zimba/min of meer uitslag..

Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Re: zimba/min of meer uitslag..

*Dorothea*
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door *Dorothea* »

vanaalst schreef: maar dan zou ie toch iets van een ontstekingsremmer moeten hebben/krijgen?
Vandaar dat ik vroeg of ie prednison krijgt.
denk jij dat ie pijn heeft?
verdorie!
ik ga zeker vragen of ik zijn 'dossier'mag hebben..
zou ik utrecht bellen om te vragen of zij wat voor hem kunnen doen?
nu ben ik naar een goede internist geweest en nog geen steek verder..
van de zitac had ik hem verteld..
Ik snap je frustratie  :-* , helaas gaat het bijna altijd zo met die scopieen, het levert zelde concreet wat op tenzij er een tumor is.
inni
5-sterren
5-sterren

Bericht door inni »

Veel wijzer ben je er inderdaad niet door, hopelijk knapt Zimba toch wat op door de medicijnen. De uitslag van de biopten was er dus nog niet?

over die metronazol,  bij Berre zag de dunne darm er ook heel raar uit volgens de DA, hij kreeg Flagyl=metronazol. Dat is dan wel weer zwaar voor de maag, ik heb Berre toen echt meer dan een maand moeten dwang-voeren, bek openwringen, blikvoer van Hill's (van de DA) op m'n vinger , dat op z'n tong smeren , bek een beetje dicht houden tot hij slikt en de volgende hap. Achteraf  nog 's foeteren om 't pilletje erin te krijgen, maar hij kwam er bovenop. De DA dacht in eerste instantie dat hij voor de rest van z'n leven die pillen moest blijven slikken, maar na een maand ben ik er mee gestopt en de zware darmontstekingen bleven weg (maar hij kreeg ook geen brokken meer ;)) 
Laatst gewijzigd door inni op vr 12 nov 2010, 18:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Kaio
5-sterren
5-sterren

Bericht door Kaio »

Wat ontzettend balen zeg  :(
Maar gastritus zorgt er toch niet voor dat ie zijn eten niet verteerd of wel soms?

Ikzelf ben laatst ook bij HA geweest vanwege al meer dan een maand heel veel buikpijn en vaak kotsmisselijk, ja zo'n spastisch darm, maar nu zo erg en opgeblazen buik etc. Zelfs zo erg dat ik snachts ook veel wakker werd ervan. Was doodop en kreeg er nog koorst bij ook. Heb een AB kuur gehad tegen evt bacterien die zoiets veroorzaken om mee te beginnen. Net klaar met de kuur en moet zeggen dat ik de laatste dagen niet misselijk ben geweest en mijn buik staat niet meer op knappen.

Zijn bij Zimba bacterien uitgesloten?
moniqueo
4-sterren
4-sterren

Bericht door moniqueo »

Wat moeilijk voor je. :-*
Laatst gewijzigd door moniqueo op vr 12 nov 2010, 19:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

Gatverdamme, dit is wel heel erg ruk Ellen :-\. Ik krijg nu lichterlijk een deja-vu :-\

Op exact dit punt ben ik met Whoofer naar Atjo Westerhuis gegaan. Na de scopie. En dus echt met hem specifiek een afspraak gemaakt. Ik ging natuurlijk voor een homeopathie consult. Dat heeft zo niet mogen zijn maar ik heb wel zeer goede ervaring met Atjo's/Amanda's manier van aanpakken. Ze hadden echt zoiets "we gaan vandaag uitvinden wat Whoofer mankeert, punt, al zitten we hier de hele dag, avond en nacht".

Helaas kwam er bij Atjo/Amanda bij Whoofer wel uit dat ze kanker had en er zat een tumor ter grootte van een forse mannenhand. Dus tja, mijn ervaring is op dat gebied niet echt denderend, de scopie in relatie tot tumors.....

Ik vraag me wel af Dorothea, waarom zo'n scopie eigenlijk wordt gedaan als er vaak niks/vaags uit komt :-\. Zelfs tumoren kunnen ze blijkbaar met de scopie niet altijd vaststellen.... :-\
*Natasja*
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door *Natasja* »

He bah Ellen, ik snap dat je het even niet meer weet...  :-\
me and my boys
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door me and my boys »

lizzy, hoe zijn ze er bij whoofer achtergekomen, wat hebben ze gedaan?

kiao, ze hebben zoveel bij hem gedaan, onderzoeken bloed, ontlasting, biopten neem aan dat dat genoeg is om te weten wbt een bacterie, of sla ik iets over het hoofd...
gastritus zorgt niet dat ie niet zijn eten verteerd, maar er aan meehelpen zou het niet, zijn dunne darm doet niet wat ie moet doen, maar waarom doet ie dat niet...

