Tips opbinden voorpoot

Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Re: Tips opbinden voorpoot

pallas
5-sterren
5-sterren

Bericht door pallas »

Nynke F schreef:
Heb ik me ook bedacht, maar dan leg je dus door het vouwen van de voorpoot ook druk op het ondervoetje en dat willen we dus  ook niet.
Lastig uitleggen hoor. Ik wil zeg maar dat zijn voetje los bengelt. De ellepijp en schouder moet dan wel vastliggen anders flopet hij er meteen uit.
Tshirt werkte trouwens ook niet, dan buigt hij naar voren en zet alsnog zijn pootje neer ::)

Tis ook een aap ook hoor >:(
miik
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door miik »

Ik ben even voor je aan het proberen geweest met Abby voor je.

Wat mij het meest handige lijkt is om de poot gestrekt naar achter te binden.
Dan kan ze/hij er geen kracht op zetten om hem los te duwen.
Ik heb gewoon een riem gebruikt, daar een slipsteek mee om de poot net onder de elleboog.
Dan de riem aan dezelfde kant over de rug heen leggen en dan een paar keer om het lichaam heen tot de riem op is, en dan vast zetten. Je zou een zachter materiaal kunnen nemen, bv een lange zwachtel.
Ik heb Abby even rondlaten lopen/huppen en ze was er echt niet blij mee, maar ze kreeg het niet af.
Hopelijk heb je er wat aan. Haar voorpoot schoof wel op den duur tussen haar achterpoten, maar dat komt denk ik omdat de riem niet goed vastgeknoopt zat en dus langzaam draaide.
Laatst gewijzigd door miik op za 09 apr 2011, 00:38, 1 keer totaal gewijzigd.
miik
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door miik »

Tja en anders zou je kunnen vragen of je dierenarts er een gips spalkje omheen wil doen.
Dan staat het gefixeerd. Maar dat heeft weer als nadeel dat je kans hebt op drukplekken en dat het mogelijk gaat smetten, dus dit zou niet mn eerste keus zijn. Succes met hem !
pallas
5-sterren
5-sterren

Bericht door pallas »

miik schreef: Tja en anders zou je kunnen vragen of je dierenarts er een gips spalkje omheen wil doen.
Dan staat het gefixeerd. Maar dat heeft weer als nadeel dat je kans hebt op drukplekken en dat het mogelijk gaat smetten, dus dit zou niet mn eerste keus zijn. Succes met hem !
Bedankt voor het uitproberen :)

Pfft weet niet of ik dit ook zelf nog ga doen hoor. Het ziet er wel heel erg oncomfortabel uit. Ben ook bang voor de schouderspieren als je dit langdurig zou gaan doen :-[
Wil beslist niet truttig of onddankbaar overkomen, maar op deze manier? Ik weet het niet hoor :-\

Spalken of gipsen heeft geen zin, want dan staat ie alsnog op zijn poot. En om te genezen heeft het gewricht steeds een beetje meer ruimte nodig.

Vandaag zijn we weer netjes doorgekomen en heeft hij braaf in de bench gelegen en op schoot. Afgezien van twee of driee keer een hupsje heeft hij zich netjes gedragen. De stress is er wel hoor, als je niet uitkijkt valt hij kilo's af :(
Zo mag hij nog een keer naar buiten en dan lekker eten, daarna is het kroelen op de bank.

Gelukkig is het weekend en dan kan ik de hele dag bij hem zijn. Na het weekend nog de maandag en dan dinsdag weer naar de d.a.
Ik ga het dan maar weer bespreken of het dan nog nodig is.

Bedankt voor het meedenken :)
pallas
5-sterren
5-sterren

Bericht door pallas »

De plannen zijn wat gewijzigd. poot is wat aan de warme kant.
Morgen dus maar bellen en ik denk dat we dan langs gaan.
miik
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door miik »

Geen probleem hoor... Ik zou mijn hond ook zeker niet zo lange stukken laten lopen....
Als je een spalk erom zou doen... dan zou de spalk wat langer moeten zijn dan het pootje zodat hij op het spalkje loopt en geen gewicht op het voetje zet...
Succes morgen bij de dierenarts ! (ik heb de foto's even weg gehaald, anders wordt het topic zo lang, maar als je ze weer nodig hebt roep je maar ;)  )
Laatst gewijzigd door miik op za 09 apr 2011, 00:38, 1 keer totaal gewijzigd.
pallas
5-sterren
5-sterren

Bericht door pallas »

Misschien handiger als er één foto blijft staan, voor het geval dat iemnad het nog eens nodig heeft?

Vanmorgen was het pootje weer op nomrlae temo.
Heb gebeld met de d.a.
Geen koorts, geen pijn, het verband zit goed en de teentjes zijn mooi slank? Dan is de warmte van het pootje van het genezingsproces.
Bij twijfel nemen we maandag weer contact op.
Hij houdt zich mooi rustig en ligt al de hele morgen aan mijn voeten op de bank. Vrouwtje gaat zich wel vervelen hoor :-\

Plaats reactie