Dragende botten
Moderator: Lizzy
Dragende botten
Bij Lotgering worden gewichtdragende botten verkocht. Hier lees ik juist dat je geen gewichtdragende botten aan je hond moet geven. Ik bestel voer bij Lotgering, maar de botten beter niet?
Groet, Monique
Groet, Monique
Re: Dragende botten
Dragende botten zijn en tandenslopers en slecht verteerbaar. Dus ik vind het dus (minimaal) twee keer niks.
beter van niet, ze zijn te hard en moeilijk te verteren.MoniquevZ schreef: Bij Lotgering worden gewichtdragende botten verkocht. Hier lees ik juist dat je geen gewichtdragende botten aan je hond moet geven. Ik bestel voer bij Lotgering, maar de botten beter niet?
Groet, Monique
Dan heb ik dat toch goed gelezen. Maar wat dan wel???
alle botten waar niet op gelopen wordt, koppen, nekken, borsten, ribben (van jonge dieren en min per 3 aan elkaar voeren), ruggen, vleugels...
Lizzy heeft er zeker een artikel over in de bieb staan, daar staat alles in.
Lizzy heeft er zeker een artikel over in de bieb staan, daar staat alles in.
Dragende botten van kleine dieren kan wel, zoals kip,kwartel,konijn,parelhoen,eend.
-
nikèdog2000
- 5-sterren

maar niet van kalkoen en ganzen poten
daar kun je het vlees vanaf halen
daar kun je het vlees vanaf halen
-
Mevroi Kruim
- 5-sterren

Psies, het gaat om pootbotten van grote grazers, dus rund/kalf, paard, schaap/lam, grote geit. Kleine dieren kun je gewoon alles van geven. Bij twijfel de snoeischaartest: krijg je het echt niet geknipt dan beter niet geven.
Hartstikke bedankt!
Je kan ze wel geven om kaal te knagen, maar dan moet er wel wat aan zitten om te knagen en je moet zeker weten dat ze het niet op gaan eten.