[quote="Lizzy"]
Dit klopt niet hoor, wat je hier schrijft. Er zijn twee soorten amandelen: zoete en bittere. Bittere amandelen zijn korter en breder dan zoete amandelen en bevatten circa 2-3% van het giftige blauwzuurglycoside amygdaline. Zoete amandelen bevatten vrijwel geen amygdaline. Zoete amandelen kun je dus prima eten. En die je in zakjes/bakjes in de winkel koopt om te eten, dat zijn zoete amandelen.
[/quote]
Dank je wel Lizzy voor het onderbouwend ontkrachten van mijn idee over de amandel.
geld dit dan ook voor de rauwe amandel? Want wat wij als mens gebruiken is gebrand of anders maak je het wel gaar wanneer je de rauwe amandel in een gerecht verwerkt.
HELLUP!!! vers vlees....of toch maar weer brokken???
Moderator: Lizzy
Re: HELLUP!!! vers vlees....of toch maar weer brokken???
[quote="Eos"]
Gisteren leek het alsof het beter ging, vandaag is het jeuken zelfs verergerd!!!!
En ze heeft niks anders gegeten kwa vlees dan normaal......
Enza lag zojuist lekker in het zonnetje en je ziet gewoon haar haar op sommige plekken dunner worden...achhh arm meisje!!
Ga nu toch maar over op dat eliminatiedieet........ en maar alles van HERT geven. Dit is het enige vlees dat ze lust en maar 2x heeft gehad in de 3/4 jaar dat ik vers voer, en ergens heel in het begin....
Maar waar o waar haal ik alles van HERT???? (spiervlees,vleesbot,orgaan)
Ik woon in de omgeving DELFT, maar een eindje rijden is niet erg, als ik dan maar geelijk een hele grote hoeveelheid kan krijgen.....
[/quote]
Wat erg voor je dat de jeuk verergerd is. heb je al een huidschraapsel laten maken om te zien dat er geen onderhuidse demodex bezig is of een schimmelinfectie? Daar krijgen ze ook dunnere beharing van.
Wild slachters zijn misschien een optie dr staat er een in Mill dacht ik. En mocht je daar heen gaan om te bestellen dan wil ik wel met je meebestellen want delft is voor mij wel te doen zonder auto. (wil ook wel weer hert voor mijn honden.)
Gisteren leek het alsof het beter ging, vandaag is het jeuken zelfs verergerd!!!!
En ze heeft niks anders gegeten kwa vlees dan normaal......
Enza lag zojuist lekker in het zonnetje en je ziet gewoon haar haar op sommige plekken dunner worden...achhh arm meisje!!
Ga nu toch maar over op dat eliminatiedieet........ en maar alles van HERT geven. Dit is het enige vlees dat ze lust en maar 2x heeft gehad in de 3/4 jaar dat ik vers voer, en ergens heel in het begin....
Maar waar o waar haal ik alles van HERT???? (spiervlees,vleesbot,orgaan)
Ik woon in de omgeving DELFT, maar een eindje rijden is niet erg, als ik dan maar geelijk een hele grote hoeveelheid kan krijgen.....
[/quote]
Wat erg voor je dat de jeuk verergerd is. heb je al een huidschraapsel laten maken om te zien dat er geen onderhuidse demodex bezig is of een schimmelinfectie? Daar krijgen ze ook dunnere beharing van.
Wild slachters zijn misschien een optie dr staat er een in Mill dacht ik. En mocht je daar heen gaan om te bestellen dan wil ik wel met je meebestellen want delft is voor mij wel te doen zonder auto. (wil ook wel weer hert voor mijn honden.)
-
Mevroi Kruim
- 5-sterren

Re: HELLUP!!! vers vlees....of toch maar weer brokken???
Ik koop gewoon rauwe amandelen bij de natuurvoedingswinkel.
Overigens zitten daar soms wel degelijk bittere amandelen tussen, met die typische blauwzuur/marsepeinlucht. Het zijn vooral de platte dunne exemplaren.
Overigens zitten daar soms wel degelijk bittere amandelen tussen, met die typische blauwzuur/marsepeinlucht. Het zijn vooral de platte dunne exemplaren.