zimba/min of meer uitslag..

Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Re: zimba/min of meer uitslag..

inni
5-sterren
5-sterren

Bericht door inni »

Berre doet 't ook goed op eend, maaaar......de dikste klodders vet haal ik eruit en ook grootste stukjes bot na 't malen.
CB eend diabetes ging bij Berre 5 weken goed en ineens was 't gedaan ('t was wel een nieuwe levering waarover hij gestruikeld is). Nu krijgt hij dus elke keer dezelfde mengeling van, 50% Naturis  eend enkelvoudig, 25% naturis lam allergie en 25% Bandit Wildmix en dat gaat goed, al zie ik wel elke keer bij een nieuwe levering een lichte reactie voor enkele dagen. hij weegt 3kg, eet nu 4x per dag en heeft op 't einde van de dag 120gr mix op (af en toe komt hij bedelen als ik z'n voer aan 't malen en mengen ben en dan gaat er tussendoor zonder probleem nog 20à25gr in :D)

Hier ook:  stilletjesaan, niks proberen te overhaasten (hoe ongeduldig ik soms ook ben), altijd, hetzelfde en.......... de stapjes terug erbij nemen. ;)

er was een stukje tekst verdwenen
Laatst gewijzigd door inni op di 23 nov 2010, 11:52, 1 keer totaal gewijzigd.
me and my boys
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door me and my boys »

ik doe het rustig aan, eerst alles even op ree zien te krijgen...
dan zien we verder..
heb kruiden van tannetje gekregen..
denk dat ik ook bioresonantie ga doen..
Lefki&Amy
5-sterren
5-sterren

Bericht door Lefki&Amy »

vanaalst schreef: we gaan het gewoon later weer proberen met vlees wat ie nog nooit gegeten heeft zoals kangoeroe, bizon en dat soort dingen....heel voorzichtig, en tja helpt het niet dan is het heel jammer maar ga het iig proberen..
Volgens mij gaat het niet zo zeer om onbekende eiwitten, maar om makkelijk opneembare eiwitten. De eiwitten in het hypo-allergeenvoer zijn zodanig bewerkt dat ze makkelijk opneembaar zijn....de darmen hoeven dus niet allerlei ingewikkelde splitstechnieken toe te passen, waar een zieke darm nou eenmaal niet toe in staat is.
Dus ik zou hier voorzichtig mee zijn  :-\

Ik heb Samos (al maanden spugen en diarree; chronische darmontsteking) 2 weken op de Hills I/D gehad, maar vond het zo ongelooflijk stinken en toen ik zag dat er BHA in zat, kon ik het haar echt niet meer voorzetten. Ben toen overgeschakeld op de brokken van Almo Nature...en dan bewust de lichtverteerbare variant (kalkoen en witvis)...dat ging ook goed. Samen met Aloe Vera sap en visolie. En All Septicum van de Groene Os (misschien ook iets voor Zimba).
Nu krijgt ze ook weer kipfilet en soepvlees (rauw)...zelfs dat gaat nu goed.
Maar we zijn dan inmiddels ook bijna een half jaar verder...

Dus, Ellen...lange adem vereist....maar daar was je, geloof ik, al mee bezig  :-\ :P

Knuffel voor Zimba!!  :)
me and my boys
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

ik ga het allemaal heeeeeel rustig aan doen, laat zijn darmen/flora eerst maar eens helemaal op peil komen en dan zien we wel verder...
de eiwitten moeten zo zijn bewerkt dat het lich ze niet meer als eiwitten zien..
heb liever een hond op brokken dan helemaal geen hond meer..
dus al zou die zijn leven lang op die brokken moeten, nou ja dan is het maar zo!
hij is me te lief om  te gaan experimenteren..
Lefki&Amy
5-sterren
5-sterren

Bericht door Lefki&Amy »

vanaalst schreef: ik ga het allemaal heeeeeel rustig aan doen, laat zijn darmen/flora eerst maar eens helemaal op peil komen en dan zien we wel verder...
de eiwitten moeten zo zijn bewerkt dat het lich ze niet meer als eiwitten zien..
dus al zou die zijn leven lang op die brokken moeten, nou ja dan is het maar zo!
Als er uiteindelijk een mooie drol uitkomt, loop je vervolgens vrolijk lachend de winkel in om een nieuwe zak brokken te vragen  :biggrin2:
me and my boys
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

O jeeeeeeeee..

ben bang van wel ;D
-Annemarie-
5-sterren
5-sterren

Bericht door -Annemarie- »

vanaalst schreef: ik ga het allemaal heeeeeel rustig aan doen, laat zijn darmen/flora eerst maar eens helemaal op peil komen en dan zien we wel verder...

