Is van VSM, is tegen misselijkheid en diarree, kun je bij kruidvat kopen.Lonaa schreef: Wat is okugest? :shy:
Vloer likken.
Moderator: Lizzy
Re: Vloer likken.
-
Buran en Co
- 5-sterren

Tjemig wat een verhaal, inderdaad nooit meer naar toe!!! Moet zeggen dat de honden hier ook veel meer behoefte hebben aan paardenstront, groen etc. dus ik heb mezelf een schop voor de kont gegeven en weer groentenmix gemaakt. Heb het gevoel dat ze even wat missen in hun dieet.
Fijn dat het zo te lezen weer goed gaat met Sally!
Gelukkig voelt ze zich alweer beter en hoefde je niet met iets levensbedreigend bij die DA aan te kloppen.
Als Berre hier begint te likken tussen de voegen van de terras stenen weet ik hoe laat 't is (meestal tijd om naar de DA te rijden omdat hij felle diarree gaat krijgen en niks meer zal willen eten of drinken
), als hij dan witte zand ziet begint hij als een bezetenen te eten.
't rare is wel dat hij de periodes dat hij goed was op zij zij voor de tafelpoten ging liggen om de verstelbare metalen schroefpoot af te likken (je zou er bijna zelf van gaan proeven als je hem daaraan bezig zag ) Nu we een houten tafel hebben is hij z'n lekstok kwijt.

Als Berre hier begint te likken tussen de voegen van de terras stenen weet ik hoe laat 't is (meestal tijd om naar de DA te rijden omdat hij felle diarree gaat krijgen en niks meer zal willen eten of drinken
't rare is wel dat hij de periodes dat hij goed was op zij zij voor de tafelpoten ging liggen om de verstelbare metalen schroefpoot af te likken (je zou er bijna zelf van gaan proeven als je hem daaraan bezig zag ) Nu we een houten tafel hebben is hij z'n lekstok kwijt.
Ik heb wel een groentemix voor dr, die ze 1 x in de week krijgt, op vrijdag, samen met vis en een ei.Buran en Co schreef: Tjemig wat een verhaal, inderdaad nooit meer naar toe!!! Moet zeggen dat de honden hier ook veel meer behoefte hebben aan paardenstront, groen etc. dus ik heb mezelf een schop voor de kont gegeven en weer groentenmix gemaakt. Heb het gevoel dat ze even wat missen in hun dieet.
Misschien het percentage groentenmix opvoeren?? En 2 keer in de week geven??Lonaa schreef: Ik heb wel een groentemix voor dr, die ze 1 x in de week krijgt, op vrijdag, samen met vis en een ei.![]()
Ze krijgt nu een "stukje" breek wat af van de plaat in de vriezer, maar kan wel eens kijken wat er gebeurd als ik 2x in de week voer.Nynke F schreef: Misschien het percentage groentenmix opvoeren?? En 2 keer in de week geven??
de da drogist verkoopt t ook....TMG1961 schreef: Is van VSM, is tegen misselijkheid en diarree, kun je bij kruidvat kopen.
hopelijk helpt de groente ook wat
hier heb ik standaard okugest in de kast liggen , ideaal tegen zuur/braken en diaree
doosje kost bij de apotheek tussen 5,50 en 6 euro
Dan kan ik beter een keertje in Nederland komen shoppen, hier 's 't enkel op bestelling bij de apotheek (de eerste keer 1week gewacht) en de prijs was 16 euro en nog wat. In Belgie is 't wel geen Okugest maar Okoubaka (of zoiets in die trent)van VSM.lauraV schreef: hier heb ik standaard okugest in de kast liggen , ideaal tegen zuur/braken en diaree
Ik heb t ook standaard in huis, in mijn tas en in de caravan. Altijd handig om bij de hand te hebben.lauraV schreef: hier heb ik standaard okugest in de kast liggen , ideaal tegen zuur/braken en diaree
inni schreef: Dan kan ik beter een keertje in Nederland komen shoppen, hier 's 't enkel op bestelling bij de apotheek (de eerste keer 1week gewacht) en de prijs was 16 euro en nog wat. In Belgie is 't wel geen Okugest maar Okoubaka (of zoiets in die trent)van VSM.
