nest puppies 'vriendelijk' ontwormen

Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Re: nest puppies 'vriendelijk' ontwormen

de Meiden
5-sterren
5-sterren

Bericht door de Meiden »

Badu schreef: Nou ja, dan is het goed dat je dat gedaan hebt..... ontwormen.
Propolis is te krijgen bij een natuurwinkel. In het flesje dat ik hier heb zit water, alcohol en 20% propolis. Je moet het verdunnen en toedienen conform het schema van Lizzy.
Als ondersteuning lijkt het mij een prima middel, zeker weet ik het niet maar kwaad kan het ook niet :)
Ik heb inmiddels ook propolis in huis gehaald, maar het is mij toch niet helemaal duidelijk, ik heb die van de Golden Bee,Propolis Tinctuur Forte, daar zit 45 % propolisextract in, maar dan moet ik die toch niet nogeens verdunnen?
Het is wel de bedoeling om de druppels in wat water in tegeven.
Het is voor volwassen honden, moet dan ook het schema van 6 dagen worden aangehouden, of dagelijks de druppels?
Badu
1-ster
1-ster
Contacteer:

Bericht door Badu »

Van de 20% propolis los ik 10 druppels op in een half kopje water, doop er een stukje bruin brood in en geef het aan de volwassen honden. Hap slik weg. 6 dagen.
In het drinkwater kan ook maar mijn honden drinken weinig en als ze al drinkenk, slurpen ze stinksloten leeg i.p.v. een waterbak  :biggrin2:
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

vagebond schreef: Wat goed zeg, de pups zijn hier op eentje na weg al. Van ons eigen pup laat ik nu mesttestje doen. Ik heb 3x met Banminth ontwormd, en de 9de week met propolis ontwormd. Ik heb zeker wel wormen gezien met de ontworming. Mabiche heb ik 1x ontwormd, daarna alleen met propolis. Ik schrok van de wormen, ze vrat alles op. Het zijn wel dode wormen natuurlijk idd. Gr. Ingrid
Volgens mij lossen de dode wormen met Vitaminthe op en vind je dus nooit wat terug in de ontlasting. En bij Banminth weet ik zeker dat je de wormen wel terug vindt in de ontlasting. Die lossen met Banminth wel op. Vandaar dat ik dit ook zulk fijn spul vind. Ten eerste is het een enkelvoudig middel, alleen tegen spoelwormen (de enige waar de pup last van heeft) en ten tweede zie je dus inderdaad wat er aan dode wormen uit komt en dat geeft een goede indicatie van de ernst van besmetting.
de Meiden
5-sterren
5-sterren

Bericht door de Meiden »

Badu schreef: Van de 20% propolis los ik 10 druppels op in een half kopje water, doop er een stukje bruin brood in en geef het aan de volwassen honden.Hap slik weg. 6 dag en.
Ja okè, 6 dagen geven en dan hoe lang dan niet voordat je weer 6 dagen geeft?
Ik ga er vanuit dat het klimaat in de darmen continu onprettig moet worden gehouden voor de wormen/eitjes bij volwassen honden...
Of zit ik nu helemaal verkeerd te denken?
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

de Meiden schreef: Ja okè, 6 dagen geven en dan hoe lang dan niet voordat je weer 6 dagen geeft?
Ik ga er vanuit dat het klimaat in de darmen continu onprettig moet worden gehouden voor de wormen/eitjes bij volwassen honden...
Wat de bedoeling is van propolis is om de darmflora juist zo optimaal te maken dat wormen zich er niet meer lekker voelen.
Badu
1-ster
1-ster
Contacteer:

