Pup laten bijkomen

Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Re: Pup laten bijkomen

Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

Helaas krijgen veel honden na de kennelhoest enting kennelhoest. Nu is kennelhoest geen dodelijke ziekte dus je zou kunnen overwegen deze niet meer te geven.
orinake
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door orinake »

Lizzy schreef: Helaas krijgen veel honden na de kennelhoest enting kennelhoest. Nu is kennelhoest geen dodelijke ziekte dus je zou kunnen overwegen deze niet meer te geven.
Mja ik gaf het eigenlijk vooral voor de HS - Show en omdat we redelijk vaak contact hebben met buitenlandse hondjes...
Vorig jaar had ik er 3 met kennelhoest dit jaar beperkt het zich tot de pup.

Ze voelt zich na een dag medicatie al beter, ze huppelt vrolijker rond en eet al een stuk meer.
Laatst gewijzigd door orinake op zo 03 okt 2010, 10:26, 1 keer totaal gewijzigd.
orinake
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door orinake »

Gisteren heeft ze 430g gegeten op een hele dag.
Dat komt ongeveer overeen met een 4.85% van haar lichaamsgewicht (8,9kg)

Het hoesten is minder, maar elke keer als ze fel hoest blijft ze neusbloedingen doen :(

Momenteel heeft ze nog wat zalm bij haar staan, maar daar heeft ze vandaag blijkbaar weinig zin in.
Straks krijgt ze rundersnijling en een ietsiepietsie lamshart.
Hoop dat ze toch weer minstens 400 - 500gr eet vandaag
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

Misschien dat vette vis ook een beetje te zwaar is voor de kleine. Het is natuurlijk zeer tranig en als je je niet helemaal lekker voelt... Ik zou me voor kunnen stellen dat de lucht alleen al je misselijk maakt. Maar wel gek zeg, dat ze bloedneuzen heeft bij het hoesten! Komt dat vaker voor bij kennelhoest? (ik heb het nooit meegemaakt). Is dat omdat ze zo jong is? Misschien is het een goed idee om haar propolis en/of zilverwater te geven?
orinake
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door orinake »

Lizzy schreef: Misschien dat vette vis ook een beetje te zwaar is voor de kleine. Het is natuurlijk zeer tranig en als je je niet helemaal lekker voelt... Ik zou me voor kunnen stellen dat de lucht alleen al je misselijk maakt. Maar wel gek zeg, dat ze bloedneuzen heeft bij het hoesten! Komt dat vaker voor bij kennelhoest? (ik heb het nooit meegemaakt). Is dat omdat ze zo jong is? Misschien is het een goed idee om haar propolis en/of zilverwater te geven?
Volgens de DA zou het komen van het te fel hoesten (en gezien dat ze zowiso al wat fragieler is).
Als ik me goed herinner had vorig jaar een van de groten het ook.
Gisteren had ze ook zalm en vloog er er op alsof ze nooit iets anders gekregen had.
Ze heeft er dan ook 245g van gegeten.
Denk dat ze vandaag gewoon zoiets heeft van: weer zalm nee hoor zoek maar iets anders...
Ik bel straks zowiso eens naar de DA om te horen of ik eventueel terug moet langskomen ivm de neusbloeding of gewoon woensdag als de medicatie op is om het dan te bekijken (maar dat vind ik precies nog lang, maar ja ik ben dan ook nog al een emokikker op dat vlak)

Plaats reactie