Urine verlies door blaasontsteking ?
Moderator: Lizzy
Urine verlies door blaasontsteking ?
Ik zie kleine natte plekjes op de mat en dat geeft me te denken aan incontinentie .
Als proef op de som heb ik onder de dekens in de mand een krantje gelegd, en bingo, er zit ook een natte plek in het krantenpapier :-\.
Alleen weet ik niet van welke hond de urine is, dus dat wordt nog even zoeken. Ze maken alle 2 gebruik van alle slaapplekken
Beide teven zijn niet gesteriliseerd en de oudste is pas 6 jr. Kan toch niet denken dat het een gevolg van dementie is
Urine maar laten nakijken? ???
Als proef op de som heb ik onder de dekens in de mand een krantje gelegd, en bingo, er zit ook een natte plek in het krantenpapier :-\.
Alleen weet ik niet van welke hond de urine is, dus dat wordt nog even zoeken. Ze maken alle 2 gebruik van alle slaapplekken
Beide teven zijn niet gesteriliseerd en de oudste is pas 6 jr. Kan toch niet denken dat het een gevolg van dementie is
Re: Blaasontsteking of meer?
Ik zou het gewoon even doen. Just to be safe. Wellicht zou je zelf even kunnen proberen met cranberry capsules, dat maakt de urine wat zuurder.
Ik denk dat een urinetest wel uitsluitsel kan geven..
Sterkte!
Ik denk dat een urinetest wel uitsluitsel kan geven..
Sterkte!
Re: Urine verlies door blaasontsteking ?
Ik zou de urine even na laten kijken ja. Hoewel dit beslist geen blaasontsteking hoeft te zijn. Het kan ook dat de blaas wat zwakker is (Quertilla van Bloem druppels willen daar nog wel eens goed bij helpen). Het kan ook met de rug te maken hebben. Heeft een van je honden wel eens rugproblemen/pijn?nova schreef: Ik zie kleine natte plekjes op de mat en dat geeft me te denken aan incontinentie .
Ik heb inmiddels de urine laten nakijken van beide honden , en Noxy heeft idd een flinke blaasontstekingLizzy schreef: Ik zou de urine even na laten kijken ja. Hoewel dit beslist geen blaasontsteking hoeft te zijn. Het kan ook dat de blaas wat zwakker is (Quertilla van Bloem druppels willen daar nog wel eens goed bij helpen). Het kan ook met de rug te maken hebben. Heeft een van je honden wel eens rugproblemen/pijn?
Voor mij is dat kandidaat nr. 1 even wanneer het gaat om het lekken.
Mijn honden zijn niet bekend met rugklachten.
Ik ga nu dus even voor het aanpakken van die blaasontsteking, blijf ik natte plekjes vinden, dan gaan we verder zoeken. Quertilla zal ik onthouden, dit is voor mij een middel waar ik nog niet eerder van gehoord had
ze houden je bezig hé 
Beterschap voor Noxy!
Beterschap voor Noxy!
Hoe is het nu met de grote kleine meid?
Ik vind nog steeds natte plekjes, en ondanks dat ik ze uit elkaar zet wanneer ik niet aanwezig ben, weet ik nog steeds niet 100% zeker of Noxy ook de hond is die lekt.
Aannemelijk is het wel.
Ik heb n kuurtje en cranberry tabl. gehaald
Aannemelijk is het wel.
Zie je niks aan de vulva zelf? Wellicht is het bij een wat roder/geirriteerder?
het kan een blaasontsteking zijn , maar bij mijn honden begon zo het "lekken" nadat ik een tijd vlees had gevoerd. weer terug op brokken is dit opgelost.
- Angelique
- 5-sterren

Dan kan natuurlijk wel een paar dagen duren voordat het helemaal over is. Dat is wel één van de nadelen van meerdere honden, er staan maar zelden bordjes bij dit soort dingen.nova schreef: Ik vind nog steeds natte plekjes, en ondanks dat ik ze uit elkaar zet wanneer ik niet aanwezig ben, weet ik nog steeds niet 100% zeker of Noxy ook de hond is die lekt.
Aannemelijk is het wel.
brok voeren is voor mij geen oplossingdingogirl schreef: het kan een blaasontsteking zijn , maar bij mijn honden begon zo het "lekken" nadat ik een tijd vlees had gevoerd. weer terug op brokken is dit opgelost.
-
Eef+Stippels
- 5-sterren

Hoe gaat het nu?
beter, ik vind geen plekjes meer 
Kuur is gestopt, ik geef wel nog cranberry tabl.
Kuur is gestopt, ik geef wel nog cranberry tabl.
Kijk das goed nieuws!!