het strand, met zee wind. is denk ik de meest pol vrije plek. maar ja, dan ligt het er ook maar net aan op welke pollen de hond reageert. net als mensen met astma, sommige doen het goed aan zee, sommige in het bos, en andere op hoogte.nova schreef:
geheel off topic, maar waar zijn van die pollenvrije plekken, ik zou er wat voor geven om te kunnen wandelen in een pollenvrij gebied.
Ik denk dat je het iets te idealistisch ziet in dit opzicht![]()
Atopie bij Shih Tzu
Moderator: Lizzy
Re: Atopie bij Shih Tzu
Dat met die pollen en dergelijke is juist het probleem, want daar kom je vrijwel niet achter.
Nou had onze hond vrijwel altijd jeuk als hij bij de trimsalon vandaan kwam. Dan kreeg hij een injectie daar tegen bij de da en was het binnen een paar dagen weg.
Het verbaasd ons gewoon waarom Hermie nu opeens zo heftig reageert op een allergie.
En vragen wij ons ook af of de Nizoral die hij voor de gist aan zijn poten kreeg heeft veroorzaakt dat hij nu Atopie heeft.
Want ten slotte heeft dit medicijn hem bijna dood laten gaan, als wij niet op tijd zelf zijn gestopt.
Sinds vorige week dinsdag slikt hij Atopica, en wij hebben het idee dat de jeukaanvallen afnemen.
Maar toch is het kopje helemaal rood en ontstoken.
Wij zijn ook op zoek naar een kvv verkoper hier in de buurt, wij wonen in Elburg.
Dus als iemand een adres hier in de buurt heeft dan horen wij dat graag.
Michel en Karin
Nou had onze hond vrijwel altijd jeuk als hij bij de trimsalon vandaan kwam. Dan kreeg hij een injectie daar tegen bij de da en was het binnen een paar dagen weg.
Het verbaasd ons gewoon waarom Hermie nu opeens zo heftig reageert op een allergie.
En vragen wij ons ook af of de Nizoral die hij voor de gist aan zijn poten kreeg heeft veroorzaakt dat hij nu Atopie heeft.
Want ten slotte heeft dit medicijn hem bijna dood laten gaan, als wij niet op tijd zelf zijn gestopt.
Sinds vorige week dinsdag slikt hij Atopica, en wij hebben het idee dat de jeukaanvallen afnemen.
Maar toch is het kopje helemaal rood en ontstoken.
Wij zijn ook op zoek naar een kvv verkoper hier in de buurt, wij wonen in Elburg.
Dus als iemand een adres hier in de buurt heeft dan horen wij dat graag.
Michel en Karin
hoe is er eigenlijk achter gekomen dat de hond atopisch is?
wordt hij bij de trimsalon gewassen? daar krijgen wel meer honden jeuk van. Mijn Reus ook, ik heb nu Vet Gold cream shampoo, die gaat heel goed.
die injecties van de DA tegen de jeuk, dat helpt wel tegen de jeuk, maar je voorkomt of geneest er niets mee.
kan je misschien eens foto's posten van je hond?
verkoop punten kan je vinden via de websites van de kvv merken, en vooral door eens te informeren bij dierenwinkels bij je in de buurt, steeds meer dierenwinkels verkopen steeds betere kvv.
wordt hij bij de trimsalon gewassen? daar krijgen wel meer honden jeuk van. Mijn Reus ook, ik heb nu Vet Gold cream shampoo, die gaat heel goed.
die injecties van de DA tegen de jeuk, dat helpt wel tegen de jeuk, maar je voorkomt of geneest er niets mee.
verkoop punten kan je vinden via de websites van de kvv merken, en vooral door eens te informeren bij dierenwinkels bij je in de buurt, steeds meer dierenwinkels verkopen steeds betere kvv.
De injecties voor de jeuk is niet meer of minder dan prednison. Dat verziekt een heleboel in een hondelichaam. Als je hond dat al z'n hele leven krijgt 
Ik kan eigenlijk niet zo goed vinden wat je hond naast de runderhart, lijnzaad en rijst nog meer krijgt aan voeding? Begrijp dat de brokken niet gegeten worden?
Hermie werd eerst met gewone shampoo gewassen, later met hypo-allergeen, maar ook daar kon hij niet goed tegen.nienk schreef: hoe is er eigenlijk achter gekomen dat de hond atopisch is?
De atopie wordt nu wel weer wat over getwijfeld, in feite was dat nadat de malassezia (de gist) over was de 'restdiagnose'. Wat hij nu heeft, lijkt ook wel demodex.