Groot gelijk, ik zou precies hetzelfde doen.  :-* :-*
me and my boys
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

het allergeen in de voeding hoeft geen nieuw ingredient te zijn...
het is meestal iets dat de hond al vaker heeft gegeten en plotseling overgevoelig op reageerd..
elk ingredient dat de hond weleens heeft gegeten kan in principe een voedelovergevoeligheid veroorzaken, meestal een allergie op een bepaald eiwit..
rundvlees, eieren, lamsvlees of gluten...
HET FEIT DAT EEN HOND OVERGEVOELIG REAGEERD ZEGT NIETS OVER DE KWALITEIT VAN DE VOEDING...
een eliminatiedieet op basis van 1 niet eerder gegeten eiwitbron en 1 koolhydraatbron is de meest betrouwbare methode om een voedselovergevoeligheid te diagnosticeren...
een eliminatiedieet is eventueel zelf voor uw huisdier te bereiden een makkelijker,practischer en in de meeste gevallen een goed alternatief voor zelftebereiden eliminatiedieet is 'kant en klare'hypoallergene dieetvoeding..die bevat 1 eiwitbron en koolhydraatbron..
de eiwittten in brokken zijn gehydrolyseerd--zo klein gemaakt dat ze door het lich niet meer als allergeen te herkennen zijn en geen overgevoeligheids reactie veroozaken...
als de problemen tijdens de testperiode verdwijnen, kan geprobeerd worden te achterhalen voor weleke voedingsmiddelen de hond overgevoelig is..door middel van kleine hoeveelheden aan het eliminatiedieet toe te voegen, 1 tegelijk en 1 per week..komen de klachten terug moet het uit het dieet gehaald worden en niet meer gegeven worden..

ik vroeg me af of het zo plotseling kan ontstaan, zimba heeft al wel langer last van maag maar nog nooit van darmen gehad, maar id kan het plotseling optreden...
ondanks dat mandigers ook heeft geschreven dat je het kan uitproberen met een vleeseliminatie dieet blijf ik voorlopig eventjes die brokken geven...
wel zal ik als zimba het hier heel goed op doet(en dat hopen we) met hem gaan bespreken hoe of wat, wat hij voorsteld wbt vlees aangezien hij hier niet sceptisch tegenover staat, ik zal dan een lijst maken met wat ie allemaal in die jaren gegeten heeft en wat niet...aan de hand daarvan zullen we erachter moeten komen hoeveel eiwitten en koolhydraten daar in zou zitten......
maar dan denk ik pas aan volgend jaar, voorlopig blijft hij op de brokken, mits dat ook problemen ga geven natuurlijk want dat kan..
hoewel ik er van overtuigd ben dat vers voeren het beste is wat je je hond kan geven en wat de meeste klachten kan verkomen en zeker niet de klachten van zimba heeft veroorzaakt kies ik voorlopig voor deze weg..
zimba was voor hij ging rommelen met de darmen in topconditie, ijzersterk!
anders had ie nu veel en veel zieker geweest als ie nu is.......en dat komt mijn inziens doordat ie al jaren op vers staat..
hoop van harte dat ie snel op gaat knappen, ik blijf bij mandigers met hem onder controle en we houden hem goed in de peiling, ik zal alles maar dan ook alles doen om zimba zo gezond en gelukkig mogelijk leven te geven.....dat is voorlopig op deze voeding...
zou het niet anders meer kunnen dan blijft ie daarop en hoop ik dat ik zeker nog 7 jr van mijn jongen genieten kan....mijn jongens zijn mijn alles!
zo, dat moest ik eventjes van me af schrijven :-[ :-[
202Spots
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door 202Spots »

Is inplaats van blik en/of brok, 'n zelf gekookt eten misschien 'n optie?
In ieder geval hoop ik dat Zimba vlug beter gaat..
me and my boys
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

dat heb ik al gedaan, en dat is later misschien wel een optie, maar ik volg nu de raad van mandigers op, als hij denkt dat zimba er weer aan toe is om iets bij te voegen wbt de voeding dan gaan we dat doen..
Too
5-sterren
5-sterren

Bericht door Too »

Ik heb niet zoveel gereageerd maar jullie wel op de voet gevolgd  :-*

T lijkt me inderdaad een heel goed plan om nu eerst, na al t tobben/proberen en steeds weer een nieuwe poging, eerst maar s te streven naar rust... en als dat met brokken ..is t met brokken

Ik hoop zo dat jullie vent hierdoor eindelijk wat op krachten kan komen!
**Jolanda**
5-sterren
5-sterren

Bericht door **Jolanda** »

Ik zou nou ook zeker niet te veel gaan proberen Ellen ;)
Houd het maar voorlopig bij alleen deze brokken. Als je dingen gaat uitproberen tussendoor weet je nooit of hij goed reageerd op de brokken.

