kippenekken

Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Re: kippenekken

JvZ
1-ster
1-ster

Bericht door JvZ »

kan iemand me iets meer vertellen over toevoegen van  pro biotica?
vanavond was savour erg onrustig, veel piepen en had erg last van een  harde buik, terwijl hij  rustig lag ging zijn buikje gewoon heen en weer, zo erg hebben we t nog nooit gezien.
ik ben toen een grotere wandeling met hem gaan maken, en we hebben  een behoorlijk tempo gelopen, nadat hij gepoept had was de buik eindelijk weer wat zachter geworden en nu ligt hij rustig

probiotica zit dat ook in yacult?

gr
Jacqueline
lauraV
5-sterren
5-sterren

Bericht door lauraV »

in yacult zit teveel suiker.
je kunt ook bij de drogisterij een probiotica halen
hier gebruik ik vitotaal 45 capsules voor dacht ik 12,50
deze gebruik ik niet iedere dag maar bv als ze diaree of zuur hebben (of gewoon slechter in t vel zitten)  :)
JvZ
1-ster
1-ster

Bericht door JvZ »

daar ga ik vandaag meteen achter aan :-)
heel erg bedankt  weer voor t meedenken

geef je dan 1 capsule per dag , geef je de hele capsule door t eten, voor of  na t eten of maak je de capsule open en geef je misschien alleen de inhoud????
nogal wat vragen he?
gr
Jacqueline
Paula1976
4-sterren
4-sterren

Bericht door Paula1976 »

Ik ga iets zeggen wat jij niet leuk vindt......stop met de br#kken!! Zelfs al is het farmfood!! Je hond is duidelijk niet happy, heeft buikklachten en toch ga je door met het voer geven waar hij het dus duidelijk niet goed op doet! Dat begrijp ik niet hoor!  :-[

Gewoon hatsjikidee in 1 keer helemaal over op vers (eerst kvv), zul jij zien dat je hond zich over een paar weken stukken beter voelt!!

En je kunt gewoon kvv blijven geven, als je het grove barfwerk nog niet aandurft.

Wat betreft drogen, ik heb geen ervaring met het drogen van kippennekjes, wel met pens, vlees, eendenvoetjes en long. Ik bewaar het in een schoenendoos in de kamer, zodat er lucht bij kan. Heb 1 keer gedroogde pens afgesloten bewaard en dat is me toen gaan schimmelen. Overigens denk ik niet dat een doorgewinterde barfhond ook maar enigzins last krijgt van een beetje schimmel. Maar in het geval met jouw hond durf ik dat niet te zeggen.

Lees nog eens goed de beginnersdocumentatie door en deze link: http://www.barfplaats.nl/forum/index.ph ... 258.0.html en overtuig jezelf er van dat de sleutel tot het verhelpen van de klachten van je hond, bij de voeding ligt! Andere voeding dus!  :D
Esther Q
5-sterren
5-sterren

Bericht door Esther Q »

JvZ schreef: nee bij een hollistisch dierenarts ben ik nog niet geweest, tannetje koning  zit hier vlak bij, in oterlo en ik woon in ede dus dat is nog een optie, ik ben alleen bang dat ze meteen mn brokken "afkraakt" , ben  een keer op een kertmarkt bij de oase aan de kraam geweest en kocht wat gedroogde long en werd behoorlijk aangevallen omdat ik biofoodbrokken voerde :-( terwijl in mijn ogen dat toch brokken zijn zonder al teveel rotzooi

vanmorgen een foto  naar die dierentolk gestuurd met wat vragen erbij, ze heeft over 3 weken tijd, gister met haar gebeld en dat was een prettig gesprek

momenteel is savour erg onrustig, hij  moet er vaak uit, gister 9x en daarna is hij dan weer helemaal tot rust
vanacht weer 2x opgestaan voor hem

gr
Jacqueline
Ik heb persoonlijk ervaring met Tannetje Koning en dat is mij erg goed bevallen.

Je voert nu dus brokken van Farmfood? Volgens mij bevatten die een gedeelte granen? Granen zijn wel vaker een bron van ergernis voor het verteringsstelsel bij honden. Misschien kun je toch eens op zoek naar een voeding zonder granen en kijken hoe dat gaat. Ik weet niet of die in brokvorm bestaan, zou je moeten onderzoeken, maar voor verse voeding kun je bv terecht bij Tinlo. Er zijn er dacht ik nog meer.  :)
lauraV
5-sterren
5-sterren

Bericht door lauraV »

JvZ schreef: daar ga ik vandaag meteen achter aan :-)
heel erg bedankt  weer voor t meedenken

geef je dan 1 capsule per dag , geef je de hele capsule door t eten, voor of  na t eten of maak je de capsule open en geef je misschien alleen de inhoud????
nogal wat vragen he?
gr
Jacqueline

ik doe de inhoud van 1 capsule over het eten  , vitotaal is trouwens smaakloos
JvZ
1-ster
1-ster

Bericht door JvZ »

nee met biofood lamrijst ben ik gestopt,  ik geef nu farmfood en dat ging heel erg goed, hij werd heel rustig en sliep snachts doo rmaar momenteel gaat t niet meer goed, ondanks dat ik meer vers vlees geef ook van farmfood, hart en pens

ben net naar de oase geweest en heb daar  probiotica gekocht en volgens mij heb ik daar tannetje koning zelf gesproken, ze vond t een  goed idee probiotica te gaan  geven en ik heb afgesproken dat als dit niet werkt ik een afspraak met ze maak om verder te kijken

ik hou jullie op de hoogte :-)

gr
Jacqueline

Plaats reactie