Sally ik leef met je mee.
Ik heb ook zo'n ervaring gehad bij de da praktijk.
Dana haar eerste puppyentingen (de 2e eigenlijk, maar de 1e bij mij) gingen super. Heel lieve dierenarts met respect voor haar, maar wel correct en duidelijk. Onderzoek vand e tanden en ogen liet Dana dan ook toe. De da pakte haar vriendelijk maar duidelijk vast. De entingen achterop de rug ergens. Super ervaring!
Toen tussen de 2e en 3e pupenting in (de 1e en 2e bij mij dus) werd dana ziek. Misselijk, braken, rillen, koorts en versuft zijn. Op naar de da, ik moest werken dus manlief ging mee. Helaas te wienig verstand van dit soort dingen en van honden dus hij liet de da haar gang gaan. Zij hoort het immers te weten toch? Nu was het een andere vrouw. Dana bleek 3 (!!) spuiten gehad te hebben. 1 tegen misselijkheid, 1 antibiotica en 1 tegen pijn. En dana in paniek natuurlijk. Ik was furieus toen ik dat hoorde! Waarom meteen zoveel spuiten als het ook dierenvriendelijker kan??? Maar goed, ik wist er het fijne niet van.
Toen bij de laatste pupenting was het dezelfde vrouw als toen dana zo ziek was. Dana was meteen bang op tafel. Schreeuwde het uit bij de enting die nu in de nek gezet werd. En dana is zeer gevoelig voor dominante handelingen, helemaal door vreemden. Ik proberen te belonen als ze rustig was en de dierenarts: moet je wel opletten dat je haar niet beloond voor haar angst (ja hallo! voor welke ongein heb ikde opleiding kynologisch gedragstherapeut gedaan?? maar ik zei er niets op). Na de enting pakt ze dana (die nog angstig is) op en begint haar de aaien en knuffelen. Dus heb ik haar even op haar eigen woorden attent gemaakt.
Dana tetug op tafel en de da ging bij de pc staan. Dana werd rustig en ging liggen. Toen ze weer bij de tafel kwam staan was dana meteen weer bang. Goh zei de da toen, ze is wel bang voor de tafel hè? Dus ik haar even duidelijk gemaakt dat dana bang voor HAAR was.
Ik heb meteen een andere dierensrtsenpraktijk gezocht... als er iets loos is moet je toch maar afwachten wie dienst heeft en in haar heb ik geen vertrouwen meer. Totaal geen inzicht in hondengedrag!! En geen medeleven...
Dus ik begrijp precies hoe jij je gevoeld moet hebben daar... Hoe is het nu met je lieveling?
Ik heb ook zo'n ervaring gehad bij de da praktijk.
Dana haar eerste puppyentingen (de 2e eigenlijk, maar de 1e bij mij) gingen super. Heel lieve dierenarts met respect voor haar, maar wel correct en duidelijk. Onderzoek vand e tanden en ogen liet Dana dan ook toe. De da pakte haar vriendelijk maar duidelijk vast. De entingen achterop de rug ergens. Super ervaring!
Toen tussen de 2e en 3e pupenting in (de 1e en 2e bij mij dus) werd dana ziek. Misselijk, braken, rillen, koorts en versuft zijn. Op naar de da, ik moest werken dus manlief ging mee. Helaas te wienig verstand van dit soort dingen en van honden dus hij liet de da haar gang gaan. Zij hoort het immers te weten toch? Nu was het een andere vrouw. Dana bleek 3 (!!) spuiten gehad te hebben. 1 tegen misselijkheid, 1 antibiotica en 1 tegen pijn. En dana in paniek natuurlijk. Ik was furieus toen ik dat hoorde! Waarom meteen zoveel spuiten als het ook dierenvriendelijker kan??? Maar goed, ik wist er het fijne niet van.
