Vetbult groeit... En nu?!?
Moderator: Lizzy
- MarijeEnBoomer
- 5-sterren

Vetbult groeit... En nu?!?
Boomer heeft een bultje op dr schouder en die is ongeveer een half jaar geleden aangeprikt en het was een vetbult.
Nu is ie gegroeid....
Wat nu?!?
Nu is ie gegroeid....
Wat nu?!?
- *Dorothea*
- 5-sterren

- Contacteer:
Re: Vetbult groeit... En nu?!?
groeit ie snel?
- MarijeEnBoomer
- 5-sterren

Hij is dubbel zo groot nu maar groeit wel geleidelijk ...*Dorothea* schreef: groeit ie snel?
- *Dorothea*
- 5-sterren

- Contacteer:
Als ie niet op een plaats zit waar ie in de weg zit, lekker laten zitten.
Hoe groot is ie nu?
Hoe groot is ie nu?
- MarijeEnBoomer
- 5-sterren

Hij is van doperwt naar tuinboon gegaan en hij zit haar niet in de weg.*Dorothea* schreef: Als ie niet op een plaats zit waar ie in de weg zit, lekker laten zitten.
Hoe groot is ie nu?
Mijn vorige hond kreeg toen hij een jaar of 6 was zijn eerste vetbult. Ik heb deze laten onderzoeken. Volgens de DA was het goedaardig, maar kon het wel kwaadaardig worden, dus heb ik deze laten weghalen. Bult zat op zijn buik. Het helen heeft veel toestanden opgeleverd, omdat de wond steeds openging. Uiteindelijk heeft het een half jaar geduurd voor alles weer goed was. Daarna kreeg hij de ene vetbult na de andere. De DA (een andere) laten voelen, ook nam ze er wat vocht van waaruit bleek dat het vet was. Op een gegeven moment zou het ondoenlijk zijn ze allemaal weg te laten. Ik voelde wel regelmatig of ze nog wel 'los' zaten. Een vetbult op zijn heup werd zo groot als een pingpongbal maar hij had er nooit last van. Heb achteraf spijt dat ik de eerste bult heb laten weghalen en ik ben blij dat ik andere gewoon heb laten zitten!
Sammy heeft ook een 8-tal vetbulten, sommige groeien sommige blijven hetzelfde formaat.
Ik vind het ook erg lastig wat te doen.
DA heeft tegen mij gezegd dat zolang ze los zitten, zelfde structuur behouden en ze er geen last van heeft ze niet weg weggehaald hoeven worden.
Ze heeft er 1 in haar oksel die groeit, als deze zo doorgaat vrees ik dat die er binnenkort uitmoet
Ik vind het ook erg lastig wat te doen.
DA heeft tegen mij gezegd dat zolang ze los zitten, zelfde structuur behouden en ze er geen last van heeft ze niet weg weggehaald hoeven worden.
Ze heeft er 1 in haar oksel die groeit, als deze zo doorgaat vrees ik dat die er binnenkort uitmoet
Goed in de gaten houden en desnoods ooit nog een keer aan laten prikken voor de zekerheid. Ik hoor dat wel vaker trouwens, dat DA's zeggen "haal maar weg want hij kan kwaadaardig worden, de vetbult". Maar waar dat op gebaseerd is, hebben ze me nog nooit uit kunnen leggen 
- *Dorothea*
- 5-sterren

- Contacteer:
Dit is voor mij ook nieuw, dat vetbulten kwaadaardig kunnen worden.Lizzy schreef: Goed in de gaten houden en desnoods ooit nog een keer aan laten prikken voor de zekerheid. Ik hoor dat wel vaker trouwens, dat DA's zeggen "haal maar weg want hij kan kwaadaardig worden, de vetbult". Maar waar dat op gebaseerd is, hebben ze me nog nooit uit kunnen leggen![]()
Ik vind dat je ze weg moet halen als ze in de oksel zitten en zo groot zijn dat de hond daardoor niet fatsoenlijk kan lopen. Maar anders zou ik zeggen, lekker laten zitten.
- MarijeEnBoomer
- 5-sterren

Dus hoeveel daags moet ik knuffelen en voelen 
Als we ooit gaan wandelen
mag jij ook wel voelen hoor , ze bijt meestal niet 
Als we ooit gaan wandelen
20 keer daags even controleren , gaat dat lukken denk je ? 
Ik zeg altijd 7 keer per dag knuffelen en de rest naar behoefte 
Vet bulten laat ik zolang ze er geen last van hebben zitten.
Vet bulten laat ik zolang ze er geen last van hebben zitten.
- *Dorothea*
- 5-sterren

- Contacteer:
als je er zo vaak aanzit, gaat ie zeker groeienhenneke schreef: 20 keer daags even controleren , gaat dat lukken denk je ?![]()
Ik heb hier meerdere honden gehad die vetbulten kregen . Bij eentje hebben we een bult operatief weg laten halen omdat de bult groeide en last gaf met lopen (okselgebied )
-
Cindy de Wolf
- 5-sterren

Goed in de gate houden en flink knuffelen