zimba/min of meer uitslag..

Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Re: zimba/min of meer uitslag..

Zev
4-sterren
4-sterren

Bericht door Zev »

Jeetje Ellen wat een ellende! Ik vind het ook inderdaad raar dat je voor 2 weken naar huis gestuurd wordt terwijl ze Zimba in de gaten willen houden.
Toen ik een endoscopie bij Z'ev had laten doen kwam hier ook niks duidelijks uit, werd naar huis gestuurd met de mededeling: chronische ontsteking/allergie/oorzaak onbekend.
Verder niets te weten gekomen. Was al bezig met kvv toen, ik ben sinds een poos over op Carnibest natuur diabetes, waarin geen granen zitten. Hierna is Z'ev heel erg opgeknapt.
Nu heeft Z'ev hele andere symptomen gehad dan Zimba nu hoor, maar met het oog op evt hypoallergeen wilde ik het je even melden.
Ik wens je weer veel sterkte voor de komende tijd en hopelijk heb je nog iets aan de verdere tips.
deja
5-sterren
5-sterren

Bericht door deja »

Ellen ik lees alles van Zimba het is vreselijk balen ik heb ook een hele tijd gedacht met Beau wat is er aan de hand, maar die is toch enorm opgeknapt van de L.Glutamine Beau heeft L-Glutamine gehad van eind juni tot midden oktober ik moest er van Erwin ook probiotica bij geven maar dat ging bij Beau niet samen.
Hij heeft nu weer goede ontlasting al een tijdje. Misschien heeft hij net zoiets in zijn darmen als Beau het is maar een suggestie, ik zou je graag willen helpen maar weet verder ook niet hoe.
me and my boys
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door me and my boys »

zoiets gaat ie krijgen van tannetje!!
hoop dat het bij zimba ook gaat werken
Lefki&Amy
5-sterren
5-sterren

Bericht door Lefki&Amy »

Ik lees en tob ook mee en zal nu dan ook even reageren!

Ben het met Lizzy eens dat zowel Atjo als Amanda een fijne, goede en gedegen aanpak hebben. Dat heb ik ondervonden met de diagnose lymfeklierkanker bij Yuki en pas geleden met Samos, 1 van mijn katten.
Samos heeft vergelijkbare symptomen als Zimba, alleen heeft Amanda haar gediagnosticeerd als (chronische) dunne darm ontsteking.
Ze heeft 3 weken ab gehad (die metra-nogiets) i.c.m. licht verteerbaar voer...daar ging het wel wat beter op, maar eenmaal van de ab af ging het weer (letterlijk en figuurlijk) shit.
Terug gaan naar de da zou mij zeer waarschijnlijk weer een abkuur opleveren. Het goede wat er nog in de darmen zou zitten, zou daarmee waarschijnlijk ook tot de grond toe afgebroken worden. Wilde ik dat? En vertrouwde ik er dan op dat de ab dit keer wel een (gunstig!) lange termijneffect zou hebben?
Mijn antwoord was 'nee'.

Vanaf dat moment ben ik haar (2 maal daags) aloe vera sap gaan geven, gecombineerd met allsepticum (groene os). Dat laatste vond ze zo smerig dat ik dat uiteindelijk heb vervangen door visolie (ook ontstekingsremmend).
Het gaat inmiddels (gestaag) beter met haar.

Over de voeding voor Zimba. Duidelijk is zijn hele spijsvertering van slag. Ik zou dan ook zeker licht verteerbaar geven. En eigenlijk zou ik ook kiezen voor een wat 'schonere' voeding. Een gezonde hond kan prima de bacterien in vers vlees verwerken, maar een hond die zo uit balans is, kan hier wel eens moeite mee hebben...
Het is de reden dat ik Yuki uiteindelijk heb overgezet op de bakjes van Renske. Op BARF en later ook op KVV had hij te vaak diarree.
Ik denk dat het altijd beter is voor hem dan een hypo-allergene brok (al was het maar vanwege het vocht gehalte). Daarnaast zijn die Renskebakjes bv 80%vlees. Het benadert naar mijn idee een stuk meer het BARFprincipe, dan welke brok dan ook.

Ik hoop dat het snel beter zal gaan met de mooie Zimbaman!!!

Veel sterkte en een knuffel voor Zimba!!
*Dorothea*
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door *Dorothea* »

Heb je al eens pancreas (alvleesklier) gevoerd?
Lefki&Amy
5-sterren
5-sterren

Bericht door Lefki&Amy »

*Dorothea* schreef: Heb je al eens pancreas (alvleesklier) gevoerd?
Brengt mij nog even op het volgende; Amanda vermoedde bij Samos alvleesklierontsteking, daar de symptomen het meest in die richting wezen. Er is daarvoor bloed opgestuurd naar een lab in België. Daaruit bleek toch dat ze, gelukkig, geen alvleesklierontsteking had.

