WAT IS ZEKER???? aan enzyme hoeveelheid??

Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

WANNEER WEET JE HOEVEELHEID ZEKER???

wat doen bij epi
1
100%
welke hoeveelheid???
0
Geen stemmen

Totaal aantal stemmen: 1

Re: WAT IS ZEKER???? aan enzyme hoeveelheid??

wendy hostyn
1-ster
1-ster

Bericht door wendy hostyn »

[quote="flin"]
Extremely high or low pH values generally result in complete loss of activity for most enzymes.

dus er zal vast nog wel wat in de darm terechtkomen....
maar 't is wel bekend dat honden al blaren in de bek kunnen krijgen van Zymoral

mocht je je afvragen waarom 'k dit eerder heb opgezocht allemaal: onze lieve kat (rust in vrede) leek ook verteringsproblemen te hebben, en kreeg ook Zymoral voorgeschreven, omdat ik niet graag zomaar iets voer, ben 'k op zoektocht gegaan...
[/quote]

idd, want anders zouden de enzymes geen invloed hebben op de vertering van het voedsel en de vastheid van de ontlasting en dan kan je beter niets toevoegen bij hun eten

waar zit dan het verschil dan tussen zymoral en verse pancreas? de enzymes passeren toch dezelfde ph-waardes, niet?
flin
5-sterren
5-sterren

Bericht door flin »

[quote="wendy hostyn"]
idd, want anders zouden de enzymes geen invloed hebben op de vertering van het voedsel en de vastheid van de ontlasting en dan kan je beter niets toevoegen bij hun eten

waar zit dan het verschil dan tussen zymoral en verse pancreas? de enzymes passeren toch dezelfde ph-waardes, niet?
[/quote]

de 'truc' zal ergens zitten in: dat de verse pancreas  veel ( ?) enzymen bevat,
de pancreas zelf wordt niet 'opgegeten' door die eigen enzymen,
en tegen de tijd dat de opgegeten (door patiënt) pancreas verteerd wordt, die enzymen weer vrijkomen?

...ik doe maar een gooi
charmed
5-sterren
5-sterren

Bericht door charmed »

ik weet alleen dat verse pancreas die gegeten wordt, het eten voor-verteerd. Ben eigenlijk ook wel benieuwd hoe dat zit  :-\ Je moet het op 30*C voeren, dus daar zal hem de kneep ook wel liggen. Als je de pancreas koud voert zal er weinig gebeuren met de vertering, die zal dan veel later (of misschien wel helemaal niet) op gang komen.
Wat ik gemerkt heb is dat met de enzymen in een potje dat het lang niet zo goed werkt als met de verse pancreas die je voert.
Sella

Bericht door Sella »

[quote="charmed"]
ik weet alleen dat verse pancreas die gegeten wordt, het eten voor-verteerd. Ben eigenlijk ook wel benieuwd hoe dat zit  :-\ Je moet het op 30*C voeren, dus daar zal hem de kneep ook wel liggen. Als je de pancreas koud voert zal er weinig gebeuren met de vertering, die zal dan veel later (of misschien wel helemaal niet) op gang komen.
Wat ik gemerkt heb is dat met de enzymen in een potje dat het lang niet zo goed werkt als met de verse pancreas die je voert.
[/quote]
En ik heb de ervaring dat de kwaliteit van verse pancreas enorm schommelt en dat ik soms alleen maar aan het voeren van 2 kg pancreas zat voor het wat deed voor hem :-\
Vandaar dat ik de capsules uit Amerika haal, staat een grotere controle op en is sterker waardoor je minder nodig hebt en je de hond minder hoeft te plagen.
creamon
1-ster
1-ster

Bericht door creamon »

[quote="Sella"]
En ik heb de ervaring dat de kwaliteit van verse pancreas enorm schommelt en dat ik soms alleen maar aan het voeren van 2 kg pancreas zat voor het wat deed voor hem :-\
Vandaar dat ik de capsules uit Amerika haal, staat een grotere controle op en is sterker waardoor je minder nodig hebt en je de hond minder hoeft te plagen.
[/quote]

Hallo Sella

Ik lees eigenlijk alleen op Barfplaats. Maar ben nu wel erg nieuwsgierig wat voor capsules het zijn. Ik zit nu even zonder verse Pancreas (krijg pas weer de 9.oktober weer verse) en zoek voor zo'n periode naar een goede vervanging en Zymoral wil ik liever niet geven (heb ik ook niet in huis). Probeer nu wel iets voor mensen maar ze is nu al weer aan de diarree :(

Groetjes en veel liefs, Monique

Plaats reactie