het moment...UPDATE

Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Re:het moment...

danielle1980
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door danielle1980 »

[quote="Toran"]
[quote="danielle1980"]
[quote="Toran"]
Dus er zijn wel meerdere hoofdpunten?
Weet je misschien waar ik die kan vinden?

[/quote]

je kan op de bibi site en de cb site kijken voor de verkooppunten in jou buurt en die mensen eens bellen hoe t zit met de prijzen.

weet je de site's te vinden?
[/quote]

De sites kan ik wel vinden ;). Ik heb al voor Bibi gemaild en ik ga dat ook even voor Carnibest doen :)
[/quote]

ok dat is mooi
en sommige brengen het ook gratis thuis (wel binnen aantal km)
Toran
2-sterren
2-sterren

Bericht door Toran »

Het meest dichtsbijzijnde verkooppunt van CB is Amsterdam of anders Haarlem.

Ik wacht de mail van die mensen uit Purmerend van BIBI af en anders word het toch Energique, wat ik dan uit Alkmaar kan halen.
Dat in combinatie met een stukje Barf (ik weet intussen wel waar ik dat vandaan moet halen ;)) en als het echt te duur wordt ook in combinatie met brokken.
danielle1980
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

[quote="Toran"]
Het meest dichtsbijzijnde verkooppunt van CB is Amsterdam of anders Haarlem.

Ik wacht de mail van die mensen uit Purmerend van BIBI af en anders word het toch Energique, wat ik dan uit Alkmaar kan halen.
Dat in combinatie met een stukje Barf (ik weet intussen wel waar ik dat vandaan moet halen ;)) en als het echt te duur wordt ook in combinatie met brokken.
[/quote]

energique???? ???
maar dat is toch weer duurder?
of vergis ik me nu?
danielle1980
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

en als het echt te duur wordt ook in combinatie met brokken.
je kunt ook 2 soorten door elkaar voeren.
een duurdere en een goedkopere.

je hebt ook AHV,
dat zit in breda,
dat is een stuk goedkoper.
en dat bezorgen ze tegen kleine vergoeding thuis,
het is niet eens zo heel veel wat je betaald.
maar dan is het nog stuk goedkoper dan de meeste kvv.

ik zelf geef dat ook erbij.

en ben er erg tevreden over,
en is zo en zo veel beter dan brokken vind ik.
Laatst gewijzigd door danielle1980 op di 12 okt 2004, 18:30, 1 keer totaal gewijzigd.
Toran
2-sterren
2-sterren

Bericht door Toran »

Ja dat is wel slim wat je zegt. Hier in Ranzijn is ook AHV te koop en in de c100 is Smuldier te koop. De laatste is niet duur, maar ik geloof niet dat het echt van goede kwaliteit is. Maar in ieder geval wel beter dan alle brokken die mijn hondjes gehad hebben.
Toran
2-sterren
2-sterren

Bericht door Toran »

Energique kan ik krijgen voor 3 euro per kilo. En als je het niet zo groot in kan slaan is dat voordeliger dan een groot eind rijden voor een merk van 2,30 euro per kilo, lijkt me.
Laatst gewijzigd door Toran op di 12 okt 2004, 18:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Nitus
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Nitus »

[quote="Toran"]
Nu weet ik het nog steeds niet :-\
Hoe bereken ik dat dan? Het staat daar dan in liters en ik weet alleen de afmetingen van de lades.
(ik heb niet zo goed opgelet bij wiskunde)
[/quote]

46 X 46 x 13 = 27508 cm3 = 27,508 liter ;)

En de bereking van liters naar kg CB of Bibi is gemaakt aan de hand van ervaringen van mensen die het zelf gebruiken, daaruit blijkt dat je 50 tot 60% van het aantal liters aan kilo's kwijt kan. Maar dat is dus meer een schatting.
Dus als je het niet zeker weet kun je het beter veilg houden en van de helft (50%) uitgaan omdat je anders misschien met vlees zit dat niet in de vriezer past.
Nitus
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Nitus »

Er zit trouwens in Amsterdam ook iemand die af en toe naar Ermelo rijd, die haalt dan ook voor anderen, misschien dat je hem kan PB-en. Dat was geloof ik Bob en die had een boerboel :-\, zal zo nog even voor je gaan zoeken.
danielle1980
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

