Lamsribben
Moderator: Lizzy
Lamsribben
Goede avond,
Ik heb heel de middag staan vechten om lamsribben (met rugstuk) klein te krijgen. Hoe doen jullie dit?
ik heb een vleesbijltje, maar dit werkt niet echt.
Ik heb heel de middag staan vechten om lamsribben (met rugstuk) klein te krijgen. Hoe doen jullie dit?
ik heb een vleesbijltje, maar dit werkt niet echt.
Re: Lamsribben
Tuinsnoeischaar is het sublieme barf-gereedschap...
- Pauline
- 5-sterren

Nou als ze zo hard zijn dat je er met een vleesbijltje niet doorkomt, zou ik ze niet voeren! Ik kan ze altijd makkelijk doorkrijgen, niet met een vleesbijl maar met een gewone bijl. Maar houd wel goed in de gaten dat de ribben zacht zijn.
En idd met een snoeischaar, gaat ook altijd heel goed.
En idd met een snoeischaar, gaat ook altijd heel goed.
Ze zijn niet superhard, maar mijn vleesbijltje is geen $#%^$# waard...........
-
Mevroi Kruim
- 5-sterren

Ik snij het spiervlees tussen de ribben door en dan ook het weefsel tussen de wervels, Dan draai ik de delen tegen elkaar in zodat het bij de wervels loslaat.
-
spickenstef
- 4-sterren

- Contacteer:
als ik lamsribben met borstbeen heb zaag ik het borstbeen altijd door met een decoupeerzaag of hoe noemen jullie dat ?in belgië is het soms anders dan in jullie nederland dus soms wel hilaris 
-
renate1985
- 5-sterren

Ik knip ( met een vleesschaar ) het weefsel tussen de ribben en ik knip een begin in het borstbeen en daarna breek ik hem zo door.
-
Cindy de Wolf
- 5-sterren

Lintzaag
http://www.louistools.de/catalog/produc ... ts_id=1292 zou hem voor geen goud geld kwijt willen.

Ja Cindy.......
Je hebt werkpaarden en luxepaarden he.....
wel handig iig.
Je hebt werkpaarden en luxepaarden he.....
wel handig iig.
Jaren geleden wilde ik er ook zo een.....op een dag kwam Hub thuis met 'n verrassing...helemaal enthusiast had hij 'n zaag voor me gekocht!!!Cindy de Wolf schreef: Lintzaaghttp://www.louistools.de/catalog/produc ... ts_id=1292 zou hem voor geen goud geld kwijt willen.
![]()
![]()
Lief bedoeld maar ik kan met 'n scroll zaag natuurlijk nooit geen botten zagen!!!
Ik gebruik hem wel voor hout knutsels,maar verder is 't zonde..
Ik gebruik de snoeischaar om botten te knippen, een hakmes heb ik niet. Als ik het met de snoeischaar niet geknipt krijg dan is het voor de kliko.
Zo doe ik het ook , en idd niet geknipt betekend klikoTMG1961 schreef: Ik gebruik de snoeischaar om botten te knippen, een hakmes heb ik niet. Als ik het met de snoeischaar niet geknipt krijg dan is het voor de kliko.
zagen
ik gebruik het hakbijtje van Dille en Kamilla. Dat bijltje is zo scherp dat je er het vlees tussen de ribben heeel makkelijk mee doorsnijdt en daarna nog een klap op het bot, dan is het door

-
flodder en dwarrel
- 5-sterren

maar wel heel lief202Spots schreef: Jaren geleden wilde ik er ook zo een.....op een dag kwam Hub thuis met 'n verrassing...helemaal enthusiast had hij 'n zaag voor me gekocht!!!
Lief bedoeld maar ik kan met 'n scroll zaag natuurlijk nooit geen botten zagen!!!
Ik gebruik hem wel voor hout knutsels,maar verder is 't zonde..