Willen jullie voor Sammy duimen?? Bij de DA geweest.
Moderator: Lizzy
-
kayaenwodka
- 2-sterren

- Contacteer:
Re: Willen jullie voor Sammy duimen??
Hoe was het bij de DA?
Tja, ik heb goed en ´slecht´ nieuws.kayaenwodka schreef: Hoe was het bij de DA?
Toen we bij de DA waren konden we de bult niet meer vinden
In de gaten houden en als het terug komt weer richting DA.
Hij heeft nog even de keel gevoeld ivm het kuchen en de luchtpijp was wat geïrriteerd maar met wat hoest drank moet dat wel over gaan.
Aangezien ik toch bij de DA was meteen tabletjes gevraagd ivm de incontinentie.
En gevraagd of het normaal was dat ze bij incontinentie zoveel urine verliezen.
Nou niet echt, normaal verliezen ze gewoon wat druppeltjes, Sammy verliest echt enorme plassen.
Ze slaapt, springt ineens op en het loopt er gewoon uit.
DA vroeg nog, drinkt ze meer, ja dat doet ze maar er is al 2 keer bloed geprikt daarvoor en alle waardes waren gewoon goed.
Tja, het zou dus kunnen zijn dat ze lichte dementie aan het krijgen is
Vind het lastig, het zou wel het een en ander kunnen verklaren.
Ik vind Sammy af en toe niet haar zelf, maar kon er mijn vinger niet op leggen.
Ze is waakser geworden zowel binnen als buiten, ze kan ineens staren, het verschrikt opspringen en plassen, minder dominant. als we buiten lopen en ik roep haar kan ze af en toe helemaal niet reageren alsof ze me gewoon niet hoort.
Maar ik kan me gewoon niet voorstellen dat ze lichte dementie zou hebben
- *Dorothea*
- 5-sterren

- Contacteer:
Re: Willen jullie voor Sammy duimen?? Bij de DA geweest.
Sita verliest ook hele plassen in haar slaap als ze geen previcox krijgt.
Kan het zijn dat sammy weer last van haar rug heeft?
Ok dus het kan dus wel bij incontinentie dat ze hele plassen verliezen??*Dorothea* schreef: Sita verliest ook hele plassen in haar slaap als ze geen previcox krijgt.
Nee ze heeft gelukkig geen pijn in haar rug, ze is zelfs alweer een tijdje pijnstiller vrij omdat het zo goed gaat
Sammy heeft vanaf deze periode tot aan de herfst ongeveer altijd last van urine verlies, ook omdat ze met dit lekkere weer meer zwemt, alleen ze verliest nu dus echte enorme plassen.
Voor mij niet erg, ik dweil en was wel, voor Sammy zelf is het wel sneu. Maar met de tabletjes goed te overizen gelukkig.
-
Cindy de Wolf
- 5-sterren

Dat zei ik net ook in een mailtje, Jesse had dit met Rimadyl en dexametason.*Dorothea* schreef: Sita verliest ook hele plassen in haar slaap als ze geen previcox krijgt.
-
Eef+Stippels
- 5-sterren

Yindra heeft dat ook een keer gehad, ermee bij de da geweest, die heeft het ook gevoeld en we hebben een nieuwe afspraak gemaakt voor het weghalen van de bult. Toen we sochtends bij de da kwamen, was de bult weg. Hij is ook niet meer teruggekomen gelukkig. Kan best een ontsteking zijn geweest. Dat heeft yindra een keer op haar poot gehad, die bult is wel weggehaald en opgestuurd, waaruit dus bleek dat het een ontsteking was.Sammy1980 schreef: Toen we bij de DA waren konden we de bult niet meer vinden, dus of we hebben het verkeerd gevoeld of het was een ontsteking die weer weg was.
In de gaten houden en als het terug komt weer richting DA.
Ik dacht dat bij incontinentie ook wel plassen urine worden verloren... Lijkt mij in ieder geval niet vreemd.
Als het bloed goed is zou ik denken aan een blokkade en haar door een osteopaat laten behandelen, maar je zegt dat het juist goed gaat met haar rug, dan is het dat misschien niet. Als je zelf ook denkt aan dementie zou je misschien kunnen kijken of Cholodin verschil maakt...
Sterkte
Ok ik ben dus niet de enige waarbij een bult ´verdwijnt´. Voelde me echt een beetje voor gek staan daarEef+doggies schreef: Yindra heeft dat ook een keer gehad, ermee bij de da geweest, die heeft het ook gevoeld en we hebben een nieuwe afspraak gemaakt voor het weghalen van de bult. Toen we sochtends bij de da kwamen, was de bult weg. Hij is ook niet meer teruggekomen gelukkig. Kan best een ontsteking zijn geweest. Dat heeft yindra een keer op haar poot gehad, die bult is wel weggehaald en opgestuurd, waaruit dus bleek dat het een ontsteking was.
Ik dacht dat bij incontinentie ook wel plassen urine worden verloren... Lijkt mij in ieder geval niet vreemd.
Als het bloed goed is zou ik denken aan een blokkade en haar door een osteopaat laten behandelen, maar je zegt dat het juist goed gaat met haar rug, dan is het dat misschien niet. Als je zelf ook denkt aan dementie zou je misschien kunnen kijken of Cholodin verschil maakt...
Sterkte![]()
En nee, ik denk zelf niet aan dementie, hoewel het sommige dingetjes wel zou kunnen verklaren, maar ja dat kan ook omdat ze ouder wordt.
Maar de DA was zo stellig dat er geen plassen urine bij incontinentie verloren worden en dat het dus een voorbode kon zijn van lichte dementie, tja daar schrok ik wel van
Maar ik vind Sammy gewoon niet in dat plaatje passen, maar dat kan ook wel komen door het beeld wat ik van dementie heb hoor
Een vriendin van mij heeft een kat met dementie en als ik zie hoe die zich gedraagt, absoluut niet zoals Sammy is. Zij is gewoon nog een hele actieve vrolijke hond.
-
Alba
- 5-sterren