Foto van de huidige situatie heb ik niet, weet je, eigenlijk kan ik er niet toe komen om die te maken omdat het een soort pijn doet om hem zo naar op de foto te moeten zetten. Ik snap ook nog niet hoe ik dat moet doen, dat zal ik Michel vragen.. we hebben natuurlijk wel foto's van toen hij nog gezond was en goodlooking!
We hebben een zak hypo-allergeen staan van Royal Canin en een zak K/D van Hill's maar hij vindt 't niet te eten... En we hadden zelf ook het idee van: we moeten z'n weerstand opkrikken dus hij moet verse dingen hebben. Vandaar de runderhart. Vandaag ben ik naar de dierenwinkel gegaan en om kvv gevraagd. Ik kwam met iets van het merk Renske thuis, wel vers maar niet rauw. Verder zo'n worst van carnibest gekocht dus volgens mij gaan we 't lerenvitess schreef: Ik kan eigenlijk niet zo goed vinden wat je hond naast de runderhart, lijnzaad en rijst nog meer krijgt aan voeding? Begrijp dat de brokken niet gegeten worden?
goed dat je het zo probeert hoor.
ik zou als ik jou was toch echt wel een andere kvv aanschaffen dan carnibest, hierin zitten granen.
je kan eventueel ook voor smuldier glutenvrij en pens enkelvoudig kiezen. deze kan je in de meeste supermarkten verkrijgen.
maar het begin is er! ennuh ook geen hondenkoekjes meer hoor tussendoor! geef m dan een gedroogde snack of schapenvet voor in de plaats.
mocht je met een 6-8 tal weken geen verbetering zien dan zal je toch echt aan een eliminatie dieet moeten.
dan geef je dus echt alleen maar 1 diersoort.
ik zou als ik jou was toch echt wel een andere kvv aanschaffen dan carnibest, hierin zitten granen.
je kan eventueel ook voor smuldier glutenvrij en pens enkelvoudig kiezen. deze kan je in de meeste supermarkten verkrijgen.
maar het begin is er! ennuh ook geen hondenkoekjes meer hoor tussendoor! geef m dan een gedroogde snack of schapenvet voor in de plaats.
mocht je met een 6-8 tal weken geen verbetering zien dan zal je toch echt aan een eliminatie dieet moeten.
dan geef je dus echt alleen maar 1 diersoort.
Net terug van vakantie, waar Hermie ging overgeven en diarree kreeg, meteen weer naar de da. We zijn nu gestart met een eliminatiedieet van geitenvlees en rijst. Heeft iemand ervaring hiermee? We hebben gelukkig een slachterij in de buurt die ook geitenvlees verkoopt.
Overigens lijkt de Atopica te werken, minder jeuk en de huid van zijn koppie knapt wel op. Helaas wel weer nieuwe plekken erbij. 'k Snap nog steeds niet goed hoe ik foto's moet plaatsen, moet ik ze eerst ergens op internet zetten?
Overigens lijkt de Atopica te werken, minder jeuk en de huid van zijn koppie knapt wel op. Helaas wel weer nieuwe plekken erbij. 'k Snap nog steeds niet goed hoe ik foto's moet plaatsen, moet ik ze eerst ergens op internet zetten?
-
meili-chrissie
- 3-sterren

hoiii
jeetje ..wat een ellende he ..zo stond ik er vorig jaar ook voor ! gelukkig ben ik toen op dit forum beland !
toen ik zowat alles over Atopie had gelezen heb ik als eerste meteeb de dierenartsbrokken terug gebracht en kvv besteld !
ook ben ik op mijn eigen verzoek gestopt ,tenminste in overleg langzaam afgebouwd met de prednison ...en ben een goede omega 3 visolie gaan geven van Doils skin ,en om niet te vergeten probiotica elke dag een capsule ze had namelijk al heel erg lang prdenison en antibiotica kuren gehad maanden achter elkaar !
dit is nu allemaal zo'n 11 maanden geleden,...
bij Atopie is het zo ontzettend belangrijk dat je aan de weesrstand werkt ,zodat de allergenen niet meer zo makkelijk het lichaam kunnen bereiken .
na 2 kort op elkaar volgende operaties ging het weer evrn slechter met haar huid ,kaal ,ontstokenhuis en veel jeuk ,anti biotica gehad 2 kuren en ook 2 injecties cortisonen ..en sinds november moet ze elke week gewassen worden met Malaseb shampoo van de dierenarts ...en nu inmiddels 4 maanden verder ben ik dik tevreden ! geen kale stinkende hond meer met olifantenhuid ...maar mooi in haar vachtje en voor mij erg belangrijk ...zonder medicijnen
!!
