hulp bij dieetvraag gezocht

Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Re: hulp bij dieetvraag gezocht

Martine-Tom

Bericht door Martine-Tom »

Nou grote opruiming gehouden.
Alle brokken de deur uit (op 1 soort na, Joris lust die toch niet en Youp kan af en toe nogal moeilijk doen dus ik laat voor de zekerheid 1 bakje staan zodat hij altijd wat te eten heeft, Youp komt namelijk niet naar binnen als hij denkt dat er visite is ofzo ??? gemoedsrust dus).
Alle kuipjes aan de buurkat gedoneerd die was er dolblij mee.

Tannetje gesproken vanmorgen en nu geheel overtuigd van mijn overstap naar barf met Joris en Youp.

En zowaar het ging goed vandaag!
Joris heeft zich een slag in de rondte gegeten, hij vond het duidelijk feest al dat vlees :biggrin2:
Hij heeft rundertartaar en kipfilet op.
Voor straks staat er nog wat cb pancreas om de pancreas wat te ontlasten (heel benieuwd of hij het gaat eten...)

Youp heeft al wat vermorzelde kippevleugel op en hij krijgt straks nog wat vis.

De hond heeft een weigerdag, jalours dat de katten nu ook barfen denk ik :biggrin2:
Too
5-sterren
5-sterren

Bericht door Too »

Wil je Tannetjes advies delen?
Wellicht heeft een [toekomstig] BP-er hier ook iets aan!
Martine-Tom

Bericht door Martine-Tom »

Oh ik dacht dat ik uitvoeriger was geweest ;)

Tannetje zei eigenlijk dat vers het beste is qua vertering, mist hij het dus al wel gewend is en dat is zo.
Hij deed al aan deeltijd Barf dus de stap naar volledig Barf was niet zo groot.
Wel uitkijken met bot omdat daar dus ook vet in zit, voorlopig krijgt hij dus een preparaat om tekorten te voorkomen.

Bij pancreatitis is vooral vetvrij eten en een makkelijke verteerbaarheid belangrijk.
En gevoelsmatig kwam ik dan toch uit op barfen, daar was Tannetje het mee eens.

Youp gaat gewoon compleet barfen en Joris gaat wat langzamer over.
Ik voer hem dus 8 keer per dag kleine beetjes (niet specifiek op advies van Tannetje maar ik heb het idee dat kleine beetjes beter zijn dan in 1 keer een grote hap) hij krijgt eigenlijk alle vleessoorten (muv bot) maar vet haal ik er zoveel mogelijk vanaf indien aanwezig.

Het advies was dus, vers, geen bot maar preparaat (in den beginne) en weinig vet.
Ivm de verteerbaarheid is vers gewoon beter dan een brok.
'
(Maar Joris was dus al deels over op barf hoe dit zit bij een brokkenkat weet ik niet)

Plaats reactie