Wie voeren er hier hoofdzakelijk KVV?

Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Re: Wie voeren er hier hoofdzakelijk KVV?

Ellen Els en Nina
4-sterren
4-sterren

Bericht door Ellen Els en Nina »

Yes, wij ook en de reden is vooral: gemak voor het baasje en de doggies vinden het best, die lusten (bijna) alles.
KVV: verschillende smaken Carnibest, Energique en Smuldier en zelden Rodi. Daarnaast regelmatig 's avonds, barfhappen. Bij voorkeur dan van dieren die niet/nauwelijks in het kvv zitten.
Zo krijgen ze regelmatig: konijn, eend, parelhoen, kwartel, zalmkop, sardines, rauw eitje, soms wat  yoghurt en heel enkele keer een tafelrestje.

We doen het al zo zolang als Nina hier is (nu 6 jaar) en dat bevalt prima.
Beppie1
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Beppie1 »

Hier grotendeels kvv, maar voor de jongste veel barfwerk. (ik denk 75% kvv, 25 barf)
MAAR...dit vooral omdat de oudste geen boteter is/was...(ze lijkt het ineens wel te willen) en het orgaan als stukken er niet in wil....(gedroogd dan weer wel, en vooral veel, denken ze dat het koekjes zijn ofzo hihi!)

Komende maand komt er een 3de hond bij, en deze dame is volwassen, staat va haar geboorte op vers/barf(of heel even brok, en toen meteen over....) maar... dat is dus afwachten, want zij is best een 'kauwer' haha....(nou ja, is verzot op eten, dus....)

Maar KVV is hier de hoofdmaaltijd dus
choopy
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door choopy »

Hier was het eerst grotendeels KVV, daarna een goed jaar alleen BARF, nu ongeveer 50-50.
Een stukkie gemak, maar ik wil ook dat mn vriend de honden gaat voeren (ivm een mensenpuppy in de toekomst) en die vertikt het om BARF te voeren.
Door nu 50-50 te voeren, hoop ik hem over de drempel heen te krijgen om straks ook BARF te gaan voeren.

Voor de oudste 2 is KVV ook makkelijker met de medicatie die ze krijgen, vooral Djilly kan er ongelofelijk mee mutsen als het alleen maar over het vlees zit. Voor haar heb ik dan voor het BARF gedeelte ook gemalen kalkoen- of paardenvlees, om de medicatie te verstoppen
Decibels

Bericht door Decibels »

hier 100% KVV sinds een jaar of 7. Daarvóór gaf ik 50%brok en 50% hart/pens o.i.d.

Barfen zie ik hier niet gebeuren met 8 honden.

edit: hier is de hoofdmoot AHV met af en toe gedeeltelijk een ander merk erbij.
Laatst gewijzigd door Decibels op di 05 okt 2010, 10:02, 1 keer totaal gewijzigd.
luna en patricia
1-ster
1-ster

Bericht door luna en patricia »

Ik geef onze Luna(RR) van 11 maanden dagelijks KVV. Sinds juni dit jaar
Shaweca in alle kleuren en maten.
Van kip en vis is ze niet zo gediend. Maar schaap en geit en alle vleesmixen gaan er in als zoete koek.
Ik wissel het nog wel eens af met Duck, en als we lang op pad zijn eet ze de farmfood brokkken ook.Die heb ik meer voor de nood als ik echt vergeten ben om te ontdooien en mevrouw sprint alle kanten op van de honger.
Ik geef haar een kilo op een dag en tussen de middag wil ze nog wel eens een hamburgertje Rhodi naar binnen werken. Ze verbruikt veel energie. Is soms eerder te mager dan......
Afijn, voor mij is het ook afwegen wat goed is en hoe voelt  de hond zich.
Ze ziet er  nu buitengewoon goed uit,mooie vacht en zeer actief en rust tussendoor goed. EEn fijne hond dus.
Ik hoop dat ik het goed doe zo met KVV. Heb overigens wel wat geprobeerd met BARf maar moet daar misschien iets meer geduld voor hebben. Ze ruikt eraan en laat het liggen tot de vliegen of ander ongedierte er mee aan de haal gaan. BHlaaa.
Hebben jullie nog tips buiten kip om wat ik nog zou kunnen proberen. Mijn levernacier heeft veel soorten,dus ik kan wel wat kanten op.
BbvDoerak
3-sterren
3-sterren

Bericht door BbvDoerak »