Ik denk ook niet dat iemand je werklijk van de brokken af zou proberen te halen en dat iedereen jouw keuze zal begrijpen ... want als het moet, moet het. Vers of gekookt kan jou (nou ja Zimba) nu even niet verder helpen.

Verder denk ik ook niet dat jij je hoeft te verdedigen. Het is duidelijk dat het op vers even niet kan, klaar! Je kunt je hond toch niet laten lijden omdat je uit princiepe tegen brok bent!?

Doe gewoon waar jij je nu goed bij voeld!! :-* :-*

Beterschap voor Zimba!
Lefki&Amy
5-sterren
5-sterren

Bericht door Lefki&Amy »

vanaalst schreef: ik vroeg me af of het zo plotseling kan ontstaan, zimba heeft al wel langer last van maag maar nog nooit van darmen gehad, maar id kan het plotseling optreden...
ondanks dat mandigers ook heeft geschreven dat je het kan uitproberen met een vleeseliminatie dieet blijf ik voorlopig eventjes die brokken geven...
wel zal ik als zimba het hier heel goed op doet(en dat hopen we) met hem gaan bespreken hoe of wat, wat hij voorsteld wbt vlees aangezien hij hier niet sceptisch tegenover staat, ik zal dan een lijst maken met wat ie allemaal in die jaren gegeten heeft en wat niet...aan de hand daarvan zullen we erachter moeten komen hoeveel eiwitten en koolhydraten daar in zou zitten......
maar dan denk ik pas aan volgend jaar, voorlopig blijft hij op de brokken, mits dat ook problemen ga geven natuurlijk want dat kan..
hoewel ik er van overtuigd ben dat vers voeren het beste is wat je je hond kan geven en wat de meeste klachten kan verkomen en zeker niet de klachten van zimba heeft veroorzaakt kies ik voorlopig voor deze weg..
zimba was voor hij ging rommelen met de darmen in topconditie, ijzersterk!
anders had ie nu veel en veel zieker geweest als ie nu is.......en dat komt mijn inziens doordat ie al jaren op vers staat..
hoop van harte dat ie snel op gaat knappen, ik blijf bij mandigers met hem onder controle en we houden hem goed in de peiling, ik zal alles maar dan ook alles doen om zimba zo gezond en gelukkig mogelijk leven te geven.....dat is voorlopig op deze voeding...
zou het niet anders meer kunnen dan blijft ie daarop en hoop ik dat ik zeker nog 7 jr van mijn jongen genieten kan....mijn jongens zijn mijn alles!
zo, dat moest ik eventjes van me af schrijven :-[ :-[
Ik denk niet dat het vaststaat dat het zomaar ineens is begonnen...wel voor het oog van een buitenstaander, maar als je dagelijks beelden van de darmen zou hebben gezien, zou je misschien wel de achteruitgang hebben kunnen volgen.
Toen de darmen uiteindelijk in dusdanige slechte conditie waren dat ze echt niet meer konden functioneren, begonnen de problemen zichtbaar voor jullie.
Maar zeer waarschijnlijk is daar al een traject aan voorafgegaan....

Als Zimba gastritis had, kan dat bv uiteindelijk ook de darmen beinvloed hebben.
Zo had Samos gebitsproblemen....de bacterien in haar bekkie, kunnen door het lichaam gaan zwerven en zo hun schade aanrichten (aan darmen, nieren, lever, ect)...tel daarbij op een narcose, een abkuur en wat pijnstilling...en eigenlijk is het dan zo logisch als wat dat die darmen uiteindelijk zeggen; bekijk het maar!
En vanaf daar is de weg terug een hele zware en een langdurige...

Een tijdje superlief zijn voor de darmen (in de vorm van zeer makkelijk opneembaar voer) geeft de darmen de tijd te herstellen...en dat is dus erg hard nodig.
Ik gaf daarbij bv visolie om de darmen wat te beschermen en om ontstekingen tegen te gaan...

Sommige dingen lijken van het 1 op t andere moment t onstaan, maar heel vaak gaat daar een hele geschiedenis aan vooraf...

Maar het gaat goed komen....op termijn!!!  :)
me and my boys
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

hij had geen gastritus, hij heeft al 3jr lang een chronische gastritus..
daar vandaan komen ook zeker de problemen van de darmen..
ik bedoelde meer dat ie voor deze maanden nooit geen problemen met de darmen had, na een periode van spugen(van de gastritus) dus toen zijn algehele weerstand een beetje een terugslag kreeg, kreeg ie last van de darmen, dat bedoel ik met ineens..
dat het goed gaat komen, daar ben ik van overtuigd!! :)
**Marjolijn**
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door **Marjolijn** »

tjee El, menige baas had het geloof ik al opgegeven maar jij blijft voor je kanjer vechten ( wat ik ook zou doen hoor )
Je bent wat dat betreft een echte hondenmoeder!! Een toppertje!

Plaats reactie