat het fel over kan komen maar dat is zeker mijn bedoeling niet  ;). Ook ik heb de afgelopen jaaaaaaaaren veel moeten leren en ben dat ook gaan doen!
Er is hier ontzettend veel leesvoer die je nog door kan spitten. Veel leesplezier!
Je mag van mij iedereen laten schrikken, van alles "vinden" en je mag van mij alles roepen. Of het ook allemaal zinvol is en/of onderbouwd is vraag 2.

Barf heb ik geprobeerd maar de honden bliefden het niet. What to do? Leuk dat je wil barfen of kvv-en maar als je hond het niet wil eten en niet lekker vindt wat moet je dan? Het gaat om de hond en niet om het baasje. Belangrijk is dat mijn honden kerngezond zijn en smullen van hun huidige voeding. Dat lijkt me het belangrijkste toch? Biofood zalmolie ben ik zeer tevreden over. En blijkbaar ben ik niet de enige.....

"Ik heb verschillende zalmolie producten gebruikt (DA, drogist, Henne, Grizzly etc) maar jullie zalmolie vindt ik "by far" de beste, mede vanwege de goede EPA en DPA waarden. Thanx."
http://www.biofooddiervoeding.nl/algeme ... ticleID=20

"Dogs metabolize fats and oils very differently from humans, and adding salmon oil to your dog's diet won't make him fat, but fit and maybe smarter, too."
http://www.ehow.com/about_5267773_benef ... -dogs.html

Wild Salmon Oil – A Natural Source of Omega 3 Fatty Acids
http://hubpages.com/hub/Wild-Salmon-Oil ... atty-Acids

"The best sources for omega 3 fatty acids are found in fish body oils, such as fish oil or salmon oil. Cod liver oil is quite different, as it is lower in omega 3 and very high in vitamins A and D. Fish oil has a readily available form of omega 3, called EPA and DHA."
http://www.grizzlypetproducts.com/omega ... acids.html

Lizzy: "Ik zou zelf dus visolie geven"
http://www.barfplaats.nl/forum/index.ph ... 170.0.html  
susan01
1-ster
1-ster

Bericht door susan01 »

Lizzy schreef: Je post 2 berichten, beide over Biofood. Ik zeg niet dat je op het verkeerde forum zit maar ik vind het wel opmerkelijk.
Fijn voor je. Houden zo!
Voer jij maar fijn waar je zin in hebt hoor. Of wat jij denkt dat goed is. Je zit hier alleen wel op een BARF forum. Dus als onze mening je niet bevalt, dan zit je misschien toch wel op het verkeerde forum? :g:
Ik vind Biofood ronduit goedkope smerige brokken zooi. En dat vind ik van alle brokken, dus ook van Biofood. En de meeste van de Barfplaats-leden (ons dus), voeren geen brokken. Ik heb hun producten niet geprobeerd en dat ga ik ook niet doen ook. Het is brok en dat voer ik niet en nooit. En hun zalmolie vind ik van goedkope ranzige kwaliteit.
Ach ja, iedereen "vind" wel eens wat toch. Dat je het fijn voor me vindt en dat ik het mag "houden" is erg vriendelijk van je. Heb ik even een fijne dag.

Het gaat niet zo zeer om je mening maar om de inhoudt en wat en hoe je het zegt. Opmerkingen als "Fijn voor je." en "Voer jij maar fijn waar je zin in hebt" heeft niets met inhoudt te maken maar het zegt genoeg.   

Ik gebruik Biofood producten en m'n honden zijn kerngezond en ben zeer tevreden over de producten en ik reageer daar gewoon op. 

"Ik vind Biofood ronduit goedkope smerige brokken zooi." Daar hebben we het probleem al. Mijn honden eten de brokken, ik koop ze slechts. Er mag dan vlees voor humane consumptie in zitten maar ik mot het niet.  ;)

Waarom "vind" je het "ranzige kwaliteit"? Ik zie graag onderbouwde argumenten.

Succes.
Fido
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Fido »

susan01 schreef: Je mag van mij iedereen laten schrikken, van alles "vinden" en je mag van mij alles roepen. Of het ook allemaal zinvol is en/of onderbouwd is vraag 2.

Barf heb ik geprobeerd maar de honden bliefden het niet. What to do? Leuk dat je wil barfen of kvv-en maar als je hond het niet wil eten en niet lekker vindt wat moet je dan? Het gaat om de hond en niet om het baasje. Belangrijk is dat mijn honden kerngezond zijn en smullen van hun huidige voeding. Dat lijkt me het belangrijkste toch? Biofood zalmolie ben ik zeer tevreden over. En blijkbaar ben ik niet de enige.....

