zimba/min of meer uitslag..
Moderator: Lizzy
Re: zimba/min of meer uitslag..
Ach, arme Zimba, (en baasjes natuurlijk) er is niet echt verbetering in die darmen merkbaar, hoe gaat 't met z'n maag ondertussen, raakt z'n eten wel wat verteerd?? braakt hij nog??
-
Lil
Ow balen 
Heel veel sterkte en ik hoop dat je (snel) ontdekt waaraan het ligt.
Heel veel sterkte en ik hoop dat je (snel) ontdekt waaraan het ligt.
Arme Zimba.........
Ik hoop dat er snel een oplossing komt.
Ik hoop dat er snel een oplossing komt.
-
nikèdog2000
- 5-sterren

ellen ik leef met je mee

voor jou en zimba
voor jou en zimba
Ik heb het hele verhaal gelezen. Ik denk eigenlijk dat Paul de situatie niet helemaal goed ingeschat heeft. Het is begonnen met braken en de maag maar nu zijn het de darmen die de meeste problemen geven. Ik weet niet of die Zitac nu wel zoveel zal gaan doen.
Ik heb je een en ander opgestuurd en als dat niet snel genoeg helpt zal hij toch even aan de prednison moeten. Het is een ontsteking als gevolg van een niet goed functionerend immuunsysteem. En dan werkt prednison vaak goed.
Ik verwacht weinig resultaat van een eliminatiedieet omdat er geen eosinofiele cellen bij zaten. Dus geef hem maar datgene waar hij het beste op lijkt te reageren. Even neit te veel wisselen. En voorlopig alles gekookt. Eventueel eerst een paar keer vitamine injecties kan ook geen kwaad want ik denk dat die ontstoken darmen slecht dingen opnemen.
Ik heb je een en ander opgestuurd en als dat niet snel genoeg helpt zal hij toch even aan de prednison moeten. Het is een ontsteking als gevolg van een niet goed functionerend immuunsysteem. En dan werkt prednison vaak goed.
Ik verwacht weinig resultaat van een eliminatiedieet omdat er geen eosinofiele cellen bij zaten. Dus geef hem maar datgene waar hij het beste op lijkt te reageren. Even neit te veel wisselen. En voorlopig alles gekookt. Eventueel eerst een paar keer vitamine injecties kan ook geen kwaad want ik denk dat die ontstoken darmen slecht dingen opnemen.
- me and my boys
- 5-sterren

- Contacteer:
hij stinkt wat minder, of wij wennen eraan, maar verteren doet ie nog steeds niet.......
iedere dag weer die diarree een keer of 6/7 je wordt er moedeloos van..
die vitamine injecties dan moet ik even met mandigers overleggen denk ik......
ik haat prednison, weirdo is daar op 3 jarige leeftijd bijna aan onderdoor gegaan...een gewone flinke ab kuur?
als het niet anders kan gebeurd het ook wel hoor, maar je krijgt toch altijd is een boots pred om daarna te minderen?
daar zie ik tegenop tegen de hoeveelheid die hij dan eventueel zou krijgen, weirdo ging er vreselijk van aan de spuit, overgeven en veranderde in een ziek vogeltje.....nou is geen hond hetzelfde natuurlijk maar ja...
iedere dag weer die diarree een keer of 6/7 je wordt er moedeloos van..
die vitamine injecties dan moet ik even met mandigers overleggen denk ik......
ik haat prednison, weirdo is daar op 3 jarige leeftijd bijna aan onderdoor gegaan...een gewone flinke ab kuur?
als het niet anders kan gebeurd het ook wel hoor, maar je krijgt toch altijd is een boots pred om daarna te minderen?
daar zie ik tegenop tegen de hoeveelheid die hij dan eventueel zou krijgen, weirdo ging er vreselijk van aan de spuit, overgeven en veranderde in een ziek vogeltje.....nou is geen hond hetzelfde natuurlijk maar ja...
- spreeuwtje
- 5-sterren

ellen..
boris, die zwarte kat van mij had volgens mij t zelfde als wat hier omschreven wordt.. IBD..
nu is boris al oud.. en wil ik hem zo min mogelijk lastig vallen al wilde de da t liefst darmbiopten gaan nemen..
ik wilde niet in een zieke kat laten snijden..
nu staat boris al een tijdje op prednison.. en hij is niet meer ziek geweest..
geen braken meer, geen vieze vacht.. geen loopoogjes.. gewoon weer een glanzende kat..
ik ben langzaam aan de pred gaan afbouwen tot een half tablet om de dag..
dat is zo minimaal!!
ik heb een kwart tablet om de dag geprobeerd.. maar toen ging hij zich weer ziek voelen..
mijn andere ouwe kat heeft zeker 5 jaar op de prednison gestaan maar is toch evengoed 21 jaar oud geworden..
ik begrijp best dat je pred een vieze bende vindt.. maar niet ieder dier reageert daar zo zwaar op als jouw weirdo..
en eu.. ik vind je een top wijf!!!
een echte mamma tijger voor je kinders en voor je hondjes!!!
boris, die zwarte kat van mij had volgens mij t zelfde als wat hier omschreven wordt.. IBD..
nu is boris al oud.. en wil ik hem zo min mogelijk lastig vallen al wilde de da t liefst darmbiopten gaan nemen..
ik wilde niet in een zieke kat laten snijden..
nu staat boris al een tijdje op prednison.. en hij is niet meer ziek geweest..
geen braken meer, geen vieze vacht.. geen loopoogjes.. gewoon weer een glanzende kat..
ik ben langzaam aan de pred gaan afbouwen tot een half tablet om de dag..
dat is zo minimaal!!
ik heb een kwart tablet om de dag geprobeerd.. maar toen ging hij zich weer ziek voelen..
mijn andere ouwe kat heeft zeker 5 jaar op de prednison gestaan maar is toch evengoed 21 jaar oud geworden..
ik begrijp best dat je pred een vieze bende vindt.. maar niet ieder dier reageert daar zo zwaar op als jouw weirdo..
en eu.. ik vind je een top wijf!!!
een echte mamma tijger voor je kinders en voor je hondjes!!!
- me and my boys
- 5-sterren

