Ik zoek een dieetboek voor honden die nierproblemen hebben.

Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Re: Ik zoek een dieetboek voor honden die nierproblemen hebben.

Borke
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Borke »

Onze Sofi moest van onze DA ook een nierdieet eten.
Hij geloofde zijn ogen niet toen hij haar nierwaardes zag, nadat ik hem het Barfnierdieet wat hier op Barfplaats staat, had gegeven.
Hij had zelf zoiets van, ik weet dat jullie vers vlees voeren, maar voor nierdieet geef haar dan tijdelijk brokken in de periodes dat ze het nodig heeft (als ze haar nierbelastende leishmaniose medicatie krijgt).
Ik wist echter dat hier op BP er een goed dieet voor staat.
Inmiddels doen we het alweer ruim 3 jaar zo en gaat het nog steeds prima met de nieren van Sofi  :biggrin2:
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

Het klinkt ook wel of Boran pijn in z'n rug heeft. Het is de vraag of je daar iets aan kunt doen, aan al deze ongemakken, zonder pijnstillers. Maar je kunt bijvoorbeeld Corta RX proberen (dat moet helaas wel in de USA besteld worden). Daar zit glucosamine/chondroitine en nog veel meer in en dat is een van de glucosamine preparaten dat echt goed helpt. Jammer dat je niet precies weet wat het is want anders zou je nog een homeopathisch middel in kunnen zetten. Ik denk namelijk dat het mogelijk niet alleen artrose is maar ook spondylose (bolle rug/hangende staart).
Xada
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Xada »

Mac, een bernerreu van 50 kilo, heeft ook last van zijn nieren. De waardes in zijn bloed waren veel te hoog en schoten nog verder omhoog. Ik ben een nierdieet gaan samenstellen zoals hier op het forum staat. Na ca. 1 week weer het bloed laten controleren en de waardes waren stabiel. Na ca. 1 of 2 maanden was hij terug op het normale nivo. Voor de DA is dit een groot wonder omdat hij ook beweert dat alleen een nierdieet dat ik bij hem moet kopen de enigste redding was. Ook vind hij dat brok het enigste goede voer voor een hond is. Ik kwam dus ook met de honden geregeld bij hem omdat er steeds iets mis was.
Ik heb al mijn honden over gezet op barf en kom dus eigenlijk nooit meer bij mijn DA.
Wel krijgt Mac Omnicondro voor zijn artrose. Het is zuiver plantaardig, heeft (per tablet) aan glucosamine 1000mg, Sulfato de Condroitina  535 mg (dit is portugees, maar weet zo de vertaling niet), vitamine C 140 mg, Urica urens (portugees) 98 mg, magnesium 37,5 mg, zink 24 mg, koper 4,63 mg en selenium 1,31 mg. En de honden zijn er gek op. Voor jouw hondje zou je een kwart tablet per dag nodig hebben.
Ik hoop dat je hier iets aan hebt. Maar ik ben heel tevreden met het nierdieet hier op het forum.
Sappas
1-ster
1-ster

Bericht door Sappas »

[Beste Lizzy en Xada,

Ik heb wat gegoogeld en ik zie dat er voor spondyolose Glucosamine Compleet te koop is.
Zie: http://www.nmlhealth.com/p,34,1487/Gluc ... pleet.aspx\

Mijns inziens zitten daar ongeveer dezelfde middelen in als Corta RX, dat Lizzy beschrijft.
en Omnicondro, dat Xada beschrijft.

Het voordeel is dat ik dit hier in Nederland kan bestellen en dan heb ik het voor 25 februari aanstaande omdat wij dan tot begin april in het buitenland zitten.
Ik zou het in ieder geval eens kunnen uitproberen.

Ik lees ook bij Glucosamine Compleet dar dit ook gebruikt wordt bij spondyolose en dat het als pijnstillend middel gebruikt wordt.

Mijn vraag aan jullie is of Glucosamine Compleet een goed alternatief is voor wat jullie aanraden.

Groetjes en weer bedankt,

Huub
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

Hee goed zeg Huub, dit middel kende ik nog niet. Het lijkt me vrij nieuw?! Het lijkt me meer dan de moeite waard om dit aan Boran te gaan geven. Als het artrose is, zal het zeker wat doen, als het spondylose is idem en er staat ook wat over startstijfheid. Dus alsof het gemaakt is voor Boran!
Xada
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Xada »

Nu je het schrijft heb ik dat in het verleden gebruikt voor een paard van mij. Het werkte uitstekend.
Ik denk dat je verder beter op Lizzy af kunt gaan, want zij heeft er veel meer verstand van dan ik.
Ik wou je alleen mijn ervaring mee delen om nog een positieve ervaring met het nierdieet hier op het forum te geven.
Sappas
1-ster
1-ster

Bericht door Sappas »

Ik wil jullie allemaal bedanken voor jullie inbreng bij mijn vraag en zeer zeker wil ik Lizzy heel hartelijk bedanken voor haar tijd en energie die ze steeds in mijn vragen stopte.

Als ik in april terug ben van het buitenland dan zal ik zeer zeker mijn bevindingen met Glucosamine Compleet op dit forum vermelden.

Groetjes,

Huub
Sappas
1-ster
1-ster

Bericht door Sappas »

Sappas schreef: Ik wil jullie allemaal bedanken voor jullie inbreng bij mijn vraag en zeer zeker wil ik Lizzy heel hartelijk bedanken voor haar tijd en energie die ze steeds in mijn vragen stopte.

Als ik in april terug ben van het buitenland dan zal ik zeer zeker mijn bevindingen met Glucosamine Compleet op dit forum vermelden.

Groetjes,

Huub
Hallo Lizzy ik had beloofd om mijn bevindingen met Glucosamine Compleet op dit forum te melden.

Ik heb eigenlijk een triest verhaal te vertellen.

Boran wilde niet goed eten in Spanje en met moeite hebben we er voor kunnen zorgen dat hij toch wat at.
Pens, wat Boran graag heeft, was niet in Spanje te krijgen en het eten wat ik samenstelde zoals ik van jou heb gekregen wilde Boran amper eten.
We waren bang dat Boran in Spanje zou sterven.

We zijn 31 maart (afgelopen donderdag) tegen middernacht geland in Eindhoven en toen was Boran nog behoorlijk levendig.
Toen we thuis waren wilde Boran niet meer eten en ook niet meer drinken. Met een pipetje hebben we hem steeds wat water toegevoegd.
Boran had geen pijn en wilde alleen nog maar slapen.
Maandagmorgen is Boran rustig ingeslapen.
We hadden het gevoel dat Boran bewust heeft gewacht met sterven totdat we weer thuis waren.

Boran zou in september 16 jaar worden. Hij heeft een mooie leeftijd en een mooi leven gehad. Het gemis van Boran doet veel pijn.

Gisteren hebben we Boran apart laten cremeren en vanmiddag ga ik de as uitstrooien op het strooiveld waar mijn moeder in 1999 is uitgestrooid.
Boran was het hondje van mijn moeder en toen mijn moeder stierf hebben we Boran in huis genomen.

Lizzy als het gemis van Boran wat minder is gaan we kijken voor een nieuwe Yorkshire en dan zou ik me graag weer willen melden voor wat eetadvies.

Groetjes,

Huub
HannekeKjell
5-sterren
5-sterren

Bericht door HannekeKjell »

Heel veel sterkte met het verlies van Boran  :-*
Xada
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Xada »

Heel veel sterkte met het verlies van Boran.
wendy71
3-sterren
3-sterren

Bericht door wendy71 »

Ach toch..., veel sterkte met het verlies van je maatje.

Plaats reactie