kuiken lekker maken..

Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Re: kuiken lekker maken..

Too
5-sterren
5-sterren

Bericht door Too »

Ze hebben dus al s muis zonder toevoegingen gegeten....
vandaag:

:o :o  wat een raar eten...  :o :o

Catoo/Kliko heeft er wel 10minuten mee gewandeld, er zit nl een handvatje aan, uiteindelijk nam ze m mee terug naar d'r eethoek en hij [ja t is een hij  :D] is bijna op
Cera de miemel kwam voortdurend klagen dat t oneetbaar was/is, zelfs boter op t hoofd deugt niet.. muis in 3-en was ook niet goed

Tja en toen lette ik even niet op... Cera heeft dikke pech ze heeft uiteindelijk een heel muizenhoofd gegeten de rest zit in d'r schriele vriendin

Morgen nog maar s muis serveren, t blijft een beetje vreemd: paard en ree vond ze [Cera] de eerste 4 keer[achter elkaar] ook niet te knagen daarna ging en gaat t zonder aarzelen naar binnen maar dit..??
mirdj
4-sterren
4-sterren
Contacteer:

Bericht door mirdj »

Van de week hier voor het eerst eens een kuiken aangeboden. Nou echt niet dus, ze keken me aan alsof ze wilden zeggen wat moeten we daar nou weer mee. In eentje een knip gegeven maar ook dat moesten de mannen niet. Ze hebben er allebei aan staan ruiken en trokken toen een gezicht dat ze stinken.

Ik heb hier al een paar tips vandaan gehaald waar ik het eens mee ga proberen. Ik wil ze hier toch ook echt aan de kuikens hebben.
koekje
5-sterren
5-sterren

Bericht door koekje »

Als je alles hebt geprobeerd en het niet lukt, dan lukt het niet. Ik heb Poet zaliger alles kunnen laten eten uit mn hand, behalve kuikens. Zulke rare dingen waren niet om op te eten.
En Sien heeft dat met muizen en ratten. Ik leg die dan weg voor Ot en weet zeker dat Sien er geen hap van zal nemen, ook niet als ze voor haar doen scheel kijkt van de honger.
mirdj
4-sterren
4-sterren
Contacteer:

Bericht door mirdj »

Ik heb pas 1 poging ondernomen dus er zijn nog genoeg mogelijkheden. Ik denk dat ik Max wel zo ver ga krijgen. Snoepie is een zeikerd eerste klas, maar voorbeeld doet bij hem vaak volgen.
wijkje
5-sterren
5-sterren

Bericht door wijkje »

Nou..Hier heb ik 2 kuikens ontdooit..Willem zat me aan te kijken wat moet ik er mee ? Maar heeft hem opgegeten om hem vervolgens weer uit te spugen..

Moes heeft er ook eentje gehad..Die vond het feest..Die mepte de kuiken eerst door de keuken heen..En toen hij er echt zeker van was dat ie dood was heeft hem opgepeuzeld...

Dus dit is wel voor herhaling vatbaar..Alleen voor Willem moet ik kijken of hij er vaker van gaat spugen.
Limpy
5-sterren
5-sterren

Bericht door Limpy »

Zie voor lekkerheden eerdere postings in dit topic van Too...

"hoe een kuiken smeerbaar te maken met boter en aanverwanten"  ;D
Maudjevrouwtje
1-ster
1-ster

Bericht door Maudjevrouwtje »

Onze jonge Stimpy  at zijn eerste kuiken toen hij 7 maanden oud was. Hij is er eerst een uur mee gaan spelen, de hele kuiken is door mijn huis heen geslingerd :D
Maar toen, hij ging hem eten, maar sleepte het beest al in stukken het hele huis door! Overal zat die vieze gele en rode drap, en uiteindelijk at hij hem op in zijn favo doos!

Sorry voor stimpy, maar hij krijgt nu alleen nog maar kuikens in de badkamer. Kan hij daar mee spelen, kan ik het snel en goed opruimen na zijn speeluurtje :P

Maar gelukkig heb ik geen moeite gehad met het feit dat hij het niet wilde eten.

Ik heb vroeger geleerd niet te spelen met je eten, nou Stimpy doet dat het liefst ;D
mirdj
4-sterren
4-sterren
Contacteer:

Bericht door mirdj »

Vanmiddag weer een poging gedaan. De dingen een minuutje gekookt en in stukken geknipt, nou vergeet het maar. Ze stonden me aan te kijken alsof ze wilden zeggen kom je nou al weer met die stinkdingen.

Ze lopen nu te zeuren dat ze honger hebben, maar de kuikens liggen er nog steeds. Ze hebben er nog steeds geen hap van gegeten hoewel ze er nu wel om heen lopen te draaien. Voorlopig krijgen ze dus geen eten eerst eens kijken of ze er stiekem toch niet van gaan eten.
Laatst gewijzigd door mirdj op zo 02 jan 2011, 20:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Emytje
4-sterren
4-sterren

Bericht door Emytje »

De poes moet er hier ook niets van hebben als ik het zo geef, maar ik heb gemerkt dat als ik de kuiken in kleine stukjes snij en mix met een halve eetlepel snoezepoes, ze het wel grotendeels met smaak opeet. Misschien ook proberen?
mirdj
4-sterren
4-sterren
Contacteer:

Bericht door mirdj »

Kan ik nog proberen, ik heb alleen op dit moment geen blik in huis. Ik ga zo eerst eens kijken of ze ondertussen al iets hebben gegeten want avondeten heb ik ze nog steeds niet gegeven en er wordt niet meer gezeurd.
frankp
1-ster
1-ster

Bericht door frankp »

Onze poes wist ook echt niet wat ze moest met een heel kuiken. Ik ben toen eerst gemalen kuiken gaan voeren en dat ging er goed in. Daarna kuiken fijngesneden en door de gemalen kuiken heen en zo steeds grotere stukken kuiken toevoegen.
Nu is ze zo ver dat ik een kuiken in 3 stukken snij, klein beetje gemalen kuiken erover en smullen maar  ;D
*Flip*
5-sterren
5-sterren

Bericht door *Flip* »

ik heb de 1e (na dat een een tijd vreemd naar gekeken werd) met wat kipfilet door de keukenmachine gedaan. Man des huizes niet zo blij (understatement), maar het werd toen in eens gezien als eten, dus ik was blij :) De keer daarop was een sneedje al voldoende en nu is het blazen zodra er een kuiken is, alsof zijn leven ervan afhangt. Gezien de rommel die het geeft gooi ik er eens per week 1 in de tuin, dan is het ff een half uurtje dollen en dan eten. 

Plaats reactie