Incontinent - hernia - spondylose - oud -heeeeel veel geld

Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Re: Incontinent - hernia - spondylose - oud

kayaenwodka
2-sterren
2-sterren
Contacteer:

Bericht door kayaenwodka »

*Dorothea* schreef: van de site van aharon:
Ik krijg toch de indruk dat zij hier suggereert dat ze spondylose kan genezen....
Dat weet ik niet, maar toen der tijd heeft zij wel Kaya soepeler gemaakt.
In die tijd heeft het Kaya wel goed gedaan.
Na de eerste behandeling moest ze 6 weken rust houden. dus alleen poepen en plassen en weer naar huis.  ik zag haar echt soepeler worden.Zij heeft toen de druk punten waar ze spondylose heeft behandelend.

Ik moet wel zeggen zij heeft nooit geen foto's gemaakt.
Ik moest met Kaya buiten gaan lopen en zij bekeek dan hoe Kaya liep.

En met mij info heeft zij Kaya behandeld.

Moeilijk he al die info.

Maar ja je wil dat je kind geen pijn heeft en toch lekker kan genieten.
Konden ze maar praten :)
sella

Bericht door sella »

Lizzy schreef: Nou Sella, ik weet niet wanneer jij met Amber bij Aharon bent geweest, maar dit herken ik absoluut niet. Aharon maakt geen foto's, kijkt niet naar foto's en behandeld wel degelijk wanneer er sprake is van spondylose. Waarna eerst mijn Whoofer verlamt in de kamer lag door een afgebroken brug en daarna de hond van mijn buren. En dit was niet in een vorig decennia.

Ik heb haar 9 jaar geleden gemaild of ze daar wat mee kon.
Dat antwoord  heb ik dus gekregen.
Omdat ik duizend keer haar naam kreeg doorgegeven.
En nee ze heeft mijn hond nooit gezien.
De foto was toen door Maarten Kappen gemaakt.
Ik heb er toen voor gekozen om haar op pijnstillers te laten en acupunctuur.
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

sella schreef: Ik heb haar 9 jaar geleden gemaild of ze daar wat mee kon.
Dat antwoord  heb ik dus gekregen.
Omdat ik duizend keer haar naam kreeg doorgegeven.
En nee ze heeft mijn hond nooit gezien.
De foto was toen door Maarten Kappen gemaakt.
Ik heb er toen voor gekozen om haar op pijnstillers te laten en acupunctuur.
Laat ik het er subtiel op houden dat je dan enorme mazzel hebt gehad :-X
Ulrike
5-sterren
5-sterren

Bericht door Ulrike »

Barbara advies kan ik je niet geven, maar wat een vervelende situatie zeg  :'(. Ik duim hier heel hard dat de gezondheid van die lieve meid weer mag verbeteren  :-*.
sella

Bericht door sella »

Lizzy schreef: Laat ik het er subtiel op houden dat je dan enorme mazzel hebt gehad :-X
Zeker weten Lizzy. Ik vindt het heel erg dat Woofer en andere honden zo veel pijn hebben gekregen daardoor.
Buran en Co
5-sterren
5-sterren

Bericht door Buran en Co »

Lizzy schreef: Oh bah, wat een ellende :(

Ik denk persoonlijk dat het urine verlies te maken heeft met de problemen in de rug. En ik weet niet of Verikan en Enurace en Quertilla iets gaat doen. Ik zou inderdaad een andere pijnstiller proberen. Bijv. Metacam of Previcox.

Je kunt daarbij wel Verikan en Quertilla proberen hoor, want kwaad kan dat in ieder geval niet. Ik zou de helft van de aanbevolen dosering aanhouden voor een Herdertje.

Dank je Lizzy, lees dit nu pas. We zullen dit vrijdag meenemen naar de DA. Voorlopig wordt er 's avonds ook minder water aangeboden en de laatste 2 dagen is ze droog  :circle:

En we lopen vaker even met haar naar het plasveldje hier om de hoek. So far.....
Ulrike
5-sterren
5-sterren

Bericht door Ulrike »

Buran en Co schreef: Dank je Lizzy, lees dit nu pas. We zullen dit vrijdag meenemen naar de DA. Voorlopig wordt er 's avonds ook minder water aangeboden en de laatste 2 dagen is ze droog  :circle:

En we lopen vaker even met haar naar het plasveldje hier om de hoek. So far.....

Barbara wat fijn dat ze de laatste twee dagen droog is  :)!
wijkje
5-sterren
5-sterren

Bericht door wijkje »

Fijn dat ze nu in ieder geval droog is...
Hitam
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Hitam »

Als je niet al te heftig manipuleert gaat er ook niets mis. Je moet heel subtiel omgaan met hernia en spondyloseruggen. De plek zelf kun je niet echt iets mee, maar je kunt er wel voor zorgen dat de rest van de rug soepel is en blijft. En dat scheelt ook heel veel pijn.
En wat dacht je van acupunctuur?
Nynke
5-sterren
5-sterren

Bericht door Nynke »

Ik zie het topic nu pas  :-[ :-[ 

Je bent op weg naar de DA, ik hoop dat hij goeie adviezen heeft voor Djinty en dus ook voor jou !!!

:bigarmhug: :bigarmhug: :bigarmhug: :bigarmhug: :bigarmhug: :bigarmhug: :bigarmhug:  en de echte hiervan krijg je morgen !!
Buran en Co
5-sterren
5-sterren

Re: Incontinent - hernia - spondylose - oud/duur........

