Pens stinkt!

Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Re: Pens stinkt!

Pauline
5-sterren
5-sterren

Bericht door Pauline »

Ik heb ook altijd geschud maar niet gespoelde pens en vind het helemaal niet stinken. Ruikt idd landelijk..., geen probleem mee.
koekje
5-sterren
5-sterren

Bericht door koekje »

martine-tom schreef: Men neme niveacreme (zo'n blauw blik), 2 watjes en een paar latex handschoenen.
Doop de watjes in de creme en steek ze in je reukorgaan.
Trek de handschoenen aan.
Leg je mes/schaar klaar.
Leg al je zakjes/bakjes klaar.
Pak de pens uit zijn verpakking en begin met knippen/snijden.
Snel in de zakjes en in de vriezer.

Klaar :biggrin2:

Ik vond het ook meevallen overgens.
Ik heb gewoon een hekel aan het gevoel van vlees, rauw vlees aan mijn handen dus ik doe alles met handschoenen.
Scheelt een berg.
Watjes in mijn neus was ik van plan maar vond het niet nodig.
Ik had gespoelde lamspens, geitenpens en runderpens.
Vuilepens heb ik ook...maar dan gemalen.
Het nadeel van watjes in je neus stoppen is, dat je dan door je mond moet ademen. Ik weet dat sommige mensen heel lang hun adem in kunnen houden, maar geen kwartier.
Als je door je mond ademt, dan proef je de pens. Ik weet niet wat erger is en ik zou ook voorgemalen pens voeren.
ulla
5-sterren
5-sterren

Bericht door ulla »

Pens snijden is niet mijn hobby, maar ik doe het vele malen liever dan boekmaag verdelen,das pas smerig. :biggrin2:
Limpy
5-sterren
5-sterren

Bericht door Limpy »

Als alternatief voor nivea-watjes IN je neus kun je ook een dot nivea of andere zeer welriekende creme net onder je neus op de huid deponeren (heb je "silence of the lambs" gezien? zoiets als in die scene in het mortuarium, helpt echt mits je het vlakbij je neus-ingang smeert/deponeert)

Hier krijgen de flaporen ook wel eens pens in gemalen vorm, ik vind de lucht wel meevallen eigenlijk maar ik vind ook niet gauw wat stinken (hooguit sterk rieken)
Linda_Bonbon
3-sterren
3-sterren

Bericht door Linda_Bonbon »

Ik ken alleen de schone pens van slagerij west en gemalen pens, dus ik weet niet hoe groot het verschil met vuile pens is, maar ik vond de stank echt reuze meevallen. Ruikt gewoon naar boerderij!

Wat is het voordeel van vuile pens voeren? Goedkoper? Betere/meer voedingswaarden?
Senna99
5-sterren
5-sterren

Bericht door Senna99 »

Ik vind het ook niet echt stinken. Maar had de laatste keer ook bio pens. Heb het zelfs gewoon in de bijkeuken staan snijden. :)
jara
4-sterren
4-sterren

Bericht door jara »

Linda_Bonbon schreef: Ik ken alleen de schone pens van slagerij west en gemalen pens, dus ik weet niet hoe groot het verschil met vuile pens is, maar ik vond de stank echt reuze meevallen. Ruikt gewoon naar boerderij!

Wat is het voordeel van vuile pens voeren? Goedkoper? Betere/meer voedingswaarden?
Vuile pens bevat meer goede bacteriën voor de darmflora
Anne in Zweden
5-sterren
5-sterren

Bericht door Anne in Zweden »

Ik ben trouwens jaloers op die prijzen van je... In Duitsland betaal ik voor 10 kg lamspens 20 euro, voor 10 kg runderpens 15-18 euro... :(
Nadia
5-sterren
5-sterren

Bericht door Nadia »

jeempie anne! Hoe ver woon jij van NL af? Ik heb me het eens vaker bedacht, eigenlijk zou het voor jou best interessant zijn om eens een flinke bulk in te slaan hiero. 1 runderpens 4 euro. Gewicht kan verschillen)