Ik voer 50% KVV en 50% BARF op een dag.
Vindt KVV makkelijk, heb er niet zo veel vriesruimte voor nodig, 's ochtends iets minder ranzig dan BARF ( :-[) en krijg er zijn medicijnen er makkelijker door.
's Middags ook KVV en 's avonds lekker BARF. Dit heb ik wel uitgerekend maar ach als het een keer een %tje verschilt is het niet zo'n hereje.
Elf
5-sterren
5-sterren

Bericht door Elf »

Hier ook hoofdzakelijk KVV. Kivo, Smuldier, Tinlo, af en toe Rodi, Haaksbarf. Dit afgewisseld met af en toe een barfmaaltijd van wat zich toevallig voordoet. Gisteren hebben de heren zich tegoed gedaan aan makrelen bijvoorbeeld. Ze lusten gelukkig alles!
HDSI59
1-ster
1-ster

Bericht door HDSI59 »

Hier alleen maar KVV. We hebben een oude oma met slecht gebit kan niet goed mee kauwen en een hond met Epi en Peri-anale fistels Dus KVV met pancreas. Durf niet met barf te beginnen gezien zijn gezondheid. Nu weet ik dat hij compleet krijgt. Wel voer ik groente en fruit toe.
Marjoleine
3-sterren
3-sterren
Contacteer:

Bericht door Marjoleine »

Meestal 50-50 hier.

Soms wel lastig omdat er hier een Hava loopt die dus maar mini-porties eet: 120 gram per dag is de max.
Dan is een flinke kippennek dus een maaltijd (dat lijkt zo weinig  :-[ ).
Pedro98
4-sterren
4-sterren
Contacteer:

Bericht door Pedro98 »

Hier ook alleen kvv, nu zitten we op 5 soorten van Carnivoer en geven ook om de dag een kippennek.  Hij doet het erg goed op we zijn dan ook pas een week onderweg, maar lees hier ook dat sommige een ei geven. We gaven onze vorige teckel ook zo nu en dan een ei maar dan wel gekookt, maar meen hier te begrijpen dat hij rauw word gegeven. Neem aan dat het niet zo heel veel uitmaakt rauw of wel?

En de standaard kauw botjes uit de dierenwinkel geven jullie deze ook of hebben jullie hier iets anders voor?
HannekeKjell
5-sterren
5-sterren

Bericht door HannekeKjell »

Eitje mag rauw inclusief schil  :)

Kjell krijgt geen standaard hondenkoekjes meer, alleen nog gedroogd vlees.
Veel droog ik zelf, maar soms koop ik ook gedroogd vlees bij bijvoorbeeld de Boerenbond.
C1000 had ook altijd gedroogde kipfilet, maar ik kan het hier bij de C1000 niet meer vinden.
Bullmastiff gek
4-sterren
4-sterren
Contacteer:

Bericht door Bullmastiff gek »

Yep, hier ook, alle drie op volledig Kvv,  af en toe eens wat kippenekken of kuikenbuiten. Maar hoofdzakelijk kvv van verschillende merken.
Carnibest, kivo, smul.
Het is voor het gemak van baasje,  ;D ;D ze doen het er super op.
En ik weet zeker dat ze alles krijgen wat nodig is,
dancingdaydream
4-sterren
4-sterren

Bericht door dancingdaydream »

[quote="Marjoleine"]
Meestal 50-50 hier.

Soms wel lastig omdat er hier een Hava loopt die dus maar mini-porties eet: 120 gram per dag is de max.
Dan is een flinke kippennek dus een maaltijd (dat lijkt zo weinig  :-[ ).

[/quote]

Hihi, dat ken ik. Mijn Chi eet nu 120 per dag, en als ze ouder is dan een jaar gaat ze naar de 90-100 gram per dag...
Bianca
2-sterren
2-sterren
Contacteer:

Bericht door Bianca »

Hier ook kvv, maar omdat ik erg slecht aan de verschillende smaken Carnivoer kan komen en omdat ik beter op de hoogte wil zijn van wat ik precies voer, ga ik zodra mijn vriezer weer leeg raakt overstappen op BARF..... Heb het idee dat er in kvv veel pens/ orgaanvlees zit en heb een uraatsteenvormende dalmaat dus wil daar graag wat zuiniger mee zijn!
mikey32
1-ster
1-ster

Bericht door mikey32 »

Sky eet sinds ruim 2 weken nu ook alleen maar KVV. Ik weet niet of ik ga barfen. We zien wel hoe het loopt.

Plaats reactie