Wie kan röntgenfoto's "lezen"?
Moderator: Lizzy
-
K@rin
- 5-sterren

- Contacteer:
Re: Wie kan röntgenfoto's "lezen"?
Louise (pyr@love.74) is gisteren naar de praktijk in Budel geweest om alles te laten röntgenen.
Zij kan dus meer informatie geven.
Als ze wil, kan ik de foto van Fangio's heupen plaatsen, maar die zijn nog niet officieel beoordeeld door de Raad.
Zij kan dus meer informatie geven.
Als ze wil, kan ik de foto van Fangio's heupen plaatsen, maar die zijn nog niet officieel beoordeeld door de Raad.
dit is niet wat je hoopt, balen voor jullie
Maar wel fijn dat Guusje zelf geen last er van heeft!! Voor jullie

- me and my boys
- 5-sterren

- Contacteer:
dat is even zwaar balen......
-
Mevroi Kruim
- 5-sterren

Ach jemig Ine en Margreet
meiden, wat zit het toch tegen, niet normaal!
Gelukkig dat Guusje er zelf geen last van heeft.
Gelukkig dat Guusje er zelf geen last van heeft.
-
K@rin
- 5-sterren

- Contacteer:
Margreet je hebt een PB 
-
My Border Collies
- 1-ster

- Contacteer:
Ik vermoed niet dat de botafwijking de gradatie bepaald, de hond van mijn vriendin heeft een HD-D norbergw 16 en botafwijking 1.......Angelique schreef: Rot gezegd kunnen ze zich vaak beter van beoordeling onthouden, want op een enkeling na zitten de fotomeneren er vaak nog wel naast. Vriendin van mij was ook bij die tent en die werd weggestuurd met....mwah.. dit zal geen A worden en het werd een A 40 met goede aansluiting.
Ik denk dat die botafwijking de gradatie bepaald. 1 is automatisch een B, 2 een C en 3 blijkbaar een D. Met de nbw die Ine noemt kun je ook nog wel een A krijgen, zo ook met "ondiepe kom", slechte aansluiting geeft vrijwel direct een C.
Wat je zegt, met het beeld voor ogen van die zwevende heupen waar geen kop of kom te herkennen valt zien deze er nog wel netjes uit, in ieder geval dusdanig netjes dat de kans dat ze met deze heupjes gewoon oud gaat worden erg groot is.
De foto is wel een tandje scheef, dat zie je aan de uitsteeksels die je achter de dijbenen ziet, maar blijkbaar was die niet scheef genoeg om door de Raad afgekeurd te worden. Slordig vind ik het wel, kleine moeite (zeker als woef onder zeil ligt) om er even iets meer aandacht aan te besteden en een kwalitatief goede foto te maken.
- Angelique
- 5-sterren

Feit is dat je met een botafwijking 3 geen A of B of C krijgt, maar naar omstandigheden kun je met botafwijking 1 of 2 wel een D of ergo krijgen. Er hoeft dan b.v. alleen maar een misvormde kom bij te zitten. Dus heb je verder best leuke heupjes maar heb je botafwijking 3, krijg je een D, maar heb je netjes gezegd een rommeltje met per ongeluk weinig botafwijking dan kan dat ook een D worden. Net als dat je met een slechte aansluiting ook meteen een C krijgt, maar niet alle C-heupen ook slechte aansluiting hebben.My Border Collies schreef: Ik vermoed niet dat de botafwijking de gradatie bepaald, de hond van mijn vriendin heeft een HD-D norbergw 16 en botafwijking 1.......
Er zal nog wel meer op het formulier hebben gestaan dan enkel deze gegevens.
Ik had de foto's opgestuurd naar Maarten Kappen en kreeg het volgende antwoord.
Beste Margreet, gezien de misvorming van de beide koppen en het ondiep zijn van de beide kommen, zal de officiële uitslag van deze heupuitslag waarschijnlijk Hd D zijn. Doordat de aansluiting relatief wel goed is hebben deze honden in het algemeen weinig problemen. Ik zou er dus ook niets aan laten doen en haar gewoon haar normale patroon qua beweging laten doen. Mochten er eventueel in de toekomst toch problemen ontstaan: stijf opstaan, niet meer willen springen, veel liggen en bunny hopping, dan kun je alsnog maatregelen nemen. Met vriendelijke groet, Maarten Kappen.
Dat gaan we dus maar doen 8)
Beste Margreet, gezien de misvorming van de beide koppen en het ondiep zijn van de beide kommen, zal de officiële uitslag van deze heupuitslag waarschijnlijk Hd D zijn. Doordat de aansluiting relatief wel goed is hebben deze honden in het algemeen weinig problemen. Ik zou er dus ook niets aan laten doen en haar gewoon haar normale patroon qua beweging laten doen. Mochten er eventueel in de toekomst toch problemen ontstaan: stijf opstaan, niet meer willen springen, veel liggen en bunny hopping, dan kun je alsnog maatregelen nemen. Met vriendelijke groet, Maarten Kappen.
Niet alleen, maar botafwijking speelt wel flink mee.My Border Collies schreef: Ik vermoed niet dat de botafwijking de gradatie bepaald, de hond van mijn vriendin heeft een HD-D norbergw 16 en botafwijking 1.......
Daarbij speelt de aansluiting ook mee.
Zo heeft mijn hond HD-C, goede heupkommen en koppen en zelfs een goede norbergwaarde en geen botafwijking, maar zeer slechte aansluiting daardoor een C.
-
chamourel
- 4-sterren

- Contacteer:
kijk daar kan je dus wat mee, het veranderd niets voor je aan de uitslag, maar je hebt nu wel een duidelijke verklaring.margreet schreef: Ik had de foto's opgestuurd naar Maarten Kappen en kreeg het volgende antwoord.
geniet lekker van je meisie want dat is het allerbelangrijkst ze is er nog en jullie hebben elkaar om er een mooi leven van te maken
Nou, dat geeft de burger weer moed toch? Guusje (en Margreet) zet hem op!margreet schreef: Ik had de foto's opgestuurd naar Maarten Kappen en kreeg het volgende antwoord.
(Zeg ik op een ander forum iets soortgelijks krijg ik een officiele waarschuwing van de beheerder!!)
Orb schreef: Nou, dat geeft de burger weer moed toch? Guusje (en Margreet) zet hem op!
(Zeg ik op een ander forum iets soortgelijks krijg ik een officiele waarschuwing van de beheerder!!)
Waarom?
- *Dorothea*
- 5-sterren

- Contacteer:
Fijn hoor Margreet dat je in ieder geval weet dat ze er waarschijnlijk geen problemen van gaat ondervinden.
Dat is toch het allerbelangrijkste!
Zeker het belangrijkste wat er is,mijn meisje die gewoon hond kan en mag zijn.*Dorothea* schreef: Fijn hoor Margreet dat je in ieder geval weet dat ze er waarschijnlijk geen problemen van gaat ondervinden.
-
yvette_van_alert
- 5-sterren

- Contacteer:
Ik zou zorgen voor een bijvend goede bespiering zodat de kop door de bespiering goed op zijn plaats gehouden worden en je geen 'geklapper' krijgt wat arthrose in de hand werkt.
En voedingssuplementen om verergering tegen te gaan.
Maar ik ben geen dierenarts wel ervaringsdeskundige
Sterkte het is toch heftig slikken dat je fokplannen niet door kunnen gaan.
En voedingssuplementen om verergering tegen te gaan.
Maar ik ben geen dierenarts wel ervaringsdeskundige
Sterkte het is toch heftig slikken dat je fokplannen niet door kunnen gaan.