Pippo : weer in de lappenmand...
Moderators: koekje, pearlsofpassion
- Zaniematsu
- 5-sterren

- Contacteer:
Re: Pippo niet lekker...
Hallo,
Het verontrust me wel dat Pippo niet uit zichzelf wil eten.
Gelukkig houdt ze wel binnen wat jij er in krijg! En dat is dus vers voer als ik het goed begrijp?
Gelukkig is dat van hoge kwaliteit. Ik hoop dat ze weer wilt gaan eten en dat ze opknapt.
Sterkte!
Het verontrust me wel dat Pippo niet uit zichzelf wil eten.
Gelukkig houdt ze wel binnen wat jij er in krijg! En dat is dus vers voer als ik het goed begrijp?
Gelukkig is dat van hoge kwaliteit. Ik hoop dat ze weer wilt gaan eten en dat ze opknapt.
Sterkte!
Ja, ze eet alleen vers. Dus ik heb het gepureerd met wat water. Ze drinkt wel zelf als ik haar een paar keer per dag naar beneden haal.
Het dwangvoeren is wel erg stressvol, voor haar en mij...
Ik krijg er niet veel in, ik heb haar lijf in 1 hand (met een handdoek eromheen) en probeer zo ook haar koppie vast te houden, met de andere hand spuit ik er dan aan de zijkant van haar bekkie wat voer in.
Het dwangvoeren is wel erg stressvol, voor haar en mij...
Ik krijg er niet veel in, ik heb haar lijf in 1 hand (met een handdoek eromheen) en probeer zo ook haar koppie vast te houden, met de andere hand spuit ik er dan aan de zijkant van haar bekkie wat voer in.
-
hannabelgje
- 5-sterren

Jeetje dat klinkt niet goed

- Zaniematsu
- 5-sterren

- Contacteer:
Maandag maar weer naar de dierenarts met haar? Als je het aan durft om nog tot maandag af te wachten. Ik kan me voorstellen dat je het liefst vandaag weer met haar op spreekuur verschijnt?
Ondertussen lijkt het me misschien een goed idee om een vers kippen bouillion te trekken van een paar kipkarkassen of ander kippen delen. Af laten koelen en het vet er af scheppen.
Dan de gelatine achtige massa iets vloeibaar maken (door lauw maken) en kijken of ze dit wil drinken.
In kippenbouillion zitten veel belangrijke stoffen, en kan meewerken de eetlust op te wekken.
Sterkte!!
Ondertussen lijkt het me misschien een goed idee om een vers kippen bouillion te trekken van een paar kipkarkassen of ander kippen delen. Af laten koelen en het vet er af scheppen.
Dan de gelatine achtige massa iets vloeibaar maken (door lauw maken) en kijken of ze dit wil drinken.
In kippenbouillion zitten veel belangrijke stoffen, en kan meewerken de eetlust op te wekken.
Sterkte!!
Dat klinkt goed, ze drinkt wel regelmatig en ging vanochtend een plasje doen in de tuin (waar ze niet uit kan hoor)
Ik heb tartaar en kipfilet gehaald en ga dat haar geven.
En ik heb uiteraard nog kip in de vriezer en ga een bouillonnetje trekken.
Dankjewel voor het meedenken!
Ik heb tartaar en kipfilet gehaald en ga dat haar geven.
En ik heb uiteraard nog kip in de vriezer en ga een bouillonnetje trekken.
Dankjewel voor het meedenken!
Het gaat wat beter met Pippo.
Ik krijg er geen stukjes tartaar of kipfilet in, de bouillon is klaar en gisteravond heb ik de kvv gepureerd met wat bouillon
Ze is wat viever en draait niet meer constant haar koppie weg als ik er wat eten in wil spuiten. Pilletjes krijg ik er ook goed in.
Ik ga gewoon door want geweldig gaat het nog niet. En dan morgen naar de da voor bloedonderzoek.
Ik krijg er geen stukjes tartaar of kipfilet in, de bouillon is klaar en gisteravond heb ik de kvv gepureerd met wat bouillon
Ze is wat viever en draait niet meer constant haar koppie weg als ik er wat eten in wil spuiten. Pilletjes krijg ik er ook goed in.
Ik ga gewoon door want geweldig gaat het nog niet. En dan morgen naar de da voor bloedonderzoek.
-
hannabelgje
- 5-sterren

Nou hier blijven we duimen hoor! Klinkt wel al iets beter.
- Zaniematsu
- 5-sterren

- Contacteer:
Heel veel sterkte bij de da morgen.
Hopen dat het iets onschuldigs is.
Hopen dat het iets onschuldigs is.
Kwart over 2 kan ik terecht. De uitslag is er dan morgen.
Maar ze blijft wegkruipen en wil niks eten.
Maar ze blijft wegkruipen en wil niks eten.
- Zaniematsu
- 5-sterren

- Contacteer:
Klinkt niet goed. Wat vervelend!! Dan ook nog tot morgen wachten op de uitslag. Wachten duurt dan toch al zolang als de situatie zoals nu is.
Heel veel sterkte!!
Heel veel sterkte!!
Dat ene dagje kan er wel bij. Ik vrees het ergste maar wil toch ook niet meteen een spuitje erin laten zetten.
Misschien is er nog een kansje als we de uitslag van het bloedonderzoek weten, maar ik ga niks rekken.
Als het klaar is, is het klaar.
En dat zeg ik nou wel zo nuchter maar ik loop soms al te janken als ik er aan denk dat ik haar moet missen, maar ik wil graag in haar belang handelen.
Misschien is er nog een kansje als we de uitslag van het bloedonderzoek weten, maar ik ga niks rekken.
Als het klaar is, is het klaar.
En dat zeg ik nou wel zo nuchter maar ik loop soms al te janken als ik er aan denk dat ik haar moet missen, maar ik wil graag in haar belang handelen.
- Zaniematsu
- 5-sterren

- Contacteer:
Hoe oud is Pippo. Sorry als ik het dubbel vraag, misschien had je het al ergens verteld.
Welke dierenarts heb je?
Welke dierenarts heb je?
-
hannabelgje
- 5-sterren

Ook voor Pippo draaien de duimen. En voor jou 
Pippo is 15 jaar.
Ik ga altijd naar Renee Wagenaar in Noordwijkerhout. Daar voel ik me prettig, ze is een no-nonsense da. Eerlijk. Ze vertelt precies hoe het ervoor staat.
Ik ga altijd naar Renee Wagenaar in Noordwijkerhout. Daar voel ik me prettig, ze is een no-nonsense da. Eerlijk. Ze vertelt precies hoe het ervoor staat.
- Zaniematsu
- 5-sterren

- Contacteer:
Het is goed dat je in ieder geval vertrouwen hebt in je arts. Zo te horen ben je op de hoogte dat zij weet ze waar ze over praat.
Dat is positief.
Sterkte!
Dat is positief.
Sterkte!