- Contacteer:
Ben je met Sammy al eens bij de osteopaat geweest? Als ik lees dat ze vroeger wel last van haar rug heeft gehad kan ik me voorstellen dat het misschien geen pijn meer doet maar dat er wel blokkades zijn die ook weer te maken kunnen hebben met het urineverlies. Misschien klets ik ook wel volledig uit m'n nek, maar ik zou een bezoekje osteopaat doen en kijken wat hij zegt.
Op zich mooi dat de bult verdwenen is
.
Op zich mooi dat de bult verdwenen is
Ja, ben inderdaad al eens bij een osteopaat geweest, bij Nethanja Pruijssens, zij kwam aan huis.Alba schreef: Ben je met Sammy al eens bij de osteopaat geweest? Als ik lees dat ze vroeger wel last van haar rug heeft gehad kan ik me voorstellen dat het misschien geen pijn meer doet maar dat er wel blokkades zijn die ook weer te maken kunnen hebben met het urineverlies. Misschien klets ik ook wel volledig uit m'n nek, maar ik zou een bezoekje osteopaat doen en kijken wat hij zegt.
Op zich mooi dat de bult verdwenen is.
Het behandelen ging wel goed, met moeite maar oke, alleen de laatste 2 keer kwam Sammy met meer pijn uit de behandeling dan voor de behandeling, dus ik durf dat niet zo goed meer aan
-
hannabelgje
- 5-sterren

Heel herkenbaar. Frank doet dat ook, zelf denk ik dat het meer iets te maken heeft met verslechterde zintuigen en dat hij doordoor wat onzekerder wordt. Dementie is het denk ik niet.Sammy1980 schreef:
Tja, het zou dus kunnen zijn dat ze lichte dementie aan het krijgen is
Vind het lastig, het zou wel het een en ander kunnen verklaren.
Ik vind Sammy af en toe niet haar zelf, maar kon er mijn vinger niet op leggen.
Ze is waakser geworden zowel binnen als buiten, ze kan ineens staren, het verschrikt opspringen en plassen, minder dominant. als we buiten lopen en ik roep haar kan ze af en toe helemaal niet reageren alsof ze me gewoon niet hoort.
Maar ik kan me gewoon niet voorstellen dat ze lichte dementie zou hebben![]()
Oh maar dat zou heel goed kunnen hoor en eerlijk gezegd denk ik ook dat dat het ishannabelgje schreef: Heel herkenbaar. Frank doet dat ook, zelf denk ik dat het meer iets te maken heeft met verslechterde zintuigen en dat hij doordoor wat onzekerder wordt. Dementie is het denk ik niet.
-
Lil
Trok dat niet bij (eventueel na meerdere behandelingen) ?Sammy1980 schreef: Ja, ben inderdaad al eens bij een osteopaat geweest, bij Nethanja Pruijssens, zij kwam aan huis.
Het behandelen ging wel goed, met moeite maar oke, alleen de laatste 2 keer kwam Sammy met meer pijn uit de behandeling dan voor de behandeling, dus ik durf dat niet zo goed meer aan![]()
DAt heb ik ook aan de hand gehad, maar het eindresultaat was wel veeeeeel beter. Sneu dat het daarvoor pijn moet doen, maar ja ik heb ook pijn als ik bij de fysiotherapeut ben geweest. Het eindresultaat moet natuurlijk wel lonen.
Fijn dat de bult kennelijk een ontsteking was en weer weg is.
Ja, het trok wel bij, maar na de laatste 2 behandeling was ze bij beide keren gewoon 'verlamd' aan haar rechter achterpoot.Lil schreef: Trok dat niet bij (eventueel na meerdere behandelingen) ?
DAt heb ik ook aan de hand gehad, maar het eindresultaat was wel veeeeeel beter. Sneu dat het daarvoor pijn moet doen, maar ja ik heb ook pijn als ik bij de fysiotherapeut ben geweest. Het eindresultaat moet natuurlijk wel lonen.
Fijn dat de bult kennelijk een ontsteking was en weer weg is.
Dat vond ik toch wel heftig, durf het nu dus ook niet meer zo goed
Moet ook zeggen dat we tijdens de behandelingen niet precies wisten wat ze met haar rug had, nu wel en daar heeft ze 1 keer de juiste medicatie voor gehad en sindsdien gaat het eigenlijk heel erg goed
- luka en kira
- 5-sterren

Ja dat kan zeker wel. Luka slikt ook Previcox en Propalin en die combinatie werkt goed.Sammy1980 schreef: Ok dus het kan dus wel bij incontinentie dat ze hele plassen verliezen??
Ze was even van de Previcox af en ze verloor meteen ook hele plassen...
Ok dat is dan wel fijn om te weten.luka en kira schreef: Ja dat kan zeker wel. Luka slikt ook Previcox en Propalin en die combinatie werkt goed.
Ze was even van de Previcox af en ze verloor meteen ook hele plassen...![]()
Stomme Da zit me dus gewoon ongerust te maken terwijl er niets aan de hand is
Nou ja, oke dat plassen dan.