bestaat er een hypallergene kvv?
*Dorothea*
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door *Dorothea* »

Lizzy schreef: Ik vraag me wel af Dorothea, waarom zo'n scopie eigenlijk wordt gedaan als er vaak niks/vaags uit komt :-\. Zelfs tumoren kunnen ze blijkbaar met de scopie niet altijd vaststellen.... :-\
Ja als jij het me kan uitleggen?  :-\
Maar het is niet dat er niks uit komt, alleen komt er bijna altijd IBD uit en worden dieren op de pred gezet evt in combinatie met metrazol.
Dus ja ik ben toch vaak geneigd om die scopie over te slaan.  :-[
me and my boys
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

vertel me dan wat ik nu kan doen?
ik weet het echt niet meer.. :'(
ik ga iig tannetje haar kruidenmix ed weer gebruiken..
en iets met L-glucatimine oid..
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

Er is bij Whoofer een scopie gedaan, overal biopten van genomen (slokdarm, maag en darmen). Er is ook een echo gedaan, op dezelfde dag. Daar zagen ze een verdikking in de maagwand. Maar, volgens de radioloog zou bij de uitslag van de biopten wel uit komen wat daar aan de hand was. Uit de biopten kwam IBD. Zie dit oude topic: http://www.barfplaats.nl/forum/index.ph ... 877.0.html.

Uiteindelijk werd ze maar zieker en zieker en zijn we naar Atjo Westerhuis gegaan voor een homeopathisch consult. Hij heeft ons verhaal aangehoord, vond het onverantwoord om ons met een homeopathisch middel naar huis te sturen omdat het probleem te ernstig was. Hij is helemaal van voor af aan met onderzoeken begonnen. Bloedonderzoek, rontgenfoto's, ik weet het allemaal niet eens meer. Uiteindelijk zei hij "ik weet niet wat er aan de hand is, ik stel voor dat we haar open maken en gaan kijken in die maag". Dat hebben ze gedaan. En toen bleek er een snelgroeiende zeer agressieve tumor te zijn (die bleek zeer kwaadaardig). We kwamen daar om half 10 's morgens binnen, ze zijn met z'n tweetjes (Atjo en Amanda) vrijwel de hele dag bezig geweest. Om 17 uur zijn ze haar gaan opereren. Om 19 uur wisten we dat het helemaal mis was.

Ik vertel dit niet om je angst aan te jagen Ellen want Zimba heeft totaaaaaal andere symptomen. Het is om aan te geven dat die scopie dus niet heilig is (en nu blijkt dat weer dus ik weet zo langzamerhand niet of een scopie uberhaubt nog wel geadviseerd moet worden) en dat er dierenartsen zijn die net zo lang onderzoeken tot ze weten wat er loos is. Atjo en Amanda zijn daar natuurlijk niet uniek in maar werkelijk waar, niks dan lof voor hun werkwijze.
me and my boys
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

ik snap echt niet dat als ze kijken in de maag een tumor over het hoofd zien, hoe kan dat nou?
ze kijken dan niet in alle hoeken en gaten..
pppffff ik moet het allemaal even laten bezinken hoor, ben er een beetje verdrietig van..
HannekeKjell
5-sterren
5-sterren

Bericht door HannekeKjell »

Wat ongelofelijk kl*te dat je hier nou nog niks mee opgeschoten bent.
Ik vind het ook een beetje vreemd dat ze zeggen dat ze hem nauw in de gaten willen houden en je vervolgens weer voor 2 weken naar huis sturen.
Zou willen dat ik wat voor jullie kon doen, maar ik zou niet weten wat, behalve dan stug door blijven duimen.

:bigarmhug: :bigarmhug: :bigarmhug:
pallas
5-sterren
5-sterren

Bericht door pallas »

Tjee...nou ben je dus nog geen stap verder :'( :'( :'(

Ik weet ff niks mere te zeggen El, dan maar een hele stapel knuffles. Pak er maar wat van als je je down voelt :-*

:bigarmhug: :bigarmhug: :bigarmhug: :bigarmhug: :bigarmhug: :bigarmhug:
:bigarmhug: :bigarmhug: :bigarmhug: :bigarmhug: :bigarmhug: :bigarmhug:
inni
5-sterren
5-sterren

Bericht door inni »

Ach , ik kan wel honderd keer zeggen "niet zomaar aan 't ergste denken" maar natuurlijk blijft 't allemaal door je hoofd spoken.............

:bigarmhug: :bigarmhug: :bigarmhug: :bigarmhug: :bigarmhug:
me and my boys
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

nee tuurlijk niet, maar wat nu....dit op zijn beloop laten en dan..

Plaats reactie