teleurgesteld

Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Re: teleurgesteld

hannabelgje
5-sterren
5-sterren

Bericht door hannabelgje »

Als je nou balletjes maakt van rundergehakt en je droogt die, dan krijg je ook brokjes, dat zijn wel goede brokjes.
Myrna_87
1-ster
1-ster

Bericht door Myrna_87 »

[quote="hannabelgje"]
Als je nou balletjes maakt van rundergehakt en je droogt die, dan krijg je ook brokjes, dat zijn wel goede brokjes.
[/quote]
Maar ze kunnen toch niet alleen op rundergehakt leven? Of zie ik dat nou als leek verkeerd?
May Linn
5-sterren
5-sterren

Bericht door May Linn »

[quote="Myrna_87"]
Maar ze kunnen toch niet alleen op rundergehakt leven? Of zie ik dat nou als leek verkeerd?
[/quote]

Nee zie je goed, een hond kan idd niet alleen leven op rundergehakt  ;)
Denk dat hannabelgje bedoelt dat dat gezondere brokjes zijn dan die uit de winkel.
Om compleet te voeren zul je toch orgaan, spiervlees en vleesbot moeten voeren tussen de goede percentages.

Niet alle honden doen het op dezelfde kvv goed. Het lijkt mij dat als de hond van TS zo erg reageerd op het tinlo menu, dat er meer aan de hand.
Of het is een supergevoelige hond, of er zit in tinlo iets waar hij niet tegen kan of de hond was al niet helemaal gezond.
Het lijkt me iig verstandig dit in de gaten te houden en nu het gestel van de hond weer tot rust te laten komen.
Zou dan een volgende keer met een andere kvv beginnen en heel rustig aan overstappen.
essie74
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door essie74 »

nee dat zie je goed, op alleen rundergehakt kunnen ze  niet leven maar misschien kun je wat toevoegingen doen voordat je het vlees droogt? dan zit het wel in het vlees en zo probeer je dit dan uit te bouwen.

Persoonlijk vindt ik dat je het misschien opnieuw moet proberen, dus niet cold turkey overzetten.
Het is nu eenmaal mogelijk dat de hond gaat ontgiften of misschien al wel iets onder de leden had / heeft wat mede hierdoor tot uitig komt.
Tuurlijk zijn er honden die brokken lekkerder vinden, lekker zout van smaak zijn die dingen wel, als een hond het nog nooit geprobeerd heeftte kvv / barfen  en het dus niet kent zijn er honden die heel moeilijk aan de barf / kvv te krijgen zijn.

Het vergt van de eigenaar soms veel tacktiek om e.e.a voor elkaar te krijgen.... ::)  En daar weet ik alles van...

hier si het wel gelukt en mijn god wat zijn ze er van opgeknapt! wat heb ik ze al die tijd aangedaan met brokken :-[  nu zijn ze zeer zelden nog aan de diaree ipv dagelijks....

zitten goed in de vacht ipv altijd dof en veel haarverlies te hebben,

en zijn ze ondankt alle mankementen onwijs levendig :biggrin2: en daar ben ik nog het meeste blij mee... 8

Ik denk dat men het stuk over ontgiften toch eens wat beter moet lezen en tot zich moet nemen....

Voor nu veel sterkte met je hondje  :-*
iKiera

Bericht door iKiera »

Even vermelden dat mijn hondje weer helemaal zijn zot zelveke is.
Ik heb haar op haar oude voeding gezet en haar ontlasting is terug normaal en zij zit terug boordevol energie, ik hoop dat de fanatieke barfers onder jullie daar toch ook blij om zijn.
Ik zal van dit forum verdwijnen daar sommige onder jullie vinden dat ik hier niet thuishoor omdat ik de kvv in vraag stel het zij zo, ik kan alleen zeggen wat ik zelf ondervind. Mijn vorige honden zijn 14 en 16 jaar geworden en hebben een gelukkig leven bij ons gehad ondanks brok zonder granen. Ik wens iedereen nog veel plezier toe met deze site.
**Jolanda**
5-sterren
5-sterren

