barf bij tandloze katten....

Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Re: barf bij tandloze katten....

sphynxlover
3-sterren
3-sterren
Contacteer:

Bericht door sphynxlover »

Heel fijn dat het zo goed gaat.
Ja tandjes....
pf hier een heel gedoe mee gehad.
En Bo moet dus nog een keer.
Ik wou het toen niet zeggen, maar als er niets aan de tanden gebeurt, kan een kat dus werkelijk overlijden.
Nathascha
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Nathascha »

sphynxlover schreef: Heel fijn dat het zo goed gaat.
Ja tandjes....
pf hier een heel gedoe mee gehad.
En Bo moet dus nog een keer.
Ik wou het toen niet zeggen, maar als er niets aan de tanden gebeurt, kan een kat dus werkelijk overlijden.
lief dat je me het toen niet gezegt heb. :)
Had het al wel gelezen. En ook gehoort vanmijn eigen DA. Ze kunnen een hartprobleem of nierprobleem krijgen als je er niks aan doe. En daar overlijden ze dan aan.
gelukkig is het nu behandelt!
Emytje
4-sterren
4-sterren

Bericht door Emytje »

Dat niezen deed onze inmiddels overleden rode kater ook nadat zijn hoektand plus twee kiezen getrokken waren. Volgens de DA kwam dat omdat de 'prut' vrij kwam en dat in zijn neusholte terecht kwam en zo er dus uit kon. Die kater had ook echt enorme niesbuien. Na een week of 3 nam dat heel erg af totdat hij niet meer niesde.

Tandproblemen, praat me er niet van... Vreselijk... Wij hebben twee oudjes gehad met tandproblemen, aantal tanden getrokken en beiden zijn na 3-9 weken na de operatie overleden omdat ze leverkanker hadden. Nu hoeft dat natuurlijk niets met elkaar te maken te hebben, maar het valt wel op. Nu hebben we er waarschijnlijk nog 1 waarbij een tand getrokken moet worden. Hij heeft door vers een vrij schoon gebit, maar het tandvlees om zijn hoektand is ontstoken en de tand zelf is duidelijk anders van kleur. Ik acht de kans groot dat de tand ' dood' is en dus getrokken moet worden. Aangezien dit geval nummer 3 is, spoken er dan meteen weer ramp scenario's door mijn hoofd... Zucht.... Bovendien krijg je dan meteen het idee dat je iets fout doet.
mirdj
4-sterren
4-sterren
Contacteer:

Bericht door mirdj »

Wat fijn dat het zo goed gaat! Hopelijk is ze snel op gewicht en kan ze lekker van haar luizenleventje met personeel gaan genieten.
Nathascha
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Nathascha »

Emytje schreef: Dat niezen deed onze inmiddels overleden rode kater ook nadat zijn hoektand plus twee kiezen getrokken waren. Volgens de DA kwam dat omdat de 'prut' vrij kwam en dat in zijn neusholte terecht kwam en zo er dus uit kon. Die kater had ook echt enorme niesbuien. Na een week of 3 nam dat heel erg af totdat hij niet meer niesde.

Tandproblemen, praat me er niet van... Vreselijk... Wij hebben twee oudjes gehad met tandproblemen, aantal tanden getrokken en beiden zijn na 3-9 weken na de operatie overleden omdat ze leverkanker hadden. Nu hoeft dat natuurlijk niets met elkaar te maken te hebben, maar het valt wel op. Nu hebben we er waarschijnlijk nog 1 waarbij een tand getrokken moet worden. Hij heeft door vers een vrij schoon gebit, maar het tandvlees om zijn hoektand is ontstoken en de tand zelf is duidelijk anders van kleur. Ik acht de kans groot dat de tand ' dood' is en dus getrokken moet worden. Aangezien dit geval nummer 3 is, spoken er dan meteen weer ramp scenario's door mijn hoofd... Zucht.... Bovendien krijg je dan meteen het idee dat je iets fout doet.
o wat kom jij toch met griezel verhalen :( Ik hoop maar dat het kwam omdat ze al oud waren. :-\ wat ongeloofelijk triest zeg. Nou ik hoop echt dat Alice het toch even anders gaat doen. pff moet er niet aan denken om haar nu al te missen. We hebben haar net.
Ze is pas 1,5 jaar. Ik hoop maar dat ze nog niet al te lang met het probleem rondliep voordat ik haar kreeg. Want dan zou er idd meer schade in haar lijfie kunnen zijn door die ontsteking.

