Zoek op Serziebonen en dan krijg je nog meer...deze was van Paulus...
Re: arthrose en te dik
« Antwoord #1 Gepost op: Augustus 17, 2003, 11:13:21 am »
--------------------------------------------------------------------------------
:
Hallo,
ben nieuw op deze site en wilde graag een raad van jullie hebben.
heb een labrador van ruim 2 jaar oud waarbij ahtrose (NU AL) is vastgesteld aan de linkerheup, er werd mij aangeraden een paar jaar door te gaan (voorzichtig met hem) onder medicijnen (rymadil) en dan een nieuwe heup.
Wil natuurlijk alles voor hem doen, maar wie heeft hier ervaring mee??met zo'n operatie, en nu ook nog het probleem met zijn gewicht. \Is een labrador , dus ALLES is lekker!! hij weegt 41 kilo en er kunen dus echt wel een kilo of 6/7 af.
Hij krijgt brokken, ik wil overstappen op versvlees hoe ga ik dit doen, mischien eerst met Duck?
mag hij sercibonen en moeten die vers zijn of mag het ook uit blik??
Jullie zien , vraag op vraag, maar ik wil echt het beste voor hem doen.
groetjes senadance
:
Overgewicht is funest voor een hond met deze aandoening! Inderdaad beginnen om dit zo snel mogelijk onder controle te krijgen.
Brokken bestaan voor zo'n 50% uit koolhydraten (dit staat nooit op de verpakking). Koolhydraten worden omgezet naar suiker en uiteindelijk opgeslagen als vet!!
Een hond haalt zijn energie uit VET en niet uit koolhydraten.
Maak dus een start door de brokken overboord te gooien en over te gaan naar een complete versvleesvoeding (Carnibest, Rodi, Bibi, AHV etc). Duck kan ook maar Duck bevat aardig wat graan en dat is nu net niet de bedoeling.
20 gram per kilo hond per dag is voldoende.
GEEN hondenkoekjes, brood of pasta's of andere dingen waar koolhydraten in zitten.
Eventeel wat voeding vervangen door vuile pens of fytomix. Op deze manier kan je hond wel 500 gram in de week of in de 2 weken afvallen!!
Sperziebonen geven is onzin en heeft geen zin.