Ik vind pens niet lekker ruiken, maar vind het ook niet vies. Het enige moment dat ik het vies vind is als ik hem krijg. Dan ben ik bank dat ik er wormen ofzo in vind. Dan vouw ik hem voorzichtig open, inspecteer in hem en hoppa. Ik snij mijn pens in bad. Ik leg de lap daarin en kan daar na alles super makkelijk uitsoppen. De lap ligt me dan ook niet in de weg.
Anne in Zweden
5-sterren
5-sterren

Nadia schreef: jeempie anne! Hoe ver woon jij van NL af? Ik heb me het eens vaker bedacht, eigenlijk zou het voor jou best interessant zijn om eens een flinke bulk in te slaan hiero. 1 runderpens 4 euro. Gewicht kan verschillen)
Ja, erg hè? En dat zijn dan nog de aanbiedingen! ("Jetzt bestellen! 10 Kilo für NUR...") ;D

"Helaas" woon ik in de buurt van Leipzig - dan kan ik nog beter in Polen bestellen... Maar ik heb wel besloten dat ik, zodra ik weer eens in den lande ben, ik een gigahoeveelheid barf in NL ga bestellen, want het is bij jullie echt veel goedkoper! En de variatie is ook veel groter: hertenvlees, parelhoenkarkas - daar moet ik eerst effe een loterij voor winnen hier!
Nadia
5-sterren
5-sterren

Bericht door Nadia »

Oh, das heel diep Duitsland in! Ben binnenkort bij Dortmund in de buurt. Maar dat schiet nog niet op voor jou. Als we naar oostenrijk gaan komen we ook niet in de buurt.
Ik zal aan je denken, mocht ik ooit jouw kant op komen.
Anne in Zweden
5-sterren
5-sterren

Nadia schreef: Oh, das heel diep Duitsland in! Ben binnenkort bij Dortmund in de buurt. Maar dat schiet nog niet op voor jou. Als we naar oostenrijk gaan komen we ook niet in de buurt.
Ik zal aan je denken, mocht ik ooit jouw kant op komen.

Aaah, je bent een lieverd! Mocht je toch via Leipzig van Limburg naar Oostenrijk willen rijden, kun je meteen een vrachtwagen met barfmateriaal voor Tieneke meenemen! ;D
Nadia
5-sterren
5-sterren

Bericht door Nadia »

Mocht het ooit op de planning komen zal ik dat zeker doen ;D
orinake
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door orinake »

Verse pens stinkt niet hoor... absoluut niet zelfs.
Ok het ruikt naar koe en stal maar als dat al stinkt....
Varkensstallen stinkel een stuk harder :p
Runderpens word buiten gesneden, ik haal hele pensen (compleet met inhoud) voor 3.5€ en ze verschillen in gewicht van 5 tot 13kg. Ik bestel er 4 tegelijk en dan kan ik eventjes verder.
Lamspens, maar dan echt LAM he geen schapenpens snijd (nou ja, knip) ik gewoon in de keuken hoor, dat ruikt helemaal niet. dat leg ik zelfs in de droger zonder dat die speciaal buiten moet staan of zo.
Schapenpens ruikt al sterker, die is dikker ook, dus die word op een aparte tafel buiten gesneden en niet gewoon op men aanrecht ;)
Drijver
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Drijver »

Hier geen enkele moeite met een pens. Ik haal hem vers en direct uit de koe, wel uitgeschud maar niet gespoeld en ik snij hem met blote handen.
Ik kan me de dag nog wel heugen dat ik met alleen mijn vingertoppen die pens beetpakte omdat ik het zo vies vond, maar dat is nu jaren geleden.
Een boekmaag schud ik wel uit maar dan blijft er nog veel smurrie in hangen. Het duurde even voordat dat me ook niet meer interesseerde.
Omdat ik geen andere plek heb snij ik het inderdaad in de keuken. Naderhand een lekker soppie erdoor en de boel is weer fris.

Plaats reactie