panharing
Moderator: Lizzy
-
helmi6669
- 1-ster

- Contacteer:
panharing
Heb vandaag 2 panharingen gekocht voor mijn meiden, maar hoe geef je die? Eerst nog even een dag in de vriezer? En geef je die met kop en ingewanden???? Alvast bedankt voor jullie reacties....
Re: panharing
10 dagen in de vriezer (- 18 graden) ivm parasieten die in zoetwatervis voorkomen. Ik geef de panharing inderdaad compleet (met kop en ingewanden) aan mijn honden. Kijk wel uit, de panharing is vrij vet en het kan zijn dat, wanneer je alleen panharing geeft, je hond diarree krijgt (ik geef bij de panharing daarom eigenlijk altijd samen met een karkasje van kip/konijn of wat dan ook).
- *Monique
- 5-sterren

- Contacteer:
hier word de panharing gelijk gegeven met alles erop en eraan 
Volgens mij hoef je alleen uit te kijken met zalm uit het pacific gebied??
Inderdaad*Monique schreef: hier word de panharing gelijk gegeven met alles erop en eraan
De laatste keer dat ik t checkte kwam haring uit zee*Remy* schreef: 10 dagen in de vriezer (- 18 graden) ivm parasieten die in zoetwatervis voorkomen. Ik geef de panharing inderdaad compleet (met kop en ingewanden) aan mijn honden. Kijk wel uit, de panharing is vrij vet en het kan zijn dat, wanneer je alleen panharing geeft, je hond diarree krijgt (ik geef bij de panharing daarom eigenlijk altijd samen met een karkasje van kip/konijn of wat dan ook).
Als het goed is, is deze haring al ingevroren geweest want haring mag niet vers aan wal komen. Het wordt in de regel op zee al ingevroren om de haringworm te doden (die schadelijk is voor de mens). Zie ook: http://www.voedingscentrum.nl/nl/voedin ... aring.aspx