- Contacteer:
lief lyda 
tannetje, mandigers zei dat ie zich wil concentreren op zimba zijn maag, vandaar die zitac...
volgens mij wilt ie eerst die maag tot rust hebben in de hoop dat zijn darmen dan ook weer beter gaan werken?
geen idee hoor zeg ook maar wat..
tannetje, mandigers zei dat ie zich wil concentreren op zimba zijn maag, vandaar die zitac...
volgens mij wilt ie eerst die maag tot rust hebben in de hoop dat zijn darmen dan ook weer beter gaan werken?
geen idee hoor zeg ook maar wat..
Antibiotica gaat niet helpen, bacteriën hebben hier niets mee te maken. Prednison werkt in dit soort gevallen wel erg goed.
Hij heeft nu toch geen last van zijn maag?
- *Dorothea*
- 5-sterren

- Contacteer:
Ja dat is mijn ervaring ook dat prednison goed werkt. Tuurlijk is het niet zo gezond, maar de hele tijd diarree is ook geen pretje. Ik ga dan liever voor kwaliteit van leven dan voor kwantiteit. Soms is het gewoon niet anders.Hitam schreef: Antibiotica gaat niet helpen, bacteriën hebben hier niets mee te maken. Prednison werkt in dit soort gevallen wel erg goed.
Ik ga helemaal met je mee Dorothea, ik vind pred, ook grote troep,maar wat moet dat moet.
Zimba,krijgt nu amper voedingsstoffen opgenomen.
Zimba,krijgt nu amper voedingsstoffen opgenomen.
- me and my boys
- 5-sterren

- Contacteer:
nee hij heeft momenteel geen last van zijn maag...
oke dus een ab heeft geen zin, nah dan zit er misschien niks anders op...dan doe ik ook niet moeilijk als ie aan de pred moet..
overigens krijgt ie geen paard meer, hij spuit alles onder, ben nu kip aan het koken..
oke dus een ab heeft geen zin, nah dan zit er misschien niks anders op...dan doe ik ook niet moeilijk als ie aan de pred moet..
overigens krijgt ie geen paard meer, hij spuit alles onder, ben nu kip aan het koken..
Hoeveel dagen achter elkaar heeft Zimba nu diarree? En is het brei of spuitpoep? Zie je een verschil op de verschillende dingen die je gaf? Was het eerst brei, dan terug naar wat je toen gaf!
- me and my boys
- 5-sterren

- Contacteer:
hij heeft iedere dag wel diarree( en drab) maar vannacht en vandaag is het drama, paard heeft ie gisteren gekregen spiervlees en een klein stukje hart..
had het vanmorgen ook voor hem, de rest heb ik nu weggeflikkerd...
het druppelde zelfs terwijl hij liep....
hij krijg zo een beetje kipfilet met bataat en niks anders..
had het vanmorgen ook voor hem, de rest heb ik nu weggeflikkerd...
het druppelde zelfs terwijl hij liep....
hij krijg zo een beetje kipfilet met bataat en niks anders..
Niet alles tegelijk veranderen want dan weet je niet meer wat waaraan ligt. (En schrijf op wat je doet)
De hond is ziek en heeft daar alle energie voor nodig, dus vermijd alles wat het nu erger maakt.
De darmen zijn een van de belangrijkste onderdelen van het lichaam dus probeer die rustig te houden. Geef superlichtverteerbaar spul meerdere keren per dag om de darmen rust te gunnen.
Zou ook nog kunnen dat die darmen zo over de rooie zijn dat je de spuitpoep niet meer weg krijgt zonder vasten
De hond is ziek en heeft daar alle energie voor nodig, dus vermijd alles wat het nu erger maakt.
De darmen zijn een van de belangrijkste onderdelen van het lichaam dus probeer die rustig te houden. Geef superlichtverteerbaar spul meerdere keren per dag om de darmen rust te gunnen.
Zou ook nog kunnen dat die darmen zo over de rooie zijn dat je de spuitpoep niet meer weg krijgt zonder vasten
Laatst gewijzigd door mcSnurk op ma 11 jun 2012, 08:02, 1 keer totaal gewijzigd.