Hele grote vulva bij 1e loopsheid (met foto)
Moderator: Lizzy
- *Dorothea*
- 5-sterren

- Contacteer:
Re: Hele grote vulva bij 1e loopsheid (met foto)
tsja, ik oordeel toch iets anders, ik was er namelijk niet bij.
We hebben het hier wel over een hoogloopse teef die gesteriliseerd wordt hè, een zeer risicovolle operatie.
Misschien waren er wel complicaties en moest de dierenarts razendsnel die buik dichthechten omdat het bv niet goed ging met de narcose en hij de hond snel in borstbuikligging wilde brengen. Misschien was ze wel aan het wakker worden tijdens het hechten, had ie geen gasnarcose (aan de prijs te zien niet) en wilde hij haar niet nog meer bijspuiten omdat het zo'n risicovolle operatie is.
We hebben het hier wel over een hoogloopse teef die gesteriliseerd wordt hè, een zeer risicovolle operatie.
Misschien waren er wel complicaties en moest de dierenarts razendsnel die buik dichthechten omdat het bv niet goed ging met de narcose en hij de hond snel in borstbuikligging wilde brengen. Misschien was ze wel aan het wakker worden tijdens het hechten, had ie geen gasnarcose (aan de prijs te zien niet) en wilde hij haar niet nog meer bijspuiten omdat het zo'n risicovolle operatie is.
Ik snap wat je zegt. En op zich heb je ook 200% gelijk.*Dorothea* schreef: tsja, ik oordeel toch iets anders, ik was er namelijk niet bij.
Maar aan de rest van de commentaren te lezen (en de beloftes waar hij zich niet aan hield), kwam ik hier ook nooit meer terug. De man had op z'n minst een verklaring kunnen geven, uit kunnen leggen hoe de operatie is verlopen en wat de reden is dat dit eruit ziet als een ontplofte wond.
- *Dorothea*
- 5-sterren

- Contacteer:
je weet wel het goede voornemen om niet gelijk te oordelenLizzy schreef: Ik snap wat je zegt. En op zich heb je ook 200% gelijk.
ja verder is natuurlijk de hele gang van zaken niet goed, maar om nou op basis van een foto van een wond te beweren dat deze man uit z'n ambt gezet moet worden, dat gaat me wat te ver.Maar aan de rest van de commentaren te lezen (en de beloftes waar hij zich niet aan hield), kwam ik hier ook nooit meer terug. De man had op z'n minst een verklaring kunnen geven, uit kunnen leggen hoe de operatie is verlopen en wat de reden is dat dit eruit ziet als een ontplofte wond.
-
**Jolanda**
- 5-sterren

Arm diertje 
Gelukkig is ze geholpen en gaat het wat beter met haar.
Maar jee...die flinke schaafwond

Ik zou toch even bellen en vragen om uitleg, hoe die daar komt
Oja, en als ik het zo lees, had ik vanaf maandag een andere DA
Wat vind jij dan van die schaafwond?
Het verhaal van het hechten, ja kan, maar dat verklaart niet hoe dit hondje zo'n grote schaafplek heeft.
Gelukkig is ze geholpen en gaat het wat beter met haar.
Maar jee...die flinke schaafwond
Ik zou toch even bellen en vragen om uitleg, hoe die daar komt
Oja, en als ik het zo lees, had ik vanaf maandag een andere DA
Dorothea, zonder gelijk een oordeel te vellen over deze DA*Dorothea* schreef: je weet wel het goede voornemen om niet gelijk te oordelen
ja verder is natuurlijk de hele gang van zaken niet goed, maar om nou op basis van een foto van een wond te beweren dat deze man uit z'n ambt gezet moet worden, dat gaat me wat te ver.
Het verhaal van het hechten, ja kan, maar dat verklaart niet hoe dit hondje zo'n grote schaafplek heeft.
Als je als DA zo'n knoopwerk aflevert vindt ik dat je op z'n minst even tekst en uitleg mag geven waarom dit niet gehecht is zoals het hoort, want laten we eerlijk zijn netjes is het echt niet. Ook vindt ik het raar dat de hond thuis aankomt met een schaafwond van toch best redelijk formaat, ook hier wordt niets over gezegd. Verder geen navraag, niets noppes, nada.
Al met al vindt ik dat deze DA toch niet echt correct bezig is om het maar eens voorzichtig uit te drukken. Dat er iets tijdens een operatie gebeurt waardoor je het dier zo snel mogelijk dicht wilt hebben kan ik begrijpen, maar vertel dan waarom je zo'n braggel werk aflevert en doe niet of er niets gebeurt is.
Al met al vindt ik dat deze DA toch niet echt correct bezig is om het maar eens voorzichtig uit te drukken. Dat er iets tijdens een operatie gebeurt waardoor je het dier zo snel mogelijk dicht wilt hebben kan ik begrijpen, maar vertel dan waarom je zo'n braggel werk aflevert en doe niet of er niets gebeurt is.
Ja Okay..maar ik zou toch eerst de hond naar 'n andere DA nemen en dan pas, gewapend met meer info naar de DA terug gaanvanaalst schreef: neuh ik ook niet, dat schrijf ik ook niet, ik zou een 'gesprek' met die da aangaan!
Ik kan ook best begrijpen dat er misschien haast was om de wond dicht te maken,maar het gaat er bij mij niet in dat je dan met losse steken gaat breien.
De draadjes zien eruit alsof ze er zo uit kunnen vallen, of dat de huid gewoon van elkaar kan wijken :-X
Laatst gewijzigd door mahuni op do 27 jan 2011, 15:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Op zich is relativeren altijd goed. Maar als dit inderdaad gebeurd zou zijn dan bespreek je dat toch met de eigenaar en vertel je hoe de operatie gegaan is? En dan bel je zeker te weten de dag erna even op hoe het met je patient thuis gaat*Dorothea* schreef: tsja, ik oordeel toch iets anders, ik was er namelijk niet bij.
-
Alba
- 5-sterren

- Contacteer:
Natuurlijk kan er een reden zijn voor dit niet-zo-mooie hechtwerk. Maar zelfs als je daarvoor, en voor die flinke schaafwond (waarvan ik het normaal had gevonden als daar melding van gemaakt werd) excuses hebt/verzint, mis ik de nazorg vooral. 'Als er iets is, weet je mijn telefoonnummer' vind ik niet onder nazorg vallen, en al helemaal niet met een niet-standaard castratie.
Lila komt er vast helemaal bovenop, maar deze dierenarts zou niet meer aan mijn dieren mogen zitten als ik Lila's eigenaar was. Dat anderen dat wel doen is prima, misschien hebben die wél goede ervaringen met deze man.
Lila komt er vast helemaal bovenop, maar deze dierenarts zou niet meer aan mijn dieren mogen zitten als ik Lila's eigenaar was. Dat anderen dat wel doen is prima, misschien hebben die wél goede ervaringen met deze man.