Geurloos ontdooien?

Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Re: Geurloos ontdooien?

koekje
5-sterren
5-sterren

Bericht door koekje »

Ik ontdooi overigens gewoon in de koelkast, ik heb een aparte plank voor het kattenvoer. Ik voer dan ook geen sterk ruikende dingen als pens en wild, want dat moeten ze hier toch niet. Ik ontdooi direct in de voerbakjes, dat kan met dergelijke kleine porties.
Om toch geurtjes in de koelkast tegen te gaan, heb ik standaard mn fles azijn in de deur weggezet. Het dopje staat open, zodat er net genoeg neutraliserend effect is. Geen last van koelkast-muf dus.
Bowdi

Bericht door Bowdi »

Ik ontdooi gewoon in een afwasbak.
Als ze pens krijgen voer ik dat meestal vroeg. Dan hoef ik dat de rest van de dag niet meer te ruiken.  ;)
wolfdolf
3-sterren
3-sterren

Bericht door wolfdolf »

Ontdooien doe ik ofwel in een frigo ofwel in een plastieke zak, in een kom, in de keuken.

Pens in stukken snijen doe ik in de garage of buiten.
Inez87
1-ster
1-ster

Bericht door Inez87 »

Ik heb met geen 1 vleessoort problemen, maar pens vind ik wel vies engaat hier gewoon in haar bak en daar doe ik dan folie overheen. Ik ruik nooit wat.
Angelique
5-sterren
5-sterren

Bericht door Angelique »

Hier gaat alles in afsluitbare emmers. Die staan dan in een koelkast (die nu uitstaat) in de schuur, of met erg koud weer ernaast. Als het zo koud is dat het niet wil ontdooien, dan zet ik de emmer smorgens ergens binnen neer. In mijn eigen koelkast ligt in ieder geval niks van dat spul :-X
Dhjali
2-sterren
2-sterren

Bericht door Dhjali »

Super al die tips, dank jullie wel! Een gewone goed afsluitbare bak zou dus voldoende moeten zijn.

@Nynke, ik heb nu een pens van 2kg in de meest onmogelijke vorm  ::)

Ik vind vooral de vormen lastig, dat maakt dat je (denk ik) toch wel grote bakken nodig hebt? (in ieder geval tot je het zelf in porties hebt verdeeld).
Zou goed kunnen dat we ook dingen buiten de koelkast moeten ontdooien, een extra reden om goede geurdichte bakken te vinden  ;D

Angelique, ik vind het ook niet ideaal, maar je moet er wat voor over hebben zullen we maar zeggen. Meer ruimte is er gewoon niet.

Iemand nog tips welke bakken het handigst zijn? Of welke juist helemaal niet? Ik neem aan dat je het vlees er ook gewoon goed in kan bewaren?
me and my boys
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door me and my boys »

Dhjali schreef: Een aparte koelkast, wat een luxe! Dat zit er voor ons helaas voorlopig niet in.

@Vanaalst, dit soort bakken bedoel je?
Afbeelding

@Sammy, ik vind het ook wel meevallen, maar dat vind niet iedereen hier :D en in de ochtend ben ik ook blij als de geur me niet direct tegemoet komt hoor!  :) Daarnaast ligt het bij de gewone spulletjes in, dus wil je het wel enigzins afscheiden. Tenminste, dat vind ik prettig.
nee die bedoel ik niet, meer die ronde volgens mij zijn het magnetron bakken..
Dhjali
2-sterren
2-sterren

Bericht door Dhjali »

Oke, thnx!
Dhjali
2-sterren
2-sterren

Bericht door Dhjali »

Ik heb ondertussen bij de marskramer een vershoud doos gekocht van 7 liter. (Merk Curver: chef nog iets) Gister eendennekken buiten de koelkast ontdooid en niet geroken, harstikke fijn dus.
*Flip*
5-sterren
5-sterren

Bericht door *Flip* »

De snackbar heeft van die frietsaus emmers, ik heb gevraagd of ze een lege met deksel achter wilden houden. Ik krijg nu regelmatig een 'verse' en ze sluiten perfect af :)
Limpy
5-sterren
5-sterren

Bericht door Limpy »

Hier ook een aparte plank voor de katselvleesjes in de koelkast, gelukkig vind ik het meeste vlees ook niet stinken en anders is koekjes tip met de azijnfles idd geniaal tegen geurtjes!

Die enkele keer dat de katten beetje pens krijgen (ja, vinden ze lekker) doe ik dat wel in een afgesloten bakje.
*Flip*
5-sterren
5-sterren

Bericht door *Flip* »

per portie doe ik het ook in kleine bakjes in de koelkast, maar als ik de kilo's moet ontdooien om de porties te maken zijn de emmers ideaal
Dhjali
2-sterren
2-sterren

Bericht door Dhjali »

Wat handig die frietsaus emmers! Slim bedacht  :)
De azijn tip onthouden we voor als het toch een keer nodig mocht zijn. Bedankt voor jullie reacties!

Plaats reactie