Is dat bij Zimba gecontroleerd eigenlijk??  :-\
danielle1980
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door danielle1980 »

ach ellen wat erg zeg :'(
bloemetje
5-sterren
5-sterren

Bericht door bloemetje »

Verdorie El, wat een pech weer.. Wat een 'uitslag'  >:(
-Annemarie-
5-sterren
5-sterren

Bericht door -Annemarie- »

Jeeeetje, Ellen!  :( :-\      Sterkte.  :bigarmhug: :bigarmhug:
me and my boys
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

pancreas heb ik hem al eens gegeven, hij heeft toen werkelijk waar alles ondergespuugt had vreselijk buikkrampen en voelde zich erg beroerd..
renske heb ik hem pas nog gegeven omdat ik hem meerdere keren per dag iets geef gaf ik hem dat erbij, zou morgen eens een lading halen en hem daar voorlopig eens opzetten!!
me and my boys
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

yuki12 schreef: Brengt mij nog even op het volgende; Amanda vermoedde bij Samos alvleesklierontsteking, daar de symptomen het meest in die richting wezen. Er is daarvoor bloed opgestuurd naar een lab in België. Daaruit bleek toch dat ze, gelukkig, geen alvleesklierontsteking had.

Is dat bij Zimba gecontroleerd eigenlijk??  :-\
ja dat is gecontroleerd, de waarde daarvan was goed..
Angelique
5-sterren
5-sterren

Bericht door Angelique »

"Schoon voer" hoeft geen Renske meuk te zijn, dat kun je dan nog altijd zelf koken. :)

Ellen, wat een ruksituatie waar je eigenlijk niks mee kan. Voordat je uit je wanhoop naar de hypoallergene brokken grijpt zou ik (als je dat nog niet geprobeerd hebt) eerst kijken hoe een gekookt prakje bij 'm valt. Sterkte met alles :-*
*Dorothea*
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door *Dorothea* »

vanaalst schreef: pancreas heb ik hem al eens gegeven, hij heeft toen werkelijk waar alles ondergespuugt had vreselijk buikkrampen en voelde zich erg beroerd..
Dat is minder  :( en pancreaspoeder (zymoral of tryplase) al eens geprobeerd?
Ik weet dat hij geen EPI heeft, maar het is zo dat veel diarreepatienten goed reageren op extra verteringsenzymen door het voedsel. En aangezien hij onverteerd eten uitpoept.
Lefki&Amy
5-sterren
5-sterren

Bericht door Lefki&Amy »

vanaalst schreef: pancreas heb ik hem al eens gegeven, hij heeft toen werkelijk waar alles ondergespuugt had vreselijk buikkrampen en voelde zich erg beroerd..
renske heb ik hem pas nog gegeven omdat ik hem meerdere keren per dag iets geef gaf ik hem dat erbij, zou morgen eens een lading halen en hem daar voorlopig eens opzetten!!
Weet niet hoe zwaar Zimba is??

Yuki weegt 40 kilo, mag dan eigenlijk min. 3 bakjes, maar omdat hij niet zo actief mee is, heeft hij genoeg aan ca. 2,5 bakje. Geef ik hem een bakje per keer, dan had ie voorheen (in de chemotijd) toch nog snel diarree. Dus nu krijgt hij 3-5 maal daags een half (tot 3/4) bakje. Dat gaat heel goed.
Lefki&Amy
5-sterren
5-sterren

Bericht door Lefki&Amy »

Angelique schreef: "Schoon voer" hoeft geen Renske meuk te zijn, dat kun je dan nog altijd zelf koken. :)

Ellen, wat een ruksituatie waar je eigenlijk niks mee kan. Voordat je uit je wanhoop naar de hypoallergene brokken grijpt zou ik (als je dat nog niet geprobeerd hebt) eerst kijken hoe een gekookt prakje bij 'm valt. Sterkte met alles :-*
Er is ergere meuk dan dit...en als hij er het goed op doet, waarom dan niet.
Ben eerst over gegaan op zelf koken, maar blijkbaar is de wisselende samenstelling dan ook nog een storende factor.

Daarnaast heb je al zoveel zorgen om en voor een zieke hond, dat zo'n bakje open trekken, zonder verder na te hoeven denken, ook best fijn is  :P

Plaats reactie