Edelhert, wat wel en wat niet? en belangstelling noorden?
Moderator: Lizzy
Edelhert, wat wel en wat niet? en belangstelling noorden?
Ik ben van plan om binnenkort contact te leggen met een edelhertenhouderij hier in de buurt. Ik weet dat zij ook zelf slachten, dus nu is mijn vraag welke delen allemaal geschikt zijn om te voeren? En graag zou ik willen weten of er meer mensen zijn in omg. Friesland die ook interesse hebben in producten hiervan zodat ik misschien wat kan regelen kwa prijs oid.
- me and my boys
- 5-sterren

- Contacteer:
Re: Edelhert, wat wel en wat niet? en belangstelling noorden?
edelherten zijn grote dieren..
spiervlees en orgaan..
zou het botwerk niet aandurven of ze moeten echt super jong zijn die herten...
spiervlees en orgaan..
zou het botwerk niet aandurven of ze moeten echt super jong zijn die herten...
Ik heb laatst een edelhertkarkas gehad, heb het zo weg kunnen doen was knoerthard.
Ok, duidelijk
Dus alleen orgaan en vlees, dankje!
Mocht het voor een redelijke prijs zijn heb ik wel belangstelling voor vlees en orgaan...... voor goed hertenspiervlees mag het van mij zo'n €3.- tot €3.50 kosten (maar sommigen zullen dat misschien weer duur vinden...), maar als het een houderij betreft zullen ze voor menselijke consumptie gebruikt worden en zal er voor het vlees meestal wel meer gevraagd worden (heb ook al eens wat info gevraagd).
Laatst gewijzigd door jara op zo 20 feb 2011, 13:21, 1 keer totaal gewijzigd.
-
orinake
- 5-sterren

- Contacteer:
De meest courante prijs voor mooie stukken vlees = 5€/kg momenteel. (in BE)jara schreef: Mocht het voor een redelijke prijs zijn heb ik wel belangstelling voor vlees en orgaan...... voor goed hertenspiervlees mag het van mij zo'n €3.- tot €3.50 kosten (maar sommigen zullen dat misschien weer duur vinden...), maar als het een houderij betreft zullen ze voor menselijke consumptie gebruikt worden en zal er voor het vlees meestal wel meer gevraagd worden (heb ook al eens wat info gevraagd).
Heb ondertussen gemaild naar enkele andere hertenfarms om bij hen prijs te vragen.
Orgaan draait rond de 3€ - 3.5€/kg momenteel (hart - nieren - milt - longen) de lever zit er zelden of nooit bij omdat die zo verkocht word (6€/kg) de laatste keer kreeg ik ook de strot en nek mee. (heb ik ook 2€/kg voor betaald).
-
Jhr.Woudgraaf.W.Wolf
- 1-ster

Wodan had van de winter 2 ondervoorpoten, helemaal op met huid en al. Dat was van een volwassen ree.
De kop wilde hij niet echt aan beginnen, jammer genoeg. Wel de oren die waren er snel af.
Mocht je spullen kwijt willen en keertje in Arnhem komen, neem eht graag over.
De kop wilde hij niet echt aan beginnen, jammer genoeg. Wel de oren die waren er snel af.
Mocht je spullen kwijt willen en keertje in Arnhem komen, neem eht graag over.