dus mei-li krijgt elke dag : -haar kvv
-elke dag haar dosis doils skin omega 3 oil
-elke dag 1 capsule probiotica (orthiflor)
- elke dag 1 vit c time released pil van dierapotheek.nl
-als tussendoortje een banaantje waar ze gek op is ...en verder helemaal niks !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
-haar dekentjes was ik met het speciale hypoallergene wasmiddel zonder geur of kleurstoffen..
dit alles heeft ertoe geleid dat mei-li een stuk minder jeuk heeft ,heus nog wel eens een keertje dat ze even kriebelt en knabbelt ,maar geen echte wonden meer of hele kaal gekrabde hals die vreselijk stonk ! ook haar oortjes zijn nu veel minder gevoelig ,het leek een chronische oorontsteking altijd maar dat i nu ook voorbij ..
heel veel sterkte en hou echt vol dat is het waard,zeker als je je bestje geleidelijk aan ziet opknappen
groetjes Chrissie en Mei-Li
jeetje ..wat een ellende he ..zo stond ik er vorig jaar ook voor ! gelukkig ben ik toen op dit forum beland !
toen ik zowat alles over Atopie had gelezen heb ik als eerste meteeb de dierenartsbrokken terug gebracht en kvv besteld !
ook ben ik op mijn eigen verzoek gestopt ,tenminste in overleg langzaam afgebouwd met de prednison ...en ben een goede omega 3 visolie gaan geven van Doils skin ,en om niet te vergeten probiotica elke dag een capsule ze had namelijk al heel erg lang prdenison en antibiotica kuren gehad maanden achter elkaar !
dit is nu allemaal zo'n 11 maanden geleden,...
bij Atopie is het zo ontzettend belangrijk dat je aan de weesrstand werkt ,zodat de allergenen niet meer zo makkelijk het lichaam kunnen bereiken .
na 2 kort op elkaar volgende operaties ging het weer evrn slechter met haar huid ,kaal ,ontstokenhuis en veel jeuk ,anti biotica gehad 2 kuren en ook 2 injecties cortisonen ..en sinds november moet ze elke week gewassen worden met Malaseb shampoo van de dierenarts ...en nu inmiddels 4 maanden verder ben ik dik tevreden ! geen kale stinkende hond meer met olifantenhuid ...maar mooi in haar vachtje en voor mij erg belangrijk ...zonder medicijnen
dus mei-li krijgt elke dag : -haar kvv
-elke dag haar dosis doils skin omega 3 oil
-elke dag 1 capsule probiotica (orthiflor)
- elke dag 1 vit c time released pil van dierapotheek.nl
-als tussendoortje een banaantje waar ze gek op is ...en verder helemaal niks !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
-haar dekentjes was ik met het speciale hypoallergene wasmiddel zonder geur of kleurstoffen..
dit alles heeft ertoe geleid dat mei-li een stuk minder jeuk heeft ,heus nog wel eens een keertje dat ze even kriebelt en knabbelt ,maar geen echte wonden meer of hele kaal gekrabde hals die vreselijk stonk ! ook haar oortjes zijn nu veel minder gevoelig ,het leek een chronische oorontsteking altijd maar dat i nu ook voorbij ..
heel veel sterkte en hou echt vol dat is het waard,zeker als je je bestje geleidelijk aan ziet opknappen
groetjes Chrissie en Mei-Li
he jakkes dat hij nou ook nog ziek is geworden! hoelang heeft hij last gehad van het spugen en de diaree? ik hoor de laatste tijd veel honden met die klachten, wellicht was het gewoon een virusje?
waarom elimineren met geit en rijst?
waarom elimineren met geit en rijst?
Hij heeft 2 dagen gespuugd en ongeveer een dag of 5 diarree gehad, is nu over na een ab-kuur stormogyl (of zoiets)? Geit en rijst was volgens da de manier om uit te vogelen of hij een voedselallergie heeft.
Hij eet erg slecht en valt af. De laatste anderhalve week is hij wel een kilo afgevallen dus dat is niet goed. Voordat we een eliminatiedieet beginnen zal hij toch eerst wat moeten aansterken, dus we proberen hem te laten eten (niet alleen geitenvlees, dat lukt niet maar meer soorten vlees) om hem wat aan te laten komen en we willen eerst maar eens aan z'n weerstand werken.
Meili-chrissie: wij doen het ongever zoals jij, ook wij hebben Maleseb shampoo en veel antibiotica gehad. Hij heeft net nog een injectie antibiotica gehad (cefaral). Visolie geven we ook en echinaforce voor de weerstand. Ik weet niet goed of je als probiotica mag geven als er ook nog antibiotica gegeven wordt. maar die houden we zeker in gedachten!