Nou, na twee droge dagen ging het wel weer mis hoor  :(

Nou, we zijn naar de DA geweest. Dat ze pijn heeft is duidelijk, en dat de huidige pijnstilling niet voldoende was ook. Tevens hebben zij en Balou vanwege de hoge dosering Carprodyl hoogstwaarschijnlijk last van hun maag, dat kan ook voor een deel het vele drinken verklaren, en dat ze beiden na het eten last lijken te hebben, wat zich uit in kreunen en likken van de achterhand. Mijn voorstel zelf was al over naar 2 keer voeren per dag ipv 1x. DA had het zelfs over eventueel 3x per dag. En ze hebben meer vezels nodig, DA adviseerde volkorenbrood. Wat zijn alternatieven? Groentenmix (zijn we beetje laks mee  :-[ ).

En dan medicijnen, hou je vast:

Djinty:
1 stuks Previcox 227 mg, € 2,37 per dag
2 stuks Incurin (tegen incontinentie), € 1,40 per dag
3 stuks Lyrica capsules, 75 mg, € 3,45 per dag
2,5 ml Doils joint, € 0,52 per dag
1/2 maatschep (3,5gram?) Joint comp (Phytonice) € 0,49 per dag
45 druppels puur Hernia, schatting € 0,42 per dag

Totaal € 8,65 per dag, € 259,50 per maand  :o

Want ook nog:
Balou:
1 stuks Previcox 227 mg, € 2,37 per dag
1/2 maatschep (3,5gram?) Joint comp (Phytonice) € 0,49 per dag
1,5 ml Propalin € 0,42 per dag

Totaal € 3,80 per dag, €114 per maand

En Faydor (die gaat nog heel goed gelukkig):
2 Cetyl M € 0,57 per dag

Totaal € 1,09 per dag, € 32,70 per maand

Dat is dus alleen al aan medicijnen € 406,20 per maand  :'( :'( :'( :'( Jongens, zit hier letterlijk te janken  :'( :'( :'(
Laatst gewijzigd door Buran en Co op vr 01 apr 2011, 13:35, 1 keer totaal gewijzigd.
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

Ja, dit is behoorlijk pittig :-\. Wat een toestanden joh :bigarmhug:

Groentemix is gewoon het gezondste alternatief en de beste vezelleverancier, vind ik. Dus ik zou dat gewoon toch weer gaan geven.

Ik weet niet hoe vast je zit aan Previcox? Want ik zou anders gewoon Meloxidyl gaan geven. Dat is de goedkope Metacam variant. Prima spul en veel goedkoper dan Previcox.

Doils Joint kun je vervangen door de hooggeconcentreerde 55% visolie capsules van de HEMA.

Tja, en verder alles wat je kunt skippen: skippen. Want heb je wel eens geprobeerd om een tijdje geen Joint comp (Phytonice) te geven? Ik bedoel, doen ze het er echt zoveel beter op dat je dit moet blijven geven? En Balou, heb je wel een geprobeerd om minder Propalin te geven? Inmiddels doet Linga het dus op 0.3 ml, 1 keer per dag prima (ze weegt 29 kilo). Dan moet ik het wel elke dag geven en geen pauzes inlassen. Maar dit is een veel lagere dosering dan de dosering die wordt aanbevolen!
bloemetje
5-sterren
5-sterren

Bericht door bloemetje »

Hè Bar.. Wat kl.. nou  :-\. Je bent er mooi klaar mee  :-\
Anthraciet
5-sterren
5-sterren

Bericht door Anthraciet »

Allejezus meis, ik lees het hele topic nu pas! :o :'(
Nu valt er wel een en ander op zijn plek.... :-[ :'(

Wat erg voor jou en je lieverds meis... ik hoop dat je het op een of andere manier kan inpassen :bigarmhug:
Buran en Co
5-sterren
5-sterren

Als we alles zouden handhaven maar online kopen, mits we aan een recept komen, zitten we op € 311,70 per maand, nog steeds veel geld maar scheelt toch.

@Lizzy: de Previcox beginnen we nu net aan, ik neem aan 2 redenen: beter voor de maag en betere pijnstilling. Ik zou kunnen vragen/kijken of Meloxidyl een alternatief kan zijn. Hoeveel ml moet je dan aan denken voor een hond van 27 kilo?

Kan natuurlijk ook gaan kijken hoe Balou het doet op Carprodyl maar dan met 2x eten ipv 1x en groentenmix. Lagere dosering Propalin kan ik proberen (Ronny zegt: stinkt hier toch al). En het probleem is dat we 2 incontinente mutsen hebben, dus als we wat vinden, van wie is het dan?

Volgens de DA is visolie geen goed alternatief omdat je, wil je effect bereiken, zoveel visolie moet geven dat ze gegarandeerd aan de race gaan  :-\  De Joint comp zouden we kunnen skippen, alleen met al die veranderingen weet je natuurlijk niet wat nu waar het gevolg van is  :-\

Sowieso zit ik nu enorm te twijfelen, want als je alles op zijn kop gooit, wat heeft er dan uiteindelijk gewerkt? Connie haalt ze net op en die adviseerd om voor Djinty de Carprodyl te vervangen door Previcox, eventueel met Omeprazol erbij voor de maagproblemen. En dan kijken hoe dat gaat, gecombineerd met 's avonds geen water meer aanbieden en 2x per dag eten.........

Plaats reactie