200gr in 2 tellen weg...........?

Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Re: 200gr in 2 tellen weg...........?

202Spots
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door 202Spots »

Ielse schreef: Mijn hond heeft net zn eerste versmaaltijd op.
Hij heeft de 150gr spiervlees en 50gr orgaan die ik hem had gegeven echt in 3 happen naar binnen gewerkt.
Ielse schreef: En die hond die je ziet is mijn 3jarige Appenzeller, indd een sennenhond, heb helaas geen goede foto waar zn mooie krulstaart op te zien is, weegt rond de 25kilo.
Krijgt ze maar 200 gr. eten ?
Dat is idd hap slik weg voor deze maat hond toch?
Of geef je 2 x per dag?
202Spots
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door 202Spots »

2x sjorrie  :-[
Aquillo
5-sterren
5-sterren

Bericht door Aquillo »

202Spots schreef: Krijgt ze maar 200 gr. eten ?
Dat is idd hap slik weg voor deze maat hond toch?
Of geef je 2 x per dag?
tja ik vond het ook al behoorlijk weinig voor een hond van 25 kg. Mijn Slanke Estrella weegt 20 kg en die krijgt al minsten 400 gram voedsel per dag (in 1 maaltind).
Pens en vis geef ik altijd meer van omdat dat licht verteerbaar is. Daar krijgt ze dan in een keer 600 gram van
Ielse
1-ster
1-ster

Bericht door Ielse »

200gr per dag zou wel een beetje weinig zijn ,
blijft er niets van mn hond over.
dit was dus 1 maaltijd van de 500gr die hij krijgt,
Hij krijgt 2x per dag te eten

En het schrokken......
Gaat veel beter als ik een beetje yoghurt of een eitjes over zn voer doe
Hij likt het dan meer op
spickenstef
4-sterren
4-sterren
Contacteer:

Bericht door spickenstef »

Lizzy schreef: Als ik hier 300 gram pens geef, slikken ze het alle 3 in 1 keer in. Sterker nog, laatst gaf ik Linga een stuk van 700 gram. Al kotsend en slikkend heeft ze die lap weggewerkt. Super tandenborstel. Not. Ik doe het niet meer. Ik snijd vlees/orgaanvlees in stukken van zo'n 10 cm. Ik vind het wel goed. Tandenpoetsen doen ze maar op hun vleesbotten.
haha hier dus ook bij spickel een heel groot stuk pens gaat er hier ook in een keer in ze kokhalzen dan wel omdat het te groot is ik vind het geen zicht en geef nu ook kleine stukjes , dat met die nagel op het teras vast maken is ook wel een goede tip
Aquillo
5-sterren
5-sterren

Bericht door Aquillo »

waarom 2x per dag?
Ielse
1-ster
1-ster

Bericht door Ielse »

Aquillo schreef: waarom 2x per dag?
Is 1x per dag voeren beter?
Nynke
5-sterren
5-sterren

Bericht door Nynke »

Ielse schreef: Is 1x per dag voeren beter?
Vind ik persoonlijk wel, dan is het makkelijker om bijv. een heel parelhoenkarkas te geven met daarnaast spiervlees en wat groente of een eitje  :) :)

Ik voer ongeveer 250 gram per dag en dat krijgen ze 's avonds, ongeveer tussen 4 en 7 uur  :) :)
pike
5-sterren
5-sterren

Bericht door pike »

spickenstef schreef: haha hier dus ook bij spickel een heel groot stuk pens gaat er hier ook in een keer in ze kokhalzen dan wel omdat het te groot is ik vind het geen zicht en geef nu ook kleine stukjes , dat met die nagel op het teras vast maken is ook wel een goede tip
dan zou ik dus bang zijn dat ze het met nagel en al lostrekken en de nagel ook mee inslikken  :-X
Aquillo
5-sterren
5-sterren

Bericht door Aquillo »

Ielse schreef: Is 1x per dag voeren beter?
Ja. Rauw voeren doe je in principe maar 1 x per dag. De hond raakt dan ook meer verzadigd door het eten, dan wanneer je maar kleine beetjes geeft. Hier krijgen ze de maaltijd zo laat mogelijk in de avond als er geen activiteiten gedaan worden, en in alle rust het voedsel kan verteren. ;)
lauraV
5-sterren
5-sterren