Ik zal zo eens een poging doen om foto's te plaatsen van haar. Dan kunnen jullie zien hoe erg het was.

nu we een paar dagen verder zijn een update....ze is nog steeds heel tierig! Onze Buffy had een levende BARF hap in de vorm van muisje, mee gebracht naar binnen. Wat denk je? Alice ging samen met Buffy op jacht. Nee ik zeg het verkeert.....samen met Buffy, baasje EN vrouwtje op jacht. De mensen in dit verhaal wilde het muisje redden.....de katten hadden haar wel gelust..... Helaas konden we haar niet pakken en is ze snachts doodgegaan van de stress :-[ Maar opzich vanuit Alice gezien....Alice mankeert niks!
Emytje
4-sterren
4-sterren

Bericht door Emytje »

Dus ze eet nu wel goed vers?

De twee oudjes die zijn overleden waren 17 (geschatte leeftijd) en dik 15 jaar, dus ja, ze waren oud. ;) Plus ook dat ze een nogal stressvol leven achter hun rug hadden (asielkatten) en hun hele leven brokken hebben gehad.
Mevroi Kruim
5-sterren
5-sterren

Bericht door Mevroi Kruim »

Klinkt goed!
En idd hebben tandproblemen en leverkanker wsch niks met elkaar te maken, tenzij iets in de geest van langdurige tandproblemen veroorzaken een slechte weerstand waardoor andere ziektes een kans krijgen. Jouw kattenkind is nog jong en je bent er bijtijds bij dus dat lijkt me niet voor de hand te liggen.

Niezen kan ook komen door verkoudheid/niesziekte, dat hoeft geen drama te wezen. Tenslotte zijn wij ook vaak regelmatig verkouden en gaan we daar niet aan dood. Niesziekte kan chronisch worden, dat dan weer wel, maar dat betekent niet dat de kat d'r hele leven continu loopt te snotteren maar dat de ziekte de kop kan opsteken als om een of andere reden de weerstand verlaagd is. En ook dan is dat geen nationale ramp, het gaat meestal weer over als de weerstand verbetert.

Kruimel is 21 geworden met drie poten, chronische niesziekte en weinig tandjes en heeft daarbij nog een paar ernstige ziektes overleefd.
Emytje
4-sterren
4-sterren

Bericht door Emytje »

Ik hoop ook dat één van onze oudjes die mooie leeftijd gaan bereiken. :)
Nathascha
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Nathascha »

schrik niet van de foto's hoor. Je voelt bijna zelf de pijn die ze gehad moet hebben.

Afbeelding
Dit is het bekkie met tandjes. Je ziet ook dat ze schots en scheef staan. En de rooie ringen rond haar tanden is te zien dat het ook aan de binnenkant van haar bekkie ontstoken was.

Afbeelding
dit is het bekkie van voor de operatie. :(

Afbeelding
Een dag voor de operatie....ze is toch de liefste kat ter wereld, terwijl ze veel pijn moet hebben gehad.

Afbeelding
4 dagen NA de operatie. Ze is heel relaxt. En ze eet gewoon heerlijk haar verse vlees op. En miauwt nu de hele dag om eten ::) nu de pijn weg is kan ze er weer tegenaan! :biggrin2:

Ik hoop dat ze net als Kruimel nu minstens 21 jaar gaat worden. :)
Emytje
4-sterren
4-sterren

Bericht door Emytje »

Dat is wel heel erg, arme poes...
flin
5-sterren
5-sterren

Bericht door flin »

jeemig, da's rood! wat erg!

sterkte met herstel!
Nathascha
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Nathascha »

daarom ben ik blij dat het er uit is!  :)

Plaats reactie