Ik ben altijd heel slordig geweest met entingen,mn katten ent ik nooit in...
Ik heb 2 katers die ik verplicht moest enten omdat ik ze via het asiel in pleegzorg had: vind het toch wel apart dat juist deze 2 vaak ziek zijn, voedsel allergie, virussen e.d.
Coco is nu 5 en komt van een boerderij waar ze nooit enten en hun katten worden allemaal boven de 20!!Coco is ook nog nooit ziek geweest, had in het voorjaar hier een virus maar Coco is niet ziek geworden, de rest wel...
mn hondjes heb ik 3 jaar geleden voor het laatst geent omdat ze toen naar een pension moesten,daarna niet weer.
Ik heb ook mn vraagtekens bij de entingen voor mensen, zoals die mexicaansegriep vaccin, las ik hele nare verhalen over de bijwerkingen...nee, hier geen entingen !!allemaal geld belangen van de farmacieutische industrie..
Wolven worden toch ook niet ingeent? en al het ander wild levend dier?
Ze krijgen hier nu goede vlees voeding wat hun imuunsysteem juist sterker maakt.
Met die hele brokken industrie is de natuurlijke imuunsysteem van dieren teniet gedaan, is mijn mening, evenals dat van de mens met al dat commerciele voedingtroep wat wij eten.
Mijn vader werd een hart patient en moest elk jaar zo'n griepvaccin, juist daar werd hij doodziek van,(daarvoor had ie bijna nooit griep ofzo) de laatste keer werd ie nog zieker en is toen overleden..
Een vriendin van mij is reuma/atrose/copd patient en sinds zij die griepvaccin krijgt is ze om de haverklap griepachtig en soms ook erg ziek..
dus nee, ik geloof dat entingen vaak meer schade toebrengen in natuurlijke proccesen en imuniteit/weerstand van het lichaam van mens en dier.
We stoppen met vaccineren
Moderator: Lizzy
Re: We stoppen met vaccineren
[quote="Tato"]
Coco is nu 5 en komt van een boerderij waar ze nooit enten en hun katten worden allemaal boven de 20!!Coco is ook nog nooit ziek geweest, had in het voorjaar hier een virus maar Coco is niet ziek geworden, de rest wel...
mn hondjes heb ik 3 jaar geleden voor het laatst geent omdat ze toen naar een pension moesten,daarna niet weer.
[/quote]
Hier worden de katten ook niet geënt...Het zijn boerderijkatten maar ze mogen hier wel naar binnen..Ik besef me dat ze best een risico lopen om ziekte op te lopen..Mocht hier ooit weer een kat komen dan twijfel ik er aan om ze te laten enten...
Maar als ik naar onze Willem kijk..We zijn er nog niet helemaal uit hoe oud Willem is, maar waarschijnlijk is hij bijna 20 ! De grootste gevaren hier voor katten zijn : verkeer, vergif..Ook onze andere katten zijn eigenlijk allemaal oud geworden en nooit geënt...Ik heb ook wel eens getwijfeld of ik ze moest laten enten omdat ze eigenlijk allemaal wel drager zijn van niesziekte..Maar hun weerstand is zo goed dat ze eigenlijk nooit klachten hebben..Pas als ze gaan snotteren weet ik dat ze wat aan de hand is..En meestal is er dan iets aan de hand..Bijvoorbeeld een abces of iets dergelijks waardoor hun immuunsysteem volop aan het werk is..
Als dat behandeld wordt, dan verdwijnen de symptomen van niesziekte ook weer...
[/quote]
Hier worden de katten ook niet geënt...Het zijn boerderijkatten maar ze mogen hier wel naar binnen..Ik besef me dat ze best een risico lopen om ziekte op te lopen..Mocht hier ooit weer een kat komen dan twijfel ik er aan om ze te laten enten...
Maar als ik naar onze Willem kijk..We zijn er nog niet helemaal uit hoe oud Willem is, maar waarschijnlijk is hij bijna 20 ! De grootste gevaren hier voor katten zijn : verkeer, vergif..Ook onze andere katten zijn eigenlijk allemaal oud geworden en nooit geënt...Ik heb ook wel eens getwijfeld of ik ze moest laten enten omdat ze eigenlijk allemaal wel drager zijn van niesziekte..Maar hun weerstand is zo goed dat ze eigenlijk nooit klachten hebben..Pas als ze gaan snotteren weet ik dat ze wat aan de hand is..En meestal is er dan iets aan de hand..Bijvoorbeeld een abces of iets dergelijks waardoor hun immuunsysteem volop aan het werk is..
Als dat behandeld wordt, dan verdwijnen de symptomen van niesziekte ook weer...
Re: We stoppen met vaccineren
Ik ben een jaar of 7-8 gelden gestopt met enten. Ik laat wel zo af en toe een titertest doen. Mijn oude dame van bijna 8 jaar heeft nog steeds prima titers voor parvo en hondenziekte dus waarom enten?
De laatste pup was in het nest geent(eerste puppy DP) ik heb nog een keer een puppy DP herlaling gedaan(niet de cocktail! die de DA wilde doen) voor de tweede enting en daarna niets meer en heb ik bij tannetje een titiertest laten doen toen ze jaar was en toen niet geent omdat ze goede titers had voor parvo en hondenziekte. En die zit nu ook op het non-vaccinatie regime
met om de paar jaar een titertest voor de zekerheid.
IVM reizen naar England is ze wel geent tegen rabies
De laatste pup was in het nest geent(eerste puppy DP) ik heb nog een keer een puppy DP herlaling gedaan(niet de cocktail! die de DA wilde doen) voor de tweede enting en daarna niets meer en heb ik bij tannetje een titiertest laten doen toen ze jaar was en toen niet geent omdat ze goede titers had voor parvo en hondenziekte. En die zit nu ook op het non-vaccinatie regime
IVM reizen naar England is ze wel geent tegen rabies