Help! Zelf malen.
Moderators: koekje, pearlsofpassion
-
mirdj
- 4-sterren

- Contacteer:
Re: Help! Zelf malen.
Er staat nu kip en kalkoen te ontdooien en er gaat er hier eentje compleet door het lint. Vooral de kalkoen is erg in trek bij hem. Ik heb de keukendeur maar dicht gedaan want hij had er al weer een compleet waterballet van gemaakt. Gelukkig alleen op het aanrecht en niet op de vloer. Straks maar eens kijken of hij de kalkoen ook echt zo lekker vindt als hij nu denkt. Als dit het geval is heb ik nog iets dat ik met de duif kan mengen.
Oh wat schattig.
Hier heb ik net een duif staan plukken en daarbij gaat de kitten ook compleet door het lint. Het is maar goed dat ik zijn nagels kort hou, anders heb ik overal krassen.
De kop, een vleugel en een stuk borst is op en nu ligt hij heerlijk uitgeteld op de bank. 
-
mirdj
- 4-sterren

- Contacteer:
Nou toen ik een stukje neerlegde moest hij er niets van weten
Max heeft dus heerlijk 2 stukjes kalkoen naar binnen staan werken. Kip heb ik ze niet gegeven want ik weet dat hij dat lekker vindt.
SW had kabeljauw geleverd. De koppen heeft hubbie buiten in stukken gehakt met de bijl ( voor de hond), en de rest is door de molen heen gegaan.
Ik hoop maar dat de katten het eten
en verder heb ik vandaag weer lekkkere mixjes gemaakt, met
kipkarkassen en wilde eend en lamshart
eenderuggen met struisvogel en lamshart
Poek van mijn mams is er ook mee verwend, dus als ik niet uitkijk, sta ik daarvoor te draaien.
Nou ja, het schept een band he
en de sportschool kun je weer even vermijden na al die botten door de molen gejaagd te hebben.
Ik hoop maar dat de katten het eten
en verder heb ik vandaag weer lekkkere mixjes gemaakt, met
kipkarkassen en wilde eend en lamshart
eenderuggen met struisvogel en lamshart
Poek van mijn mams is er ook mee verwend, dus als ik niet uitkijk, sta ik daarvoor te draaien.
Nou ja, het schept een band he
-
mirdj
- 4-sterren

- Contacteer:
Ze hebben vanmorgen hun eerste mix duifkarkas, kip en konijn orgaan gekregen maar allebei moeten ze er niet veel van weten (komt door de duif) Voorlopig laat ik het staan, misschien dat ze in de loop van de dag toch nog wat er van gaan eten en blijkt het allemaal mee te vallen.
KATZELS.....mirdj schreef: Ze hebben vanmorgen hun eerste mix duifkarkas, kip en konijn orgaan gekregen maar allebei moeten ze er niet veel van weten (komt door de duif) Voorlopig laat ik het staan, misschien dat ze in de loop van de dag toch nog wat er van gaan eten en blijkt het allemaal mee te vallen.
hier heb ik ook diverse mixen gemaakt van de week. parelhoenkarkas, lamsorgaan en konijnvlees.....moet lekker zijn toch??? en de gemalen parelhoen jatte ze onder mijn handen vandaan. Daar ligt het niet aan. De lamsorgaan jatte ze ook weg nog agresiever als de parelhoen. En het konijnen vlees appart aten ze ook met smaak. Maar door elkaar???? he bah vies
Nu doe ik een theelepeltje blikvoer door de mix. En wat denk je???? ze VRETEN het
-
mirdj
- 4-sterren

- Contacteer:
Saai is het zeker niet. Uiteindelijk hebben ze er toch wel wat van gegeten. Vanavond krijgen ze weer konijn en morgenochtend het volgende portie duif/kip/konijn. Ik heb nu nog HB liggen dus ik wissel mijn eigen mixen af met de HB kan ik goed in de gaten houden wat ze wel en niet believen.
Dat heb ik ook met de poes hier. Ik heb zelf wat mixjes gemaakt. Onder andere parelhoen met kippenorgaan, pekingeend met kippenorgaan, eend/kip/kalkoen en rund/paard/konijn/kip. Meneer eet al mijn eigen gemaakte mixjes, mevrouw eet alleen de parelhoen, de rest mot ze niet. Ze likt er wat aan en eet voor de rest niet. Geef ik haar carnibest, is het binnen 10 minuten op. Vanmiddag heb ik haar eend/kip/kalkoenmixje dan maar geprakt met wat carnibest en daar trapte ze in. Voor de rest vanmiddag de kipkarkassen van Slagerij West staan malen met wat kalkoenvlees (karkassen waren wel erg kaal) en voor de gein wat aan de katten gegeven, heeft mevrouw gewoon zo 40 g luid spinnend op zitten eten. Wie snapt het nog? Nou ik niet meer in ieder geval. 
-
mirdj
- 4-sterren

