De eerste proef met rauw heb ik al genomen. Gisteren kippenmaagjes... die moest ik nog wel in hapklare brokken snijden. En vandaag heb ik een kippenpoot in stukken gechopt. De twee oudsten (poes van 11 maanden en het katertje van 10 maanden) zaten er nog een beetje mee te klooien, dus voor hen heb ik het vlees er maar af gesneden waarna ze het met smaak opaten. Maar de jongste poes (8,5 maand) zat als een volleerd roofdiertje het vlees van het bot te scheuren. En lekker fanatiek knagen dat ze deed... knars-knars! Horen en zien verging me. ;D
Op deze en andere sites heb ik al veel info gevonden. Maar als newbie heb ik natuurlijk ook veel vragen. Zoals:
- Wat is de beste verhouding voor het orgaanvlees? Iets van 2/3 hart, 1/3 nier en 1/3 lever?
- Waar vallen kippenmaagjes onder? Dat is toch ook orgaanvlees?
- Zijn er nog andere ‘bijproducten’ dan alleen eieren en yoghurt? Kun je vis onder bijproducten rekenen?
- Je moet het maaltje in de koelkast ontdooien. Maar als je het ’s ochtends uit de koelkast haalt is het nog wel koud. Dat lijkt me niet goed voor de maagjes van de katten. Kun je het de avond tevoren al uit de koelkast halen om het op temperatuur te laten komen?
De Coontjes en ik stellen het op prijs om jullie adviezen te horen. Alvast bedankt!