"Ik heb verschillende zalmolie producten gebruikt (DA, drogist, Henne, Grizzly etc) maar jullie zalmolie vindt ik "by far" de beste, mede vanwege de goede EPA en DPA waarden. Thanx."
http://www.biofooddiervoeding.nl/algeme ... ticleID=20

"Dogs metabolize fats and oils very differently from humans, and adding salmon oil to your dog's diet won't make him fat, but fit and maybe smarter, too."
http://www.ehow.com/about_5267773_benef ... -dogs.html

Wild Salmon Oil – A Natural Source of Omega 3 Fatty Acids
http://hubpages.com/hub/Wild-Salmon-Oil ... atty-Acids

"The best sources for omega 3 fatty acids are found in fish body oils, such as fish oil or salmon oil. Cod liver oil is quite different, as it is lower in omega 3 and very high in vitamins A and D. Fish oil has a readily available form of omega 3, called EPA and DHA."
http://www.grizzlypetproducts.com/omega ... acids.html

Lizzy: "Ik zou zelf dus visolie geven"
http://www.barfplaats.nl/forum/index.ph ... 170.0.html  
wAt doe jij in godsnaam op dit forum ??? Gaan verdedigen dat Biofood goed is? Ik dacht eerst nog dat je een serieus opzoek was naar informatie maar dit lijkt meer op rellen of heel erg dom zijn om hier een brokkenmerk op te hemelen  :uglystupid2:

Ik kan heel goed onderbouwen wat ik geschreven heb maar heb geen zin om dat uit te leggen aan iemand die DENKT dat hij/zij het allemaal wel weet. Besteed mijn tijd liever aan andere personen.
Ik ben niet geïnteresseerd in de linken die je me aangeeft. Ik lees liever publicaties uit de da wereld, genetica en epigenetica ,orthomoleculaire wereld enz.  Met andere woorden ik lees liever echte wetenschappelijke literatuur en leer liever van professoren die onderzoek doen op verschillende universiteiten in binnen en buitenland!
susan01 schreef: Ach ja, iedereen "vind" wel eens wat toch. Dat je het fijn voor me vindt en dat ik het mag "houden" is erg vriendelijk van je. Heb ik even een fijne dag.

Het gaat niet zo zeer om je mening maar om de inhoudt en wat en hoe je het zegt. Opmerkingen als "Fijn voor je." en "Voer jij maar fijn waar je zin in hebt" heeft niets met inhoudt te maken maar het zegt genoeg.   

Ik gebruik Biofood producten en m'n honden zijn kerngezond en ben zeer tevreden over de producten en ik reageer daar gewoon op. 

"Ik vind Biofood ronduit goedkope smerige brokken zooi." Daar hebben we het probleem al. Mijn honden eten de brokken, ik koop ze slechts. Er mag dan vlees voor humane consumptie in zitten maar ik mot het niet.  ;)

Succes.
Ik zie in mijn praktijk honden die ziek zijn van brokken en ook van Biofood brokken. Ziek zijn wil niet zeggen dat je dat altijd moet/kan zien. Ziek zijn is een uiting van het lichaam dat het uit heel ver uit balans is.
Het genoom van de hond is voor 99.8% gelijk aan het genoom van de grijze wolf (wetenschappelijk bewezen). Kijk op het etiket van Biofood en je hebt je antwoord.
En JA zalmolie onder invloed van licht is in een kwartier niet meer werkzaam. Wat mij betref heeft Lizzy helemaal gelijk door het dan te kwalificeren voor ranzig kwaliteit.

Onderbouwde argumenten zie ik ook graag maar dan niet met dat soort linken die je geeft.

Tip; ga je eens verdiepen in de delta 6 desaturatie  ;)
@nouk
3-sterren
3-sterren

Bericht door @nouk »

Fido schreef: Ik zie in mijn praktijk honden die ziek zijn van brokken en ook van Biofood brokken. Ziek zijn wil niet zeggen dat je dat altijd moet/kan zien. Ziek zijn is een uiting van het lichaam dat het uit heel ver uit balans is.
Het genoom van de hond is voor 99.8% gelijk aan het genoom van de grijze wolf (wetenschappelijk bewezen). Kijk op het etiket van Biofood en je hebt je antwoord.
En JA zalmolie onder invloed van licht is in een kwartier niet meer werkzaam. Wat mij betref heeft Lizzy helemaal gelijk door het dan te kwalificeren voor ranzig kwaliteit.

Onderbouwde argumenten zie ik ook graag maar dan niet met dat soort linken die je geeft.

Tip; ga je eens verdiepen in de delta 6 desaturatie  ;)
Ik vond dit op zich een heel vervelend topic worden (vond de aanvallende toon niet zo fijn, snap ook niet waarom dat nodig is, eigenlijk  :-X) en was geenszins van plan om me hierin te mengen, had me zelfs voorgenomen dit topic niet meer te openen, maar ja... ::) Maar nu wil ik toch even reageren, dit komt zo dichtbij. Mijn hond heeft afgelopen 4 jaar Biofood brokken gegeten. Nu een maand of 3 rauw. Ik denk dat onderstaande foto's woorden verder overbodig maken...

