Loti schreef:
Over 2 weken krijgt mijn teckel van 12 een gebitsreinigings behandeling.
De dierenarts adviseert daarna dentasticks te geven, dat zou tandplaque verminderen/voorkomen???
Ik geef de teckels al jaren bandit en darf, plaque off en als kauwmateriaal pensstaafjes, maar een van de honden heeft toch veel meer last van het gebit en mist helaas een aantal elementen.
Ik ben daarom erg geïnteresseerd in het pilletje wat hier genoemd wordt, als het werkelijk helpt zou het een uitkomst zijn voor veel dieren en het bij iedere dierenarts bekend en verkrijgbaar moeten zijn. Dat zou heel wat gebitsellende voorkomen.
Gut, wat een briljant idee, Dentasticks! Moet je kijken wat daar in zit
Granen, Plantaardige bijproducten, Mineralen (min. 2,6% natriumtripolyfosfaat, min. 0,11% zinksulfaat), Vlees en dierlijke bijproducten. Met conserveermiddelen en kleurstoffen (EUadditieven).
Ik denk persoonlijk dat er maar 2 opties zijn om het gebit van de hond goed te houden: BARF en eventueel daarbij tandenpoetsen (met bijv. de Saline tandpasta van Weleda + paar druppels zilverwater. Dit vinden honden natuurlijk ontiegelijk smerig want het smaakt zout. Maar het ingredient dat er in zit is o.a. Natriumbicarbonaat en dat werkt erg goed tegen tandplak en zelfs tandsteen). En als je een hond hebt waarbij naast BARF poetsen nodig is, dan ben je er niet met 1 keer per week poetsen.