[quote="Toran"]
Ja dat is wel slim wat je zegt. Hier in Ranzijn is ook AHV te koop en in de c100 is Smuldier te koop. De laatste is niet duur, maar ik geloof niet dat het echt van goede kwaliteit is. Maar in ieder geval wel beter dan alle brokken die mijn hondjes gehad hebben.
[/quote]

smuldier heb ik geloof ik niet zulke goede dingen over gehoord.
maar ik heb eerst tijd alleen ahv gegeven en dat beviel me heel goed,
ben alleen cb erbij gaan geven omdat essie gedekt moest worden en ik dat de pupjes wil gaan geven.
anders zou ik misschien nog alleen op AHV staan.

ik heb even gekeken voor je,
als je 45 kilo zou bestellen van de AHV betaal je 1,67 per kilo.
en daar zitten de bezorg kosten bij en komen ze het dus gewoon bij je thuis bezorgen.

dus dat is een stuk goedkoper dan de energique enz,

en het word nog bezorgt ook. ;)
Laatst gewijzigd door danielle1980 op di 12 okt 2004, 18:52, 1 keer totaal gewijzigd.
danielle1980
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

[quote="Nitus"]
Er zit trouwens in Amsterdam ook iemand die af en toe naar Ermelo rijd, die haalt dan ook voor anderen, misschien dat je hem kan PB-en. Dat was geloof ik Bob en die had een boerboel :-\, zal zo nog even voor je gaan zoeken.
[/quote]

ja volgens mij was dat ook bob ;)
Nitus
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Nitus »

[quote="danielle1980"]
[quote="Nitus"]
[/quote]

ja volgens mij was dat ook bob ;)
[/quote]

Nou bijna goed, Tini en Bob, op bp bekend als mud: http://www.barfplaats.nl/forum/viewforu ... 3#msg60353 , kun je hun een berichtje sturen. En volgens mij halen ze Bibi :-\.
Laatst gewijzigd door Nitus op di 12 okt 2004, 18:55, 1 keer totaal gewijzigd.
karray
4-sterren
4-sterren

Bericht door karray »

[quote="Peet"]
Ik zou het jezelf niet zo moelijk maken.
Ga er - even voor het gemak! - van uit dat je in zo'n lade tenminste 8 pakken Carnibest of Bibi kwijt kan. Met 7 lades kom je dus al aan 56 kilo! Waarschijnlijk kan je nog meer kwijt, maar dit is een veilige marge.

Probeer eerst eens met iemand samen (Ineke / Audrina gaan binnenkort Bibi en Carnibest halen, zie de oproepen) in te slaan. Koop dan de hoeveelheid die je aankan qua ruimte en portemonnaie. Zie hoe je honden smullen......zo ben je er voor jezelf gauw genoeg achter hoeveel kilo je kwijtkan in je eigen vriezer.
(zo ben ik er inmiddels ook achter dat het enorm scheelt als je je vriezer af en toe ontdooit: nu kan ik 20 ipv 15 kg kwijt, hoera hoera... ;D).
[/quote]

Er zit ook eem Bibi verkoper in Purmerend. Dat is nog makkelijker toch??
Toran
2-sterren
2-sterren

Bericht door Toran »

[quote="Nitus"]
[quote="Toran"]
Hoe bereken ik dat dan? Het staat daar dan in liters en ik weet alleen de afmetingen van de lades.
[/quote]

En de bereking van liters naar kg CB of Bibi is gemaakt aan de hand van ervaringen van mensen die het zelf gebruiken, daaruit blijkt dat je 50 tot 60% van het aantal liters aan kilo's kwijt kan. Maar dat is dus meer een schatting.
Dus als je het niet zeker weet kun je het beter veilg houden en van de helft (50%) uitgaan omdat je anders misschien met vlees zit dat niet in de vriezer past.
[/quote]

Dat zou betekenen dat ik maar ongeveer 14 kilo in kan slaan? Als ik 12 kilo Energique insloeg had ik nog 5 lades over ???
Toran
2-sterren
2-sterren

Bericht door Toran »

Er zit ook eem Bibi verkoper in Purmerend. Dat is nog makkelijker toch??
Waar zit deze dan als ik vragen mag?
Mijn vriend werkt namelijk in Purmerend dus dat zou wel ideaal zijn.
Verkoopt hij ook groot of alleen klein?
danielle1980
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

[quote="Toran"]
[quote="Nitus"]
[quote="Toran"]
[/quote]

[/quote]

Dat zou betekenen dat ik maar ongeveer 14 kilo in kan slaan? Als ik 12 kilo Energique insloeg had ik nog 5 lades over ???
[/quote]

ik weet niet hoe energique verpakt is????

maar je doet dus met energique 6 per la,
dus kan je ong 40 kilo kwijt.

of snap ik het nu niet meer? :-\
Laatst gewijzigd door danielle1980 op di 12 okt 2004, 19:03, 1 keer totaal gewijzigd.

Plaats reactie