Bericht door Badu »

de Meiden schreef: Ja okè, 6 dagen geven en dan hoe lang dan niet voordat je weer 6 dagen geeft?
De pups heb ik 3 keer 6 dagen 0,5 ml van de verdunde tinctuur gegeven (dus 10 druppels met 20% propolis opgelost in half kopje water).
Er zat steeds minimaal een week tussen. Voor de volwassen honden begrijp ik dat 6 dagen 2 theelepeltjes per dag voldoende is om er een jaar tegen te kunnen.
Hier staat meer over het onderwerp: http://www.barfplaats.nl/forum/index.ph ... 490.0.html
Tussendoor zou je mestonderzoek kunnen laten doen om te kijken of het idd effect heeft. Doe dan ook voordat je begint mestonderzoek... dan kunnen we direct toetsen of het werkt :thumbup:
vagebond
5-sterren
5-sterren

Bericht door vagebond »

Uitslag van vpl t woud, geen wormen bij Gina, helemaal blij ben ik nu dat ik niet nog eens chemisch ontwormd heb. Wanneer zal ik nog met propolis doen dan? Ze is nu 12 weken, tussen de 8 en 9 weken voor het laatst met propolis  behandeld.
Gr. Ingrid
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

vagebond schreef: Uitslag van vpl t woud, geen wormen bij Gina, helemaal blij ben ik nu dat ik niet nog eens chemisch ontwormd heb. Wanneer zal ik nog met propolis doen dan? Ze is nu 12 weken, tussen de 8 en 9 weken voor het laatst met propolis behandeld.
Gr. Ingrid
Ze is dus alleen als pup bij de fokker chemisch ontwormt? Wanneer raden ze je aan om opnieuw een mest onderzoek te doen? Ik denk dat ik pas over 6 a 12 maanden weer opnieuw propolis zou geven.
vagebond
5-sterren
5-sterren

Bericht door vagebond »

:)Ze is ons eigen gefokte puppy, met 3,5,7 weken ontwormd met Banminth, toen wel dode wormen gezien, ook bij de anderen. Ik durfde niet alleen voor de propolis te gaan. Ik weet nog van 4 jaar geleden, toen het nestje van Biche, wat een wormen kwamen er uit die puppies, op het laatst zat ik elke week te ontwormen.
Gr. Ingrid
Esther Q
5-sterren
5-sterren

Bericht door Esther Q »

Propolis gekocht, maar nu twijfel ik of het de goede is. Het gaat om 50% op basis van Mono Propyleen Glycol, zonder alcohol. Het flesje is van Bee Health. Is dat de oertinctuur?
vagebond
5-sterren
5-sterren

Bericht door vagebond »

Dan staat het op het flesje. Ik heb bij pro natura in Oisterwijk propolis gekocht. Had al propolis kruidentinctuur in huis, maar dat is niet de juiste. Gr. Ingrid
de Meiden
5-sterren
5-sterren

Bericht door de Meiden »

Badu schreef: De pups heb ik 3 keer 6 dagen 0,5 ml van de verdunde tinctuur gegeven (dus 10 druppels met 20% propolis opgelost in half kopje water).
Er zat steeds minimaal een week tussen. Voor de volwassen honden begrijp ik dat 6 dagen 2 theelepeltjes per dag voldoende is om er een jaar tegen te kunnen.
Hier staat meer over het onderwerp: http://www.barfplaats.nl/forum/index.ph ... 490.0.html
Tussendoor zou je mestonderzoek kunnen laten doen om te kijken of het idd effect heeft. Doe dan ook voordat je begint mestonderzoek... dan kunnen we direct toetsen of het werkt :thumbup:
Nog bedankt voor de info, er was al een mestonderzoek onderweg en ik heb zojuist de uitslag gekregen, alleen de oudste is schoon de andere drie hebben wormeitjes in hun darmen..
Eigenlijk wel bijzonder dat een "kuurtje" propolis een jaar lang z`n werk doet !
Lizzy schreef: Wat de bedoeling is van propolis is om de darmflora juist zo optimaal te maken dat wormen zich er niet meer lekker voelen.
;D ;D.. Wij bedoelen hetzelfde !!

Plaats reactie