We proberen de moed er in te houden, hij ziet er niet uit, maar de eerste tekenen van hoop zijn er: er groeien weer haartjes op z'n kin en koppie!
Bedankt voor alle bemoediging!
Groetjes, Karin
Hij eet erg slecht en valt af. De laatste anderhalve week is hij wel een kilo afgevallen dus dat is niet goed. Voordat we een eliminatiedieet beginnen zal hij toch eerst wat moeten aansterken, dus we proberen hem te laten eten (niet alleen geitenvlees, dat lukt niet maar meer soorten vlees) om hem wat aan te laten komen en we willen eerst maar eens aan z'n weerstand werken.
Meili-chrissie: wij doen het ongever zoals jij, ook wij hebben Maleseb shampoo en veel antibiotica gehad. Hij heeft net nog een injectie antibiotica gehad (cefaral). Visolie geven we ook en echinaforce voor de weerstand. Ik weet niet goed of je als probiotica mag geven als er ook nog antibiotica gegeven wordt. maar die houden we zeker in gedachten!
We proberen de moed er in te houden, hij ziet er niet uit, maar de eerste tekenen van hoop zijn er: er groeien weer haartjes op z'n kin en koppie!
Bedankt voor alle bemoediging!
Groetjes, Karin
-
meili-chrissie
- 3-sterren

hoii
ja juist wel probiotica geven zeker tijdens antibiotica gebruik omdat de weerstand dan weer verzwakt door de antibiotica ,ik geef haar nu al zo'n 9 maanden probiotica ook al heeft ze op dit moment geen medicijnen ..
we moesten vandaag echt naar buiten rennen ze had zo'n hoge nood na het eten van 100%pens kvv ..dus die geef ik haar maar niet meer
groetjes en veel beterschap !! chrissie en Mei-Li
ja juist wel probiotica geven zeker tijdens antibiotica gebruik omdat de weerstand dan weer verzwakt door de antibiotica ,ik geef haar nu al zo'n 9 maanden probiotica ook al heeft ze op dit moment geen medicijnen ..
we moesten vandaag echt naar buiten rennen ze had zo'n hoge nood na het eten van 100%pens kvv ..dus die geef ik haar maar niet meer
groetjes en veel beterschap !! chrissie en Mei-Li
Nu wij al vier weken de hond Atopica geven lijkt de jeuk weg te gaan, alleen zijn poten, buik en kop blijven kaal. Nu heeft Hermie een nieuwe kwaal er bij, namelijk smet. Zijn buik en linkerlies zijn heel rood en vochtig, gisteren weer bij de da geweest en hij heeft 2 injecties gegeven. Als extra verzorging smeren wij calendula zalf er op, maar onze hoop wordt steeds minder of Hermie er ooit boven op komt. Volgens de da is het een erg lang proces, maar is hij voorlopig nog niet uitgedokterd. Wat moeten wij er nu verder mee? Heeft Hermie pijn vragen wij ons af? Hij eet en drinkt goed, plassen en poepen gaat ook prima. En na een tijdje trillen wordt hij ook weer rustiger. Moeten wij de kracht van een hond niet onderschatten? Want als ik bedenk dat wij nu al bijna 4 maanden bezig zijn, en hoe sterk deze shih tzu is, dat houden wij niet voor mogelijk. Het aanzien is gewoon het moeilijkst voor ons, want hij ziet er beroerd uit. Is doorgaan totdat Hermie er zelf bij neer valt een optie? Of moeten wij hem toch voortijdig in laten slapen? Het houdt ons dagelijks bezig, zijn er mensen die een hond met smet hebben gehad? Wat deden zij daaraan? Is de hond totaal weer genezen hier van? Laat het ons weten.
Michel en Karin
Michel en Karin
Het nadeel is dat hij elke keer weer spuiten krijgt bij de DA, waarmee hij weer teniet doet wat jij zo moeizaam op aan het bouwen bent.
Is het een stafilococcen infectie die hij er bij gekregen heeft.?
Is het een stafilococcen infectie die hij er bij gekregen heeft.?
wat naar dat Hermie er nou nog weer iets anders bij heeft gekregen!! al die kwaaltjes zo bij elkaar, heb je al eens overwogen om naar een holistische dierenarts te gaan met hem? die kijken meer naar de hond in zijn geheel, en beginnen bij het begin: uitzoeken waar al die narigheid vandaan komt. ipv de symptomen bestrijden, wat een reguliere da doet.