- Contacteer:
Het is hier niet meer te volgen. Gisteren moesten ze de mix duidelijk niet, er waren misschien 3 hapjes uit beide bakjes weg. Gisteravond hebben ze hun normale portie HB konijn gekregen wat uiteraard voor compleet lege bakjes zorgde. Vanmorgen hebben ze de nieuwe mix weer gehad en weer trokken ze er hun neus voor op. Tot ik vanmiddag gesmak uit de kattenkamer hoorde komen. Ga ik kijken zit Snoepie (jawel mister zeikerd himself) zo ongeveer beide bakjes leeg te eten. De wonderen zijn de wereld dus duidelijk nog niet uit. Morgen krijgen ze een nieuwe mix kipkarkas, geit, konijnorgaan. Ben benieuwd hoe ze daar op gaan reageren.
Vanmiddag nog even de laatste 2 nieuwe mixen staan malen en Max heeft weer een stukje paardenvlees gejat en opgegeten. Tot mijn verbazing begon Snoepie vanmiddag ook ineens aan de kippennek die ik voor Max neer had gelegd, normaal moet hij daar echt niets van weten. Het gaat nog wel eens iets worden met die druif.
Vanmiddag nog even de laatste 2 nieuwe mixen staan malen en Max heeft weer een stukje paardenvlees gejat en opgegeten. Tot mijn verbazing begon Snoepie vanmiddag ook ineens aan de kippennek die ik voor Max neer had gelegd, normaal moet hij daar echt niets van weten. Het gaat nog wel eens iets worden met die druif.
Ja, katten hebben een chinese gebruiksaanwijzing.
Zou het overigens ook niet kunnen komen door de lente die in aantocht is? Of zeg ik nu iets raars? Ik lees namelijk hier en daar dat katten druk zijn en moeilijk eten door de lentekriebels.
-
mirdj
- 4-sterren

- Contacteer:
Nou zeg maar gerust een gebruiksaanwijzing van Mars.
De kip/geit/konijn is er vanmorgen heel goed in gegaan, allebei de bakjes zijn leeg. Dat gaat gewoon helemaal goed komen met mijn eigen mixjes. Nu alleen nog een grotere snijschijf en het malen goed onder de knie krijgen.
ik moet toch telkens zo lachen om die herkenbare verhalen!
tlijkt wel of het om mijn eigen katten gaat
tlijkt wel of het om mijn eigen katten gaat
Ja, katten zijn een apart soort. Soms om echt met je handen van in het haar te zitten omdat je het niet meer weet en dan ineens eten ze iets waarvan je dacht dat ze dat ECHT NIET zouden lusten.
-
Barbaravh
- 4-sterren

Hier gaat het niet lukken om de katten volwaardig te laten barfen.
Heb nog eens kippennekken geprobeerd, maar iedereen weigert. Het enigste dat ze eten is kalkoen-, kip- en rundsvlees.
Daar krijgen ze dan ook wat van als de honden dit op het menu hebben staan.
Heb nog eens kippennekken geprobeerd, maar iedereen weigert. Het enigste dat ze eten is kalkoen-, kip- en rundsvlees.
Daar krijgen ze dan ook wat van als de honden dit op het menu hebben staan.
-
mirdj
- 4-sterren

- Contacteer:
Wat jammer dat je ze niet over krijgt Diena. Heb je het ze wel eens gemalen gegeven? Er zijn katten die gewoon weigeren te knagen.
Voorlopig gaan alle mixen die ik zelf heb gemaakt er met gemak in. Alleen met de duif liepen ze een beetje te mutsen, maar ook dat is uiteindelijk goed gegaan. Ik heb nu nog 2 kilo HB kip liggen, die maak ik gewoon op tussen m'n eigen mixjes door. Nu eens goed gaan rekenen hoe en wat de volgende mixen gaan worden.
Voorlopig gaan alle mixen die ik zelf heb gemaakt er met gemak in. Alleen met de duif liepen ze een beetje te mutsen, maar ook dat is uiteindelijk goed gegaan. Ik heb nu nog 2 kilo HB kip liggen, die maak ik gewoon op tussen m'n eigen mixjes door. Nu eens goed gaan rekenen hoe en wat de volgende mixen gaan worden.