wel erg veel vet aan de geit

Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Re: wel erg veel vet aan de geit

Cindy de Wolf
5-sterren
5-sterren

Bericht door Cindy de Wolf »

Benjy en Misty schreef: Hier mijn geitensnippers. Totaal ruim 600 gr. De stukken heb ik aan 2 kanten gefotografeerd om een duidelijk beeld te geven van voor en achterkant.

Afbeelding

Afbeelding
Zo zagen/zien die van mij er ook uit, grofweg 70% vet en 30% vlees, vind ik duur betaald vet ;) kleine kans dat ik ze ooit nog bestel en als ik dat al doe zeg ik het nadrukkelijk bij.
Benjy en Misty
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Benjy en Misty »

Ik vind dit gewoon teveel vet ook al geef ik het bij iets anders. Benjy is erg gevoelig voor zoiets vandaar dat ik ook BARF geef. Ik zie wat ik geef en denk ik dat het niet goed is voor hem dan geef ik het niet. Hij is pas herstellende van diarree dus geef ik het al helemaal niet.
Barbaravh
4-sterren
4-sterren

Bericht door Barbaravh »

Heb je al contact opgenomen met de leverancier? Bij het ic heb ik nieuw lamsvlees gekregen.
Als je hond er niet goed tegen kan is het wel duur betaald om weg te gooien.
Benjy en Misty
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Nee, ik heb geen contact gehad met de leverancier. Ik heb dit via Jolanda besteld. Het is gewoon dikke pech. Het is inderdaad wel zonde maar ok, ik heb gelukkig maar 5 kg besteld.
lauraV
5-sterren
5-sterren

Bericht door lauraV »

@ nicole , zo zag mijn lam en schaap ook uit .....
hier eten ze niet al dat vet , ook niet als ik er ander karkas/spiervlees bij zou doen 
Benjy en Misty
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Ik haal gewoon het vlees eraf met een beetje vet, dat krijgen ze en dan is het goed voor mij.  ;) Voor de rest geef ik gewoon wat ander spiervlees erbij.
Angela_Bodhi
3-sterren
3-sterren

Bericht door Angela_Bodhi »

Oei dat is wel heel vet.

Ik heb wel het idee dat je met SW goed kan overleggen. Als je er gewoon neerzet dat je grotere of minder grote lappen wilt met een beetje/weinig vet eraan, dan houden ze hier denk ik wel rekening mee.
Benjy en Misty
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Een goede tip voor de volgende keer!
ulla
5-sterren
5-sterren

Bericht door ulla »

Angela_Bodhi schreef: Oei dat is wel heel vet.

Ik heb wel het idee dat je met SW goed kan overleggen. Als je er gewoon neerzet dat je grotere of minder grote lappen wilt met een beetje/weinig vet eraan, dan houden ze hier denk ik wel rekening mee.
En waar gaat dan al het vet naar toe, waar ze mee blijven zitten?

ik denk dat ik ze om een lijst ga vragen met prijzen voor menselijke consumptie. 8)
Angela_Bodhi
3-sterren
3-sterren

Bericht door Angela_Bodhi »

Nou, niet iedere hondeneigenaar wil alleen magere stukken. Ik vind het niet erg als de helft vet is, want mijn hond is mager. Dus het vet gaat dan naar de hondeneigenaren die meer vet oké vinden. Helemaal mager zullen ze nooit doen, maar misschien wel 30-40% vet i.p.v. 70% vet.
**Jolanda**
5-sterren
5-sterren

Bericht door **Jolanda** »

Nicole, ik zou SW toch even een mailtje sturen hoor. ;) Hij is de beroerdste niet en zal je niet bijten hoor ;)

Naar mijn mening is dit vet wat van vlees is afgesneden en waar nog een beetje vlees aan zit en geen vlees met wat vet. :-\
Benjy en Misty
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

**Jolanda** schreef: Nicole, ik zou SW toch even een mailtje sturen hoor. ;) Hij is de beroerdste niet en zal je niet bijten hoor ;)

Naar mijn mening is dit vet wat van vlees is afgesneden en waar nog een beetje vlees aan zit en geen vlees met wat vet. :-\

Ik heb je advies opgevolgd en hoop gewoon in de toekomst op beterschap.  ;) Ik ben niet zo van het klagen en ik ben ook niet de enige met zo'n vet vlees. Het is gewoon jammer.  :(
**Jolanda**
5-sterren
5-sterren

Bericht door **Jolanda** »

Benjy en Misty schreef: Ik heb je advies opgevolgd en hoop gewoon in de toekomst op beterschap.  ;) Ik ben niet zo van het klagen en ik ben ook niet de enige met zo'n vet vlees. Het is gewoon jammer.  :(
Goed gedaan hoor! Hij krijgt heel veel complimenten, ik vind ook dat dat mag als men tevreden is, maar als er iets niet goed is, mag dat ook zeker gezegd worden.

Dit is niet klagen, dit is aangeven dat het vlees lang niet zo is wat je er van verwacht had en ook niet wat het behoord te zijn (in mijn ogen).

Laat je horen als hij je wat terug gestuurd heeft?
Benjy en Misty
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Ik ben ervan overtuigd dat hij ook mooie kwaliteit vlees heeft. De geitennekken bv waren wel erg mooi met weinig vet. Er kan altijd wat mis gaan. Ik laat het je weten zodra ik een reactie heb van hem, Jolanda!
Benjy en Misty
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Jolanda, ik heb een mail gekregen van SW:

Beste Nicole,

Dat komt wel goed, ik zal het bij de volgende bestelling compenseren..
Ik weet niet precies hoeveel kgs U had besteld? Dus laat het mij weten dan komen we er wel uit samen..

Mvg

Toch weer netjes opgelost dan. Ik hoop dat het voor de overige bestellers met vette geitensnippers net zo zal gaan! Maar goed, zij moeten natuurlijk zelf aan de bel trekken.  ;)

Plaats reactie