kan iemand me iets meer vertellen over toevoegen van pro biotica?
vanavond was savour erg onrustig, veel piepen en had erg last van een harde buik, terwijl hij rustig lag ging zijn buikje gewoon heen en weer, zo erg hebben we t nog nooit gezien.
ik ben toen een grotere wandeling met hem gaan maken, en we hebben een behoorlijk tempo gelopen, nadat hij gepoept had was de buik eindelijk weer wat zachter geworden en nu ligt hij rustig
probiotica zit dat ook in yacult?
gr
Jacqueline
kippenekken
Moderator: Lizzy
Re: kippenekken
in yacult zit teveel suiker.
je kunt ook bij de drogisterij een probiotica halen
hier gebruik ik vitotaal 45 capsules voor dacht ik 12,50
deze gebruik ik niet iedere dag maar bv als ze diaree of zuur hebben (of gewoon slechter in t vel zitten)
je kunt ook bij de drogisterij een probiotica halen
hier gebruik ik vitotaal 45 capsules voor dacht ik 12,50
deze gebruik ik niet iedere dag maar bv als ze diaree of zuur hebben (of gewoon slechter in t vel zitten)
daar ga ik vandaag meteen achter aan :-)
heel erg bedankt weer voor t meedenken
geef je dan 1 capsule per dag , geef je de hele capsule door t eten, voor of na t eten of maak je de capsule open en geef je misschien alleen de inhoud????
nogal wat vragen he?
gr
Jacqueline
geef je dan 1 capsule per dag , geef je de hele capsule door t eten, voor of na t eten of maak je de capsule open en geef je misschien alleen de inhoud????
nogal wat vragen he?
gr
Jacqueline
Ik ga iets zeggen wat jij niet leuk vindt......stop met de br#kken!! Zelfs al is het farmfood!! Je hond is duidelijk niet happy, heeft buikklachten en toch ga je door met het voer geven waar hij het dus duidelijk niet goed op doet! Dat begrijp ik niet hoor! 
Gewoon hatsjikidee in 1 keer helemaal over op vers (eerst kvv), zul jij zien dat je hond zich over een paar weken stukken beter voelt!!
En je kunt gewoon kvv blijven geven, als je het grove barfwerk nog niet aandurft.
Wat betreft drogen, ik heb geen ervaring met het drogen van kippennekjes, wel met pens, vlees, eendenvoetjes en long. Ik bewaar het in een schoenendoos in de kamer, zodat er lucht bij kan. Heb 1 keer gedroogde pens afgesloten bewaard en dat is me toen gaan schimmelen. Overigens denk ik niet dat een doorgewinterde barfhond ook maar enigzins last krijgt van een beetje schimmel. Maar in het geval met jouw hond durf ik dat niet te zeggen.
Lees nog eens goed de beginnersdocumentatie door en deze link: http://www.barfplaats.nl/forum/index.ph ... 258.0.html en overtuig jezelf er van dat de sleutel tot het verhelpen van de klachten van je hond, bij de voeding ligt! Andere voeding dus!
Gewoon hatsjikidee in 1 keer helemaal over op vers (eerst kvv), zul jij zien dat je hond zich over een paar weken stukken beter voelt!!
En je kunt gewoon kvv blijven geven, als je het grove barfwerk nog niet aandurft.
Wat betreft drogen, ik heb geen ervaring met het drogen van kippennekjes, wel met pens, vlees, eendenvoetjes en long. Ik bewaar het in een schoenendoos in de kamer, zodat er lucht bij kan. Heb 1 keer gedroogde pens afgesloten bewaard en dat is me toen gaan schimmelen. Overigens denk ik niet dat een doorgewinterde barfhond ook maar enigzins last krijgt van een beetje schimmel. Maar in het geval met jouw hond durf ik dat niet te zeggen.
Lees nog eens goed de beginnersdocumentatie door en deze link: http://www.barfplaats.nl/forum/index.ph ... 258.0.html en overtuig jezelf er van dat de sleutel tot het verhelpen van de klachten van je hond, bij de voeding ligt! Andere voeding dus!
Ik heb persoonlijk ervaring met Tannetje Koning en dat is mij erg goed bevallen.JvZ schreef: nee bij een hollistisch dierenarts ben ik nog niet geweest, tannetje koning zit hier vlak bij, in oterlo en ik woon in ede dus dat is nog een optie, ik ben alleen bang dat ze meteen mn brokken "afkraakt" , ben een keer op een kertmarkt bij de oase aan de kraam geweest en kocht wat gedroogde long en werd behoorlijk aangevallen omdat ik biofoodbrokken voerde :-( terwijl in mijn ogen dat toch brokken zijn zonder al teveel rotzooi
vanmorgen een foto naar die dierentolk gestuurd met wat vragen erbij, ze heeft over 3 weken tijd, gister met haar gebeld en dat was een prettig gesprek
momenteel is savour erg onrustig, hij moet er vaak uit, gister 9x en daarna is hij dan weer helemaal tot rust
vanacht weer 2x opgestaan voor hem
gr
Jacqueline
Je voert nu dus brokken van Farmfood? Volgens mij bevatten die een gedeelte granen? Granen zijn wel vaker een bron van ergernis voor het verteringsstelsel bij honden. Misschien kun je toch eens op zoek naar een voeding zonder granen en kijken hoe dat gaat. Ik weet niet of die in brokvorm bestaan, zou je moeten onderzoeken, maar voor verse voeding kun je bv terecht bij Tinlo. Er zijn er dacht ik nog meer.
JvZ schreef: daar ga ik vandaag meteen achter aan :-)
nogal wat vragen he?
gr
Jacqueline
ik doe de inhoud van 1 capsule over het eten , vitotaal is trouwens smaakloos
nee met biofood lamrijst ben ik gestopt, ik geef nu farmfood en dat ging heel erg goed, hij werd heel rustig en sliep snachts doo rmaar momenteel gaat t niet meer goed, ondanks dat ik meer vers vlees geef ook van farmfood, hart en pens
ben net naar de oase geweest en heb daar probiotica gekocht en volgens mij heb ik daar tannetje koning zelf gesproken, ze vond t een goed idee probiotica te gaan geven en ik heb afgesproken dat als dit niet werkt ik een afspraak met ze maak om verder te kijken
ik hou jullie op de hoogte :-)
gr
Jacqueline
ben net naar de oase geweest en heb daar probiotica gekocht en volgens mij heb ik daar tannetje koning zelf gesproken, ze vond t een goed idee probiotica te gaan geven en ik heb afgesproken dat als dit niet werkt ik een afspraak met ze maak om verder te kijken
ik hou jullie op de hoogte :-)
gr
Jacqueline