[quote="pike"]
Maar als hij het verkoopt zit er een sticker op: categorie 3, niet voor menselijke consumptie.
Vraag ik mij af waar in het traject het overgaat naar cat. 3 en waarom.
[/quote]
Vlees dat voor menselijke consumptie is en dat aangekocht wordt door een KVV fabrikant wordt dan categorie 3 materiaal.
[quote="pike"]
Maar dat zeggen ze volgens mij allemaal:
Bijv. Kiezebrink:
Het rundvlees zonder bot komt van slachthuizen die runderen slachten voor de humane consumptie. De hele slachtlijn staat onder permanente veterinaire controle. Het rundvlees wordt bevroren geleverd per 5 kg, vervolgens ingeslagen, gelabeld en opgeslagen.
En dat zegt hij ook van zijn konijnen, kippen, fazanten etc.
[/quote]
Bij mijn weten wordt alles wat geslacht wordt voor menselijke consumptie geslacht en als het afgekeurd wordt mag het nog wel in brokken gebruikt worden maar niet in versvlees. Omdat dat niet verhit wordt.
Hoe kan lotgering zo goedkoop zijn?
Moderator: eelke
-
mysmoothcollies
- 4-sterren

Re: Hoe kan lotgering zo goedkoop zijn?
[quote="Berry"]
Die kratten vind ik ook niks, maar meneer de bezorger mikt het zo op de aangewezen plek de vriezer in
en neemt de kratjes weer netjes mee !
[/quote]
Nou daar had ie bij mij geen tijd voor omdat ie al 3 uur! te laat was.
Die kratten vind ik ook niks, maar meneer de bezorger mikt het zo op de aangewezen plek de vriezer in
[/quote]
Nou daar had ie bij mij geen tijd voor omdat ie al 3 uur! te laat was.
[quote="pike"]
Bijv. Kiezebrink:
Het rundvlees zonder bot komt van slachthuizen die runderen slachten voor de humane consumptie. De hele slachtlijn staat onder permanente veterinaire controle. Het rundvlees wordt bevroren geleverd per 5 kg, vervolgens ingeslagen, gelabeld en opgeslagen.
Maar als hij het verkoopt zit er een sticker op: categorie 3, niet voor menselijke consumptie.
[/quote]
Ik koop bij KB 2 soorten vlezen. De ene is 2 en de andere 3. De dingen die uitsluitend voor (dierentuin)dieren zijn (ratten en muizen) zijn 19% BTW. Bij de rest staat dat er niet bij en zijn maar 6%. Nu voel ik ook zelf absoluut niet behoefte om kattenvoer zelf op te eten, maar bij de categorie die niet uitsluitend voor dieren is, staat er dus niet bij.
Bijv. Kiezebrink:
[/quote]
Ik koop bij KB 2 soorten vlezen. De ene is 2 en de andere 3. De dingen die uitsluitend voor (dierentuin)dieren zijn (ratten en muizen) zijn 19% BTW. Bij de rest staat dat er niet bij en zijn maar 6%. Nu voel ik ook zelf absoluut niet behoefte om kattenvoer zelf op te eten, maar bij de categorie die niet uitsluitend voor dieren is, staat er dus niet bij.
-
Angela_Bodhi
- 3-sterren

E.e.a. is idd goedkoper omdat het van eigen boerderij komt en minimale verpakking heeft. Maar het schijnt ook dat er voornamelijk zenen in zitten qua spiervlees. Dit is natuurlijk veel goedkoper dan kwalitatief spiervlees. Ik heb ook gehoord dat door de toename van de vraag naar Lotgering dat het vlees soms van buiten de boerderij komt. Misschien verklaart dat soms het verschil in kwaliteit?