kiek dr achterpoot.. update.. foto's operatie (bloederig)

Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Re: kiek dr achterpoot..

miik
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door miik »

*Dorothea* schreef: Misschien dan toch een keer laten voelen onder een roesje?
Wat bij ons in de praktijk wel wordt gedaan.. is een roesje geven... voelen... evt rofo... en dan gelijk overleg met de eigenaar erbij, en dan zo nodig gelijk door voor de operatie. Dan heeft de hond maar 1x narcose.
Een narcose is natuurlijk nooit leuk, maar je mag altijd je twijfel uitspreken tegen de arts he Lydia ! Eventueel kan de narcose aangepast worden, of een extra infuus, of dat ze wat langer in de praktijk blijft. Vaak is er wel een passende oplossing !
En echt je bent niet de enige die het allemaal niet in 1x snapt. Het is heel normaal dat mensen de boel moeten laten bezinken en dat er dan weer vragen komen en dat er dan weer dingen niet duidelijk blijken te zijn ! Dat hoort er allemaal bij...
Zolang het niet duidelijk is, gewoon blijven vragen !
Wat bij betreft ben je super bezig en doe je het hardstikke goed  :-* :-* :-*
spreeuwtje
5-sterren
5-sterren

Bericht door spreeuwtje »

Update... Net met kiek bij hodes geweest en het voelde heel goed. Ook kiek was extreem ontspannen. Ik kon haar zo plat op haar zij leggen en ze lag zelfs mijn gezicht te likken en die man tegen zijn oor te kwispelen. :P  hij kon nu heel goed de schuiflade test doen en voelde geen speling. Zijn mening is dus ook dat de banden niet volledig gescheurd zijn. Kiek loopt inmiddels ook alweer een tijdje op 4 poten ook in lichte draf. Ik ben blij dat die operatie pas in mei is zodat ik nog kan bedenken of het wel nodig is. Kiek krijgt een brace met memorie fome. De man vond t niet nodig omdat hij dacht dat pronkruggen een dunnere vacht hebben maar dat vind ik niet. Binnenkort is de brace klaar en gaan we hem passen!
me and my boys
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door me and my boys »

klinkt positief, het is te hopen dat die brace goed zijn werk doet!!
Eef+Stippels
5-sterren
5-sterren

Bericht door Eef+Stippels »

Fijn dat je zo positief bent!

Als ik kijk naar stippies vacht lijkt me een brace met foam inderdaad zeker niet overbodig.
Laatst gewijzigd door Eef+Stippels op ma 22 apr 2013, 09:13, 1 keer totaal gewijzigd.
essie74
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door essie74 »

spreeuwtje schreef: Update... Net met kiek bij hodes geweest en het voelde heel goed. Ook kiek was extreem ontspannen. Ik kon haar zo plat op haar zij leggen en ze lag zelfs mijn gezicht te likken en die man tegen zijn oor te kwispelen. :P  hij kon nu heel goed de schuiflade test doen en voelde geen speling. Zijn mening is dus ook dat de banden niet volledig gescheurd zijn. Kiek loopt inmiddels ook alweer een tijdje op 4 poten ook in lichte draf. Ik ben blij dat die operatie pas in mei is zodat ik nog kan bedenken of het wel nodig is. Kiek krijgt een brace met memorie fome. De man vond t niet nodig omdat hij dacht dat pronkruggen een dunnere vacht hebben maar dat vind ik niet. Binnenkort is de brace klaar en gaan we hem passen!
hhaha was je bij henk of bij Arjan zelf? En wat fijn dat het goed gegaan is he?
Mocht je Kiek op de grond laten liggen of moest ze op de tafel? 

Ennu gewoon memorie fome doen! zul je plezier van hebben  :biggrin2:
spreeuwtje
5-sterren
5-sterren

hoe die heette... da ben ik vergete..  ;D
man met dikke vingers, kort (heul kort) haar en een brillie.. :)
heel aardige rustige man..
volgens hem had een RR een vacht waar.. als je er overheen schuurde met een vinger.. er een kale plek achter bleef..  ???
kiek zou wel een ondervacht hebben.. maar ik kan t niet ontdekken hoor..  ;D
naja.. iig memorie foam en hij kwam later nog met een laagje foam aanzetten wat in meindl schoenen gebruikt wordt..
aan de ene kant met een soort luchtig netje eroverheen wat dus normaal aan de kant van de huid komt te zitten.. en aan de andere kant rood of oranje hele zachte foam..
hij vroeg welke kant aan haar huid moest komen.. ik heb de zachte foam kant gekozen..
zweetplekken heb je toch niet echt kans op.. t ding blijft niet constant aan.. maar dat net kant gedoetje zouden al haar haartjes in blijven steken en afbreken heb ik t idee..
naja..
ik is enthousiast..  :biggrin2:
spreeuwtje
5-sterren
5-sterren

ow.. en kiek lag lekker op de grond.. ik zei nog.. als je zo 6/7 honden doet op een dag.. heb je zelf een rugbrace nodig na verloop van tijd..  ;D
spreeuwtje
5-sterren
5-sterren

Re: kiek dr achterpoot.. update..

De afgelopen tijd ging het redelijk met kiek dr poot..
maar niet goed..

de brace deed zijn werk niet goed..
ben er vorige week dinsdag mee terug geweest.. en t lijkt alsof haar stevige dijbeenspier de brace een halve cm naar beneden duwt waardoor de scharnieren niet meer kloppen met het buigen van haar knie..
hij is nu aangepast en vandaag kon ik hem van het postkantoor halen..
ondanks dat we samen daar een nieuwe manier hebben uitgevogelt.. lijkt t of t nu helemaal niet meer werkt..  :-\
alles zit te strak (de banden, niet de kap zelf) en is nagenoeg niet meer bij te stