Zijn er controles op aangeboden producten?

Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Re: Zijn er controles op aangeboden producten?

Aquillo
5-sterren
5-sterren

Bericht door Aquillo »

als ik via forumleden, ben ik er al snel genoeg achter hoe vers iets is. En geloof me de meesten kopen groot in van de slachthuizen en vaak ook direct van de jager of poeliers en dat bevalt me prima. Veel veel en beter dan van een paar officiele handelaars die ik ooit uitgeprobeerd heb en die thuis komen bezorgen. En de rest wat ik niet via de forumleden hier koop komt van de Islamitische slagers en dat bevalt ook erg goed.
Laatst gewijzigd door Aquillo op wo 10 nov 2010, 19:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Jasmin
3-sterren
3-sterren

Bericht door Jasmin »

De kippenlevers van het slagertje hier in Delft waren niet meer mooi donkerrood, maar hier en daar een beetje grijzig en het rook niet vers. Heb het toch aan de hond voorgezet en geen problemen ondervonden, gelukkig. Maar ik zal er toch niet zo snel meer heen gaan, te meer omdat ze ook nog 7 Euro de kilo kostten. 
*Marga*
5-sterren
5-sterren

Bericht door *Marga* »

Dat is wel prijzig,waren dat biologische?

Ik betaal voor "gewone"bij de islamiet 2.50 per kilo.
Louk
1-ster
1-ster

Bericht door Louk »

Elk dier dat geslacht wordt in een erkende slachtplaats, moet worden gekeurd!! Zowel vóór als tijdens het slachten vindt er een keuring plaats. De keuring vóór het slachten gebeurd door een dierenarts.
De VWA is er dus altijd!!!

De keuring tijdens het slachten gebeurd door een keurmeester, de keurmeester wordt tijdens zijn werk zeer regelmatig/vaak gecontroleerd door een keuringsdierenarts.
Vlees wat in de winkel ligt komt altijd van een erkende slachtplaats. Bij een zelf slachtende slager gebeuren de keuringen ook! De geslachte dieren moeten gehalveerd blijven hangen totdat de keurmeester ze vrij geeft.
Jasmin
3-sterren
3-sterren

Bericht door Jasmin »

*Marga* schreef: Dat is wel prijzig,waren dat biologische?

Ik betaal voor "gewone"bij de islamiet 2.50 per kilo.

Geen idee, maar je begrijpt wel waarom ik daar niet meer heen ga.

Manlief had ze gehaald en die heeft geen idee van prijzen.

Plaats reactie