Bericht door lauraV »

hier krijgen ze ook 1x per dag
in het begin ging het moeilijk , noa die heel snel witte schuim ging spugen omdat ze te nuchter was.
ik heb alle tijdstippen voeren geprobeerd , smiddags 1/3 en savonds de rest , 1 grote maal per dag , niets werkte.....
tot ik vlees ging drogen voor snacks .....
nu krijgen de dames na de 1e wandeling 2 stukjes gedroogd vlees en savonds na de laatste wandeling (rond 23.00)hun gewone maaltijd
ik weet dat iedere hond anders is , maar hier werkt het ;)
sommige (brokken)hondenbaasjes kunnen het niet bevatten ..."hebben ze dan geen honger?" en "schooien ze niet?"....
en dan krijg ik medelijden met de labrador van een vriendin die  2x per dag een mok brokken krijgt omdat ie te dik is en de hele dag loopt te schooien  :-\
*Monique
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door *Monique »

Ielse schreef: Mijn hond heeft net zn eerste versmaaltijd op.
Hij heeft de 150gr spiervlees en 50gr orgaan die ik hem had gegeven echt in 3 happen naar binnen gewerkt.
Dus nu is mijn vraag, hoe kan ik zn eten het best aanbieden.
In zo groot mogelijke stukken? of beter klein snijden?
Ben bang als ik de stukken groot geef hij ze nog in zn geheel naar binnen laat glijden.
Las ook dat een stuk pens werkt als een tandenborstel en ze er lekker aan kunnen scheuren.
maar als ik maar 300gr pens in de week voer. (is bijna de helft van de 20% orgaanvlees die hij in de week mag hebben)
Ik ben met de schaar en weegschaal aan de gang gegaan om de pens in stukken te krijgen en zie dat 300gr eigenlijk maar een klein lapje is. Zie hem daar nog niet zo druk mee in de weer.
Weet dat honden van nature schrokkers zijn, en bij de mijne blijft het ook binnen.  dus...
iets om me druk over te maken ?  of lekker laten schrokken.
Kan misschien iets in zn voerbak leggen waar hij dan omheen moet eten?

Had gehoopt dat hij iets meer zou genieten van zn herten vlees.  :(
;D leuk he!
Hier ook eentje die niet kan "genieten" van zijn voorgeschotelde menu. Meneer Didge heeft maar 1 gedachte, en dat is hoe komt het zo snel mogelijk achter in mijn strot!
Ribben, koppen, strotten maximaal 10 minuten!
En die pens als tandenborstel werk idd bij hem ook niet zo, helaas :-\
Xada
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Xada »

Ribben, koppen, strotten maximaal 10 minuten!

Hoe krijg je dat voor elkaar? Bij mijn honden is het verdwenen in maximaal twee minuten.
Eén schrokt zo geweldig, ook bot etc. Tot ik het "advies" van een kennis kreeg er heet water overheen te doen. Dan zou hij het wel laten. Maar ook dat helpt niet. Dus sla ik alle botten aan gruzelementen voordat hij het krijgt.
pike
5-sterren
5-sterren

Bericht door pike »

Ik heb één gigantische schrokker, 1 héél snelle eter, en 1 die heel bedachtzaam alles naar binnen werkt en altijd als laatste klaar is. Maar eerlijk gezegd, alhoewel ik het heel erg prettig vind dat eentje alles heel bedachtzaam opeet, het meest natuurlijke is toch de schrokker en de zeer snelle eter. Dat is wat honden van nature doen: Alles zo snel mogelijk naar binnen gulpen. Want anders loop je het risico dat je je eten kwijtraaktaan een concurrent (al dan niet van de eigen soort). En ze hebben nou eenmaal geen gebit om te kauwen dus eigenlijk weinig keus. En de vertering van hun voedsel begint ook pas in de maag, niet in de mond zoals bij de mens. Ik vind het schrokken geen reden om dan maar te gaan malen. Mijn gigantische schrokker krijgt ook gewoon vleesbot en niet gemalen of geplet. Ze staan hier allemaal gescheiden van elkaar te eten, dus niemand hoeft zich bezorgd te maken om zijn eten, maar dat maakt voor hun eetgedrag niets uit. Als Pike als eerste zijn bak krijgt is hij klaar met eten op het moment dat nummer 3 zijn bak krijgt  :-X
Xada
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Xada »

Ik heb één schrokker, twee normale eters en één die zeer langzaam eet. Bij de schrokker sla ik de grote botten aan gruzelementen. Kip en zachte botten niet. Maar ik heb één keer gezien hoe hij een complete kalkoenvleugel (600 gr) naar binnen schrokte zonder te kauwen en dat risico wil ik niet weer hebben.

Plaats reactie