Bericht door **Jolanda** »

Wat jammer dat je het niet alsnog wilt proberen, op een voorzichtige manier dan wel. Misschien dat je het in de toekomst toch weer aandurft of wilt proberen...en dan willen we je altijd graag helpen ;) :)

Het is jouw keuze om jouw hond brok te geven, wij versvoerders vinden dat jammer, maar kunnen je niet dwingen ;)
Parelridder
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Parelridder »

Heel goed te horen dat je hond weer helemaal hersteld is. 't Is echt afschuwelijk ze ziek te zien.
Jij wilt net als iedereen hie het beste voor je hond en (dus) diens gezondheid. Er wordt hier benadrukt te kijken naar je hond en waar die het goed op doet, daarin verschil je dus niet van een versvoerder ;)
Ik kan me je keuze voorstellen, gezien jouw motief vers te gaan voeren en het resultaat, zou ik zelf vermoedelijk ook even geen oren hebben naar vers. Voor nu je hond lekker laten bijkomen en zelf ook. En wie weet kom je hier nog eens neuzen in de toekomst?
eri
1-ster
1-ster

Bericht door eri »

Hallo,wij zijn ook overgestapt op kvv,dit nav allerlei allergieen en andere gezondheids toestanden.Onze bull mastiff Ivo was elke maand wel bij de dokter
totdat hij zijn hele nek vol vocht had.Toen zijn wij ons gaan verdiepen in het kvv cq barf en zijn overgestapt.Wij hebben nooit geweten dat er zoveel
troep in een brok zat.We dachten dat wij de beste brok voerden Royal Canin maar dit viel zwaar tegen.
Ivo had een klein beetje overgewicht en is inmiddels 5 kg kwijt,wat zijn artrose ten goede komt,Enzo ook een bull mastiff is bijgekomen wat zeer
welkom is want hij was toch iets te mager.Wij hebben een paar dagen alleen vuile pens gegeven en daarna allerlei smaken kvv.
Het zijn geen stevige eters en dus krijgen ze gepureerde rauwe groenten op het vlees anders hoeven ze het niet.
Laatst echter hebben ze kopvlees gehad en zijn ze twee dagen aan de diaree geweest dus daar heerst bij ons twijfel of de dat nog moeten geven.
Overstappen van brok naar vuile pens naar kvv ging prima.
Ontgiftingsverschijnselen zijn er bijna niet maar de vachten zien er inmiddels geweldig uit,blinken zoals nooit eerder,en de kale vlekken zijn aan het
verdwijnen dus gebaseerd op wat wij zien GEWELDIG vers voeren,en dit dankzij forums als deze,waar wij ontzettend veel kennis en tips hebben
gelezen voordat wij overstapten.Geen brokken dus maar geduldig vers voeren,het komt onze honden zeer ten goede!
Anne in Zweden
5-sterren
5-sterren

Bericht door Anne in Zweden »

Ha, goed om te lezen dat je hondjes zijn opgeknapt na de overschakeling op vers!

Wat dat kopvlees betreft: sommige honden gaan aan de dunne als ze alleen vlees krijgen zonder bot, dus als je er geen bot bij had gevoerd, kan dat de oorzaak zijn. Moet je even uitproberen.

Wat je over die vachten vertelt, is heel herkenbaar. Mijn twee reuen hebben zes jaar brokken/rijst met groente/gekookt kippenvlees gegeten voordat we begonnen met barfen; ze hebben nog nooit van hun leven gezondheidsproblemen gehad, ook niet met hun vacht, en toch zien ze er stukken mooier uit nu ze op vers staan. Het glimt je tegemoet allemaal! Dus ook bij een gezonde hond kun je gigantische vooruitgang zien door barf!

Plaats reactie