Reus gebeten. wat nu?

Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Re: Reus gebeten. Update DA + gedrag

Fynn
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Re: Reus gebeten. Update DA + gedrag

Bericht door Fynn »

nienk schreef: Nou komen net van de DA. Reus krijgt toch maar wel AB, daar bijtwonden gewoon ontzettend smerig zijn, het praktisch niet gebloed heeft, nu al dicht zit en er wat luch/vocht onder zit. Als het goed is werkt de AB voldoende maar er bestaat toch kans dat er een abces oid ontstaat, maar dat zien we dan wel weer.

Ben met hem lopend naar de DA gegaan, kwamen onderweg behoorlijk wat honden tegen en dat ging allemaal prima, Reus was wat ingetogener dan normaal (maar dat is opzich best prima). Hij moest 1 keer heel hard blaffen naar een herder achtige hond (maar dat kan toeval zijn natuurlijk), die hond liep los en was aan het apporteren met de baas. Op de terug weg viel hij heel even een klein beetje uit (even op springen en beetje grommen), ik zag de spanning wat toe nemen maar was helaas net te laat met corrigeren. Ik ga mijn best doen om heel goed op Reus zijn houding/oren/staart/energie te letten, zodat ik zie wat hij aan signalen geeft voordat hij 'naar' doet, dan kan ik gaan ingrijpen op het goede moment.

Als je ziet dat hij wil reageren of uitvallen moet je hem net voor zijn,dat heb ik met mijn hond ook en dan zeg let op en als hij kijkt en aandacht heeft voor mij krijgt hij een beloning.
En als je dat veel herhaald zal hij op een gegeven moment niet meer uitvallen maar naar jou kijken voor zijn beloning want die is veel belangrijker voor hem.
Wel neem ik hele lekkere beloning zoals rookworst of rodiworst.

Iedereen hartelijk bedankt voor de reacties, hoewel ik vroeg om strikt medisch advies is het natuurlijk logisch dat jullie niet kunnen laten om op/aanmerkingen te hebben bij Reus zijn gedrag. Zeker nadat ik een dag eerder vertelde dat Reus het aan de stok had gehad met een andere hond. Hoewel ik me wel een tikkie aangevallen voelde (de schrik van die ochtend zat me natuurlijk ook nog in de benen), no hard feelings!
Groetjes Rian
nienk
5-sterren
5-sterren

Re: Reus gebeten. wat nu?

Bericht door nienk »

dat is een goed idee, dankjewel Rian voor de tip. ik weet dat ik hem kan corrigeren met een er tussen stap, en zo naar hem wijzen met een 'eh! pas op hè!', maar vind het fijner om jou manier te proberen, de positieve manier. dat ligt mij ook beter.
Plaats reactie