Afbeelding
Afbeelding
Laatst gewijzigd door @nouk op za 05 jun 2010, 08:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

susan01 schreef: Ach ja, iedereen "vind" wel eens wat toch. Dat je het fijn voor me vindt en dat ik het mag "houden" is erg vriendelijk van je. Heb ik even een fijne dag.

"Ik vind Biofood ronduit goedkope smerige brokken zooi." Daar hebben we het probleem al. Mijn honden eten de brokken, ik koop ze slechts. Er mag dan vlees voor humane consumptie in zitten maar ik mot het niet.  ;)

Succes.
Waarom ik vind dat het ranzige kwaliteit is? Daar komt tie susan01:

Ten eerste denk ik dat je er beter aan doet VISolie aan je hond te voeren in plaats van ZALMolie. En ik stel het dan ook niet op prijs dat je eerst schrijft "En blijkbaar ben ik niet de enige....." en daarna er een quote van mij achter aan gooit waar ik schrijft "Ik zou zelf dus visolie geven". Mensen zouden kunnen denken dat ik een tevreden gebruiker van de zalmolie ben van Biofood en dat ben ik zeker niet. Maar goed, het zal geen kwade opzet zijn. Ik denk eerder dat je mogelijk nog niet zo goed begrijpt wat het verschil is tussen zalmolie en visolie. En dat wil ik je natuurlijk met alle liefde uitleggen.

De zalmolie van Biofood is gemaakt van gekweekte zalm. Nu is het discutabel (nog steeds) of gekweekte vis uberhaubt wel rijk is aan omega 3 vetzuren. Aan de hoeveelheid EPA en DHA in Biofood, zou je kunnen denken dat de gekweekte zalm misschien toch niet zo rijk is aan omega 3 vetzuren... Want de hoeveelheden EPA en DHA zijn bedroevend. Maar goed, naast de hoeveelheid omega 3 vetzuren in gekweekte zalm, wordt er ook erg veel antibiotica in de kweekzalm industrie gebruikt. Ik denk dus dat je beter een VISolie kunt gebruiken van diepzee vissen die niet bedreigt zijn (nog niet) zoals ansjovis, makreel en sardien.

We zullen het over de waarschijnlijke vervuiling in dit Biofood trouwens nog maar niet gaan hebben... Aangezien zeer kostbare visolie's door een heel ingewikkeld en duur proces van hun vervuiling (zware metalen enzo) wordt ontdaan (en de meeste visolieen als vervuild kunnen worden aangemerkt - zie Consumentenbond met hun artikel over visolie) en daardoor goede visolie erg duur is, kun je er op je klompen wel vanuit gaan dat de Biofood (goedkope) zalmolie niet ontdaan is van vervuiling. Het bestaat namelijk gewoon simpelweg niet dat men voor deze prijs een echt gezuiverde olie kan leveren.

Kijk trouwens zelf eens naar de kleur van deze olie. Die is zalmroze. Nu wil ik niet lullig doen maar olie van zalm is niet zalmroze. Er is dus definitief kleurstof aan deze handel toegevoegd. Vroeger kleurde ze hun rawhide kluiven nog kanariepietjes geel (niet zo lang geleden hoor) en nu wordt het tijd dat ze eens aan hun zalmolie gaan werken.

Nou ja goed, kan een doorzichtige fles zeer snel ranzig wordende visolie nooit lang goed blijven. En zie daar de houdbaarheidsdatum van deze zalmolie! Dat moet dus fors geconserveerd zijn met chemische zooi. Dat kan gewoon niet anders. Anders is zo'n geopende fles echt met een week zwaar ranzig. En ranzige zalmolie is 100 keer slechter dan geen zalmolie. Dus dit is chemisch geconserveerd, dat kan niet anders. Want dit kan nooit te danken zijn aan een toevoeging van vitamine E. Dat bestaat gewoon niet. Zelfs met vitamine E geconserveerde visolie wordt tegen licht beschermt en is na opening kort houdbaar en moet je het in de koelkast bewaren. Dus nou ja, tel uit je winst, kleurstof en bewaarmiddelen EN een slechte kwaliteit olie. Wat wil je nog meer?

Kijk nogmaals, het maakt mij niet uit wat jij aan je honden voert. Natuurlijk vind ik het sneu voor jouw honden..... Ik zou graag alle honden van deze wereld redden, baasjes duidelijk maken dat ze geen brokjes moeten voeren en geen ranzige zalmolie moeten gebruiken. Maar ja, helaas, zo invloedrijk ben ik niet. Ik zou je natuurlijk bij deze aan willen raden gewoon op 100% KVV over te gaan (als je honden dan geen barf blieven). En een visolie van deugdelijke kwaliteit toe gaan voegen. Als je op de prijs moet letten (wat heel logisch is) geef je nog beter de visolie van de HEMA dan de Biofood zalmolie!

Succes!
Laatst gewijzigd door Lizzy op za 05 jun 2010, 08:26, 1 keer totaal gewijzigd.

Plaats reactie