Help, mijn hond eet geen mix meer

Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Re: Help, mijn hond eet geen mix meer

**Jolanda**
5-sterren
5-sterren

Bericht door **Jolanda** »

Wanneer 1 van mijn honden op die manier vlees weigert zet ik het niet meer voor.
Als ze nu wat moeilijk doet ivm de loopsheid, zou ik gewoon deze periode iets anders voeren. Je schiet er niks mee op als de hond zo slecht eet 'omdat het moet'.

Ik zat eerst te denken dat ze misschien wat veel krijgt, maar 1100gr voor maatje leonberger is niet te veel. (hoeveel weegt ze? 55kg?) Het kan met de loopsheid te maken hebben, maar dan nog zou ik haar de komende tijd gewoon wat anders geven.
Blijft ze na de loopsheid de mix weigeren zou ik het doorverkopen of kleine beetjes onder de rest van het voer mengen zodat het uiteindelijk toch op gaat.

Zorg er wel voor dat ze voldoende blijft drinken ;)
BlissSpirit
5-sterren
5-sterren

Bericht door BlissSpirit »

Hier heb ik er ook eentje waaraan ik precies kan merken wanneer mevrouw loops wordt.
Ze begint dan ook meer te mutsen met haar eten. Dit houdt ze braaf vol tot na de loopsheid en dan gaat het er allemaal weer rap in  :)
Terwijl de andere altijd eet, alles eet en met smaak eet, wat er ook aan de hand is.  :)
Dus het kan best met haar loops moeten worden te maken hebben.
Succes ermee, hoop dat ze snel weer met smaak gaat eten  ;)
leoindy
1-ster
1-ster

Bericht door leoindy »

Vanochtend hebben wij kalfkopvlees, kippenekken en rundernier gegeven.
Zoals verwacht en gehoopt heeft ze alles achter elkaar opgegeten.
Ook vanavond heeft ze haar portie direct opgegeten en niets laten staan.
Geeft je toch een beter gevoel als ze lekker energiek de dag doorbrengt en zoals vanavond na het eten voldaan op de rug gaat liggen uitbuiken. 
Blijkbaar wordt ze toch sloom van het niet eten. Dus een dag vasten, zoals anderen doen, zie ik zelf niet zo zitten.

Morgen weer geen mix maar de andere helft van het kalfkopvlees, lamshart en een halve zalm (nu met de kop en die heeft ze nog niet eerder gehad).
De zalmkop geven we wel buiten omdat als ze hier uitgebeid op gaat liggen kluiven de hele vloer vol zit met het vet van de zalm.
leoindy
1-ster
1-ster

Bericht door leoindy »

Gisteren is bijna alles goed opgegeten. Ze heeft alleen een stukje van de zalmkop laten liggen.
Vandaag stond de lamsmix op het menu met een ei.
Helaas laat ze ook nu weer de lamsmix staan. Het ziet er dus naar uit dat ik binnenkort mijn voorraad mixen (28 kg lams,9 kg geiten,9kg schapen mix en 9 kg rundergehakt) zal moeten gaan verkopen omdat ik nieuw vleesbot moet kopen en ik daar op dit moment geen ruimte voor heb in mijn vriezer.
Mochten er mensen zijn in regio het gooi die interesse hebben in het een of ander dan hoor ik dat graag.
orinake
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door orinake »

jammer voor jouw, maar ergens ben ik blij dat ze de rest wel gewoon eet nu en enkel de mix liet liggen.
Geeft mijn gedacht echt wel aan dat ze de mix niet moet en dat ze niet ziek is ;)
leoindy
1-ster
1-ster

Bericht door leoindy »

Dat is inderdaad het belangrijkste.
Wat dat aangaat zou het erg makkelijk zijn als ze konden praten....
Gewoon ik lust dit niet of ik voel me niet lekker...
sinaxy
3-sterren
3-sterren
Contacteer:

Bericht door sinaxy »

Bagger Balen joh ???

Plaats reactie