Help! Zelf malen.

Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Re: Help! Zelf malen.

Barbaravh
4-sterren
4-sterren

Bericht door Barbaravh »

Gemalen heb ik nog niet geprobeerd. In het topic over de Porkert heb ik al gereageerd, maar hier in de buurt vind ik nergens een vleesmolen. Ben meestal niet zo happig op dingen via het net te bestellen.
Nathascha
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Nathascha »

Diena schreef: Gemalen heb ik nog niet geprobeerd. In het topic over de Porkert heb ik al gereageerd, maar hier in de buurt vind ik nergens een vleesmolen. Ben meestal niet zo happig op dingen via het net te bestellen.
heb tot nu toe goede ervaring om via het net te bestellen! Misschien moet je je er toch eens aan wagen!
En MP? even kijken bij jou in de buurt? Dat is misschien dan makkelijker voor je.
mirdj
4-sterren
4-sterren
Contacteer:

Bericht door mirdj »

Ik heb de mijne bij En-Garde besteld en dat is allemaal heel netjes verlopen. Zelfs toen de postbode mijn bestelling bij 1 van mijn 174 buren had afgegeven en bij mij geen afleverbericht hadden achtergelaten hebben ze alles in het werk gesteld om hem te vinden terwijl dat eigenlijk niet hun probleem was.
mirdj
4-sterren
4-sterren
Contacteer:

Bericht door mirdj »

Het is hier ook niet te geloven. Vis moeten ze niet, ze draaien er echt hun kop voor om (hoewel ik de sardines in de vriezer nog niet heb geprobeerd). Heb ik vanavond voor mezelf een lekkerbekje gehaald zitten er 2 naast me te bedelen, de een nog erger als de ander (uiteraard hebben ze niets gekregen). Geef ze dezelfde vis rauw, dan moeten ze het niet.

M'n eigen mixen gaan hartstikke goed. Zelfs de mix met duif lijkt er steeds beter in te gaan. Ik denk dat ze aan de smaak hebben moeten wennen.
Limpy
5-sterren
5-sterren

Bericht door Limpy »

Had je de vis in zn geheel gegeven?
Rennen ze hier ook hard voor weg, gemalen vis gaat er echter wél goed in.
(ik maal dan ook wat kippennekken mee, ook handig tegen diarree bij vette vis)
mirdj
4-sterren
4-sterren
Contacteer:

Bericht door mirdj »

Dat maakt helemaal niets uit, gemalen, in stukken of compleet ze lopen er gewoon heel hard voor weg. Het is dat ze niet naar buiten kunnen anders hadden ze dat ook nog gedaan. Zalmfilet (uit de diepvries) hebben ze de laatste keer wel gekregen en met pijn en moeite opgegeten.

Ik heb nog sardines in de vriezer liggen, die hebben ze nog nooit gekregen. Die stinken ook vreselijk dus misschien dat ze daar wel aan willen. Vis is dus nog steeds in de testfase.
mirdj
4-sterren
4-sterren
Contacteer:

Bericht door mirdj »

Vandaag is de 14mm schijf binnen gekomen. Ik heb afgelopen weekend een kleine hoeveelheid gemalen omdat ik echt niets meer had en ik heb 1 van de laatste rollen HB in porties verdeeld. Komend weekend ga ik met de nieuwe schijf malen, dat gaat hopelijk een stuk beter als met de 8mm.
mirdj
4-sterren
4-sterren
Contacteer:

Bericht door mirdj »

Ik heb ondertussen al wat kilo's met de 14mm schijf gemalen en dat gaat een stuk beter als met de 8mm. Het eten is nu een stuk grover en ze hebben er allebei geen problemen mee. Snoepie is toch best een muts als het op kauwen aan komt, maar zelfs hij is druk bezig om de grotere stukjes bot weg te knagen. Ik merk ook dat ze mijn eigen mixen veel lekkerder vinden als de kant en klare kvv. Bij de HB lieten ze nog wel eens iets liggen, maar van mijn eigen mixen heb ik nog nooit iets weg hoeven te gooien (zelfs duif is geen probleem meer). Al met al gaat het dus heel erg goed met het zelf malen. Het is een hoop werk, maar de heren waarderen het heel erg en laten dat zien door keurig en gelijk nadat ik het neerzet hun bakjes leeg te eten. Snoepie zit zelfs te zeuren om eten, dat deed hij bij de HB nooit. Max vindt alles best, als hij maar eten krijgt.
Limpy
5-sterren
5-sterren

Bericht door Limpy »

Jij had toch ook een westmark, he? Welke maat heb jij?
mirdj
4-sterren
4-sterren
Contacteer:

Bericht door mirdj »

Klopt, een Westmark 10.
Limpy
5-sterren
5-sterren

Bericht door Limpy »

Waar heb jij de 14 mm vandaan, ook bij en garde? Ben vast kippig dat ik ´m niet zie staan op hun site... (ja, ik keek bij de porkertschijven) ik heb nl ook een WM 10 waar ik een wat grotere schijf bij wil.
mirdj
4-sterren
4-sterren
Contacteer:

Bericht door mirdj »

En Garde heeft hem niet meer. Ik heb hem via ebay besteld in Engeland.

http://cgi.ebay.co.uk/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=320241449112&ssPageName=STRK:MEWNX:IT
Barbaravh
4-sterren
4-sterren

Bericht door Barbaravh »

mirdj schreef: Ik heb ondertussen al wat kilo's met de 14mm schijf gemalen en dat gaat een stuk beter als met de 8mm. Het eten is nu een stuk grover en ze hebben er allebei geen problemen mee. Snoepie is toch best een muts als het op kauwen aan komt, maar zelfs hij is druk bezig om de grotere stukjes bot weg te knagen. Ik merk ook dat ze mijn eigen mixen veel lekkerder vinden als de kant en klare kvv. Bij de HB lieten ze nog wel eens iets liggen, maar van mijn eigen mixen heb ik nog nooit iets weg hoeven te gooien (zelfs duif is geen probleem meer). Al met al gaat het dus heel erg goed met het zelf malen. Het is een hoop werk, maar de heren waarderen het heel erg en laten dat zien door keurig en gelijk nadat ik het neerzet hun bakjes leeg te eten. Snoepie zit zelfs te zeuren om eten, dat deed hij bij de HB nooit. Max vindt alles best, als hij maar eten krijgt.
Goed nieuws zeg!
Heb gisteren eens kuikentjes geprobeerd voor de poezen en 2 van de 3 zijn opgegeten. De oudste wist ik dat zij het niet zou opeten.
Bij deze gaan we ook een molentje aanschaffen, want buiten een kippennek, die dan al in stukken is gekapt, eten ze nog niet veel bot. Eens de molen er is kan ik ze volledig overschakelen.
Antheman
3-sterren
3-sterren

Bericht door Antheman »

mirdj schreef: En Garde heeft hem niet meer. Ik heb hem via ebay besteld in Engeland.

http://cgi.ebay.co.uk/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=320241449112&ssPageName=STRK:MEWNX:IT
Wat was je kwijt aan verzendkosten?
Ik heb ook wel interesse nl.
mirdj
4-sterren
4-sterren
Contacteer:

Bericht door mirdj »

4,75 pond is ongeveer 5 euro, hoeveel het precies is weet ik niet.

Plaats reactie