Toen bij de laatste pupenting was het dezelfde vrouw als toen dana zo ziek was. Dana was meteen bang op tafel. Schreeuwde het uit bij de enting die nu in de nek gezet werd. En dana is zeer gevoelig voor dominante handelingen, helemaal door vreemden. Ik proberen te belonen als ze rustig was en de dierenarts: moet je wel opletten dat je haar niet beloond voor haar angst (ja hallo! voor welke ongein heb ikde opleiding kynologisch gedragstherapeut gedaan?? maar ik zei er niets op). Na de enting pakt ze dana (die nog angstig is) op en begint haar de aaien en knuffelen. Dus heb ik haar even op haar eigen woorden attent gemaakt.
Dana tetug op tafel en de da ging bij de pc staan. Dana werd rustig en ging liggen. Toen ze weer bij de tafel kwam staan was dana meteen weer bang. Goh zei de da toen, ze is wel bang voor de tafel hè? Dus ik haar even duidelijk gemaakt dat dana bang voor HAAR was.
Ik heb meteen een andere dierensrtsenpraktijk gezocht... als er iets loos is moet je toch maar afwachten wie dienst heeft en in haar heb ik geen vertrouwen meer. Totaal geen inzicht in hondengedrag!! En geen medeleven...
Dus ik begrijp precies hoe jij je gevoeld moet hebben daar... Hoe is het nu met je lieveling?
Sally doet het goed, ik merk niks meer van het ziek zijn van gister. Wat betreft angst is ze zo veerkrachtig, alsof er niks gebeurd is. En ook dat vind ik zo sneu, blijkbaar is het van vroeger uit 'normaal' voor dr dat mensen haar zo behandelen. 
Zeker met buitenlandhondjes moet je toch gewoon bij voorbaat voorzichtig zijn?
Zeker met buitenlandhondjes moet je toch gewoon bij voorbaat voorzichtig zijn?
Nu is je topic dat je verandert van da,nog duidelijker,groot gelijk 
-
wenche
- 5-sterren

- Contacteer:
Pip had in de nacht van zondag op maandag exact hetzelfde... Eerst onrustig en maar blijven piepen, bek likken en aan alles likken wat los en vast zat... Tig keer naar buiten gelaten, maar er kwam maar niks... Vervolgens heeft ze haar hele maaltijd eruit gegooid en weer opgegeten (ik ben nog nooit zo blij geweest met een kotsende hond), toen was het over, maar na een half uur begon het weer van voren af aan...
We zijn met haar en DeeJay naar buiten gegaan, hebben haar van de riem gelaten, ze was als een dolle aan het rennen, verdwijnt in de struikjes, komt terug en is weer haar normale zelf...
Wat het geweest is, geen idee...
We zijn met haar en DeeJay naar buiten gegaan, hebben haar van de riem gelaten, ze was als een dolle aan het rennen, verdwijnt in de struikjes, komt terug en is weer haar normale zelf...
Wat het geweest is, geen idee...
Ja het is natuurlijk niet leuk wanneer je hond zo reageerd, maar hoe wil je dan dat de DA 'n onderzoek doet?Lonaa schreef: Maar DA begon gelijk aan dr buik te zitten, dus Sally begon een beetje te grommen. Toen moest ik dr muilkorven, naja, als dat moet.. Ik moest de korf om doen, zij zou m vastmaken. Ik met beleid die korf erom, geef dr aan de dierenarts, laat ze los, korf weer af.
Assistente dr bij, die zou dan de hond wel vasthouden. Dus zij achter de hond staan, in de nek pakken met 2 handen, DA aan dr buik zitten, en toen ging Sally door het lint, uit pure paniek. Piepen, grommen, dr kop naar achteren gooien, janken, schreeuwen...En toen viel ze van de behandeltafel, al schreeuwend.
Ik kan me best indenken dat de meeste honden het niet leuk vinden,maar ik heb nu ook meer begrip wanneer de DA de hond mee naar "achter" neemt voor verder uitgebreid onderzoek
zonder dat de eigenaar er bij is. De hond reageerd dan ook anders, en de DA en assistent hebben betere kans om te onderzoeken..van mij mag 't.