Voedselovergevoeligheid / Darm colitis ?

Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Re: Voedselovergevoeligheid / Darm colitis ?

Hilde-papillon
1-ster
1-ster

Bericht door Hilde-papillon »

Bedankt :)
En ja, ik ben heel blij dat het huis er weer rommelig bijligt  ;)
@Riek: Ik denk ook wel dat gluten een boosdoener is... of dit enkel dit is weet ik niet... en ik durf voor het ogenblik geen andere voeding uitproberen.
Ook krijgt hij nog steeds die Lycopodium D30.... dus, eigenlijk weet ik het niet met zekerheid hé

Groetjes
Veerle-scrappyToo
5-sterren
5-sterren

Bericht door Veerle-scrappyToo »

Nou, ik blijf in elk geval duimen dat het zo verder mag blijven gaan.  Zelf zou ik inderdaad nog niet te snel iets gaan veranderen.  Als het nu goed gaat laat je het maar even zo tot hij innerlijk alles goed heeft rechtgetrokken.  En dan kan je nog steeds kleine stapjes nemen om verder te testen.
Geniet er van.
nienk
5-sterren
5-sterren

Bericht door nienk »

Precies, dat denk ik ook. Hoewel het misschien wel zo is dat Sirius wat minimale tekorten oploopt door dit menu, als hij weer ziek wordt omdat je er iets anders bij geeft ben je veel verder van huis. Toch wel gek he, dat je zo blij kan zijn voor een hondje wat je nooit gezien hebt, en de eigenaar niet kent. Geef Sirius maar een fijne aai van mij!!
Veerle-scrappyToo
5-sterren
5-sterren

Bericht door Veerle-scrappyToo »

nienk schreef: Precies, dat denk ik ook. Hoewel het misschien wel zo is dat Sirius wat minimale tekorten oploopt door dit menu, als hij weer ziek wordt omdat je er iets anders bij geeft ben je veel verder van huis. Toch wel gek he, dat je zo blij kan zijn voor een hondje wat je nooit gezien hebt, en de eigenaar niet kent. Geef Sirius maar een fijne aai van mij!!
Ik denk dat dat is omdat je zelf een hondje hebt met problemen.  Ik heb hier zelf ook een allergie- jeukhondje rondlopen en ik hoop zoooo hard dat we het nu met de nieuwe stappen eindelijk onder controle krijgen.  Net omdat je zelf ervaart hoe graag je een oplossing wil kan je volgens mij zo blij zijn als je positief nieuws van een ander kan lezen.  Geeft je elke keer weer wat moed dat het met je eigen hond ook wel in orde komt.
Hilde-papillon
1-ster
1-ster

Bedankt voor jullie hartelijke reacties :)
Inderdaad leef je altijd meer mee, omdat je het jammer genoeg ook in levende lijve meemaakt.
Sirius vierde gisteren zijn 1e verjaardag !!! Ik heb hem ondertussen op ongeveer 3kg100 gekregen en ben hier reuze blij mee. Je voelt z'n ribbetjes al wat minder uitsteken..
Gisteren zijn we voor het eerst "clickertraining" gaan volgen. Ik moest hiervoor natuurlijk snoepjes mee hebben. Ik heb gedroogde eend (je kan dat zo in de handel in zakjes verkrijgen) meegenomen en hem echt het minimum gegeven.
Maar vanmorgen was het mis.... Sirius smekte en klefte weer met z'n bekje en wou niets eten :(
Ik gaf hem wat Zantac  en deze middag was het weer over..... geen gesmak meer, en hij heeft een flinke portie vis opgesmikkeld....
Ik had een aantal weken een droogmachine gekocht, maar nog een tijd gehad er wat mee te doen. Ze staat hier nu te draaien met zalm erin... Ik hoop dat hij deze "snoepjes" lekker zal vinden.
Heeft er iemand een idee hoelang dit apparaat moet aanstaan? Het bijgeleverde boekje geeft enkel tijd aan voor groenten of fruit.

Groetjes
Hilde
nienk
5-sterren
5-sterren

Bericht door nienk »

hè jammer dat hij ziek was geworden van de eendensnoepjes! wel leuk dat je met hem gaat trainen, ging het wel goed? de clicker is echt leuk als hij het doorheeft dan kan je het zo gek niet verzinnen of het is de hond aan t leren.

geen idee over die vis in de droger, wellicht staat daar in het barf vragen rubriek meer over.

Fijn trouwens dat het wel zo snel weer over was na de Zantac!

en natuurlijke hartelijk gefeliciteerd met Sirius zijn verjaardag, laten we hopen dat het een begin is van een mooi en gezond jaar!! :dog:
inni
5-sterren
5-sterren

Bericht door inni »

oeps een klein stapje terug............misschien blijft 't enkele dagen nazinderen maar 't komt wel weer goed.
Gelukkig weet je waarom hij zich niet goed voelt en kan je onmiddellijk ingrijpen.

Ik noem zo'n voorvalletjes bij Berre " :yeah:weer een regel in Berre's gebruikaanwijzing ontcijfert"

Belonen is hier ook nog altijd een probleem, buiten een aai over z'n bol heb ik nog niks gevonden. Voor zo'n mini-gewichtjes zijn kleine stukjes ook nog snel heel wat % van hun lichaamsgewicht, en kunnen grote gevolgen hebben.

;)
Hilde-papillon
1-ster
1-ster

Bedankt Nienk, voor de info. In het barf vragen rubriek heb ik een hele boel nuttige info gevonden !!
De gedroogde zalm is werkelijk een schot in de roos. Hij is er verzot op en trainen lukt dus aardig.
Clickertraining is leuk om doen. Ik heb het twee jaar geleden met m'n ander vlinderhondje Helios ook gedaan.

@Nienk: je vermelde dat Sirius zo wel een minimaal tekort met dit menu kon krijgen??? Wat zou er dan bij moeten? Of anders gesteld: welk tekort? Wat kan ik proberen te verbeteren?

Groetjes
Hilde
Laatst gewijzigd door Hilde-papillon op za 12 feb 2011, 13:53, 1 keer totaal gewijzigd.
nienk
5-sterren
5-sterren

Bericht door nienk »

Wat ik bedoelde, dat het geen compleet menu is, zoals je je hond het liefste geeft, met de juiste afwisseling qua diersoorten, voedingsstoffen etc. (kijk eens bij de barf menu's). maar voor Sirius lijkt het mij het belangrijkste dat hij uberhaupt eet, en dat dat dan niet helemaal compleet is lijkt me bijzaak.
jomar
1-ster
1-ster

Bericht door jomar »

Heb je al eens een bloedonderzoek laten doen? Mijn Sjakie heeft zolang we hem hebben darmproblemen. Hij zou een chronische darmontsteking hebben... af en aan diarree, af en aan goed eten, af en aan lusteloos, vermageren enz. Ook wordt er gedacht aan voedselallergie. Inmiddels is gebleken dat hij een tekenziekte heeft. Sjakie heeft ook een heel scala aan dieetvoer gehad, ook de Royal Canin. Zijn ontlasting wordt er wel beter van, maar hij eet het heel slecht. En hij blijft maar afvallen.

Ik ben bang dat we de afgelopen maanden voornamelijk met symptoombestrijding zijn bezig geweest. Een breed bloedonderzoek kan misschien een ander licht op de zaak geven.

Nog gefeliciteerd met de verjaardag van Sirius!
inni
5-sterren
5-sterren

Bericht door inni »

Hoe gaat 't Sirius ondertussen?

Hier is 't weer mis, hij eet al een tijd héél slecht, gisteren stond hij enorm te smakken en vanmorgen was 't helemaal gedaan met eten en heeft hij felle diarree (dat was wel al 2 maanden geleden) om 11.30 naar de DA. Zo kan 't echt niet langer, ik heb alles voor dat beestje over maar 'k begin me vaker af te vragen of ik hem pijn moet laten lijden, en pijn heeft hij op 't moment, hij springt af en toe piepend recht om dan met smekende oogjes bij de deur gaan te staan en na een toertje over 't gras gaat hij met een diepe zucht weer tegen zijn pittenkussen liggen of komt staan bedelen om op mijn schoot te mogen. bhah wat moeilijk.
Hilde-papillon
1-ster
1-ster

Wat jammer dat Berre weer ziek werd .... hoe was het bij de dierenarts? En hoe moet het nu verder?
Ik kan me voorstellen dat je je ellendig voelt, vooral dat je zo machteloos staat. Je zou er geld voor geven om te weten wat je Berre  te eten zou kunnen geven waarmee hij zich goed zou voelen ....

Met Sirius gaat het gelukkig nog altijd goed. Hij eet nog altijd alle soorten rauwe vis, gemengd met rijst en groentjes.
Voor beloning krijgt hij gedroogd vis en ik gaf hem ook al een aantal keer een half kauwstokje gedroogde puur lam. Dit zonder probleem.
Verder durf ik echt nog niets anders bij te geven.

Hopelijk gaat het snel terug beter met Berre, geef hem maar een knuffeltje van me !
inni
5-sterren
5-sterren

Bericht door inni »

Gelukkig gaat 't met Sirius nog altijd goed.

Hier gaat 't wel weer wat beter, hij eet weer z'n gewone voer maar met lange tanden. Volgens de DA kan ik nog blikvoer van Hill's geven omdat daarvan de eiwitten bewerkt zijn(????) 'k heb 't dan maar besteld maar ben er nog niet uit of ik 't ga geven.
Waarom gaat 't wekenlang wel goed en zonder dat er aan de samenstelling van 't voer wat verander ineens weer mis?? en na een dag of zo gaat datzelfde voer weer wel.

pfffff, ik heb zelf maagproblemen ondertussen. ;)
Laatst gewijzigd door inni op ma 07 mar 2011, 05:50, 1 keer totaal gewijzigd.

Plaats reactie