Plassen als ze alleen is
Moderator: Lizzy
Plassen als ze alleen is
Zoals jullie weten heb ik een oude dame, mijn maltezer is ruim 11,5 jaar.
Nu is er het volgende probleem. Voor heen konden we haar rustig tijdjes alleen laten, ze hield dan haar plas op. Echter plast ze sinds kort als we haar alleen laten in huis.
Kan het zijn dat zij een blaasontsteking heeft
Nu is er het volgende probleem. Voor heen konden we haar rustig tijdjes alleen laten, ze hield dan haar plas op. Echter plast ze sinds kort als we haar alleen laten in huis.
Kan het zijn dat zij een blaasontsteking heeft
Re: Plassen als ze alleen is
hoelang is ze alleen? is dat langer/korter dan de tijd tussen 2 uitlaatbeurten als jullie wel thuis zijn? en heeft ze pijn bij plassen?
Nee, als ze plast kan ik niet merken dat ze hierbij pijn ervaart. Ze plast soms al heel snel na een uitlaatbeurt.
misschien begint ze, op haar oude dag, wat moeite te krijgen met alleen zijn en laat ze wat lopen uit spanning?
Ik zou voor de zekerheid wat urine opvangen, en laten onderzoeken. 
Kun je dat zelf doen of moet je daarvoor naar een dierenarts?
het opvangen kan je zelf doen. wanneer je haar uitlaat een soep of jus lepel eronder hangen in een potje of spuitje doen en dit naar de da brengen.
Inderdaad, maar wel een schoon potje, of spuitje.signmodel schreef: het opvangen kan je zelf doen. wanneer je haar uitlaat een soep of jus lepel eronder hangen in een potje of spuitje doen en dit naar de da brengen.