Krijg nou wat!

Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Re:Krijg nou wat!

Elly
3-sterren
3-sterren

Re:Krijg nou wat!

Bericht door Elly »

Even een update. Beide katten staan nu 2 weken volledig op vers. Carnibest natuurmix, vleesmix, en lam/rijst (hoewel van die laatste nog wel eens wat blijft staan). 1 kat is te dik aan het worden, de andere blijft mooi op gewicht. Er is minder urine in de kattenbakken, hoewel ik vind dat 1 van de 2 nog te veel plast, welke dat is weet ik dus niet. Ik heb nog steeds het idee dat ik de verkeerde kat heb laten onderzoeken op nierfalen :-\. Beide katten maken een fitte indruk, dus ik laat het nog maar even zo. De drollen zijn heel stevig en wit uitgeslagen. Is dit normaal, dat wit uitgeslagen bedoel ik? Ik heb dit dacht ik ook wel eens gelezen dat katten met nierfalen dit hebben. Toen de katten nog op brokken en blikvoer stonden had 1 kat harde drollen (niet wit), de andere wat zachtere drollen. Nu zijn dus alle drollen hard en wit uitgeslagen. Moet ik voorlopig wat probiotics erbij geven? Beide katten zie ik nog steeds regelmatig bij de hondenbak water drinken, hoewel toch wel iets minder vaak dan voorheen. Verder valt mij op dat ze veel schooien. Ze krijgen met zijn tweeen 250 g vlees. Ik schat dat de ene ongeveer 75 g per dag binnen krijgt, de andere de rest. De ene kat weegt ongeveer 4 kg, de andere 7 kg, dus die verhouding klopt wel. Volgens mij krijgen ze genoeg, waarom dan dit schooien? Missen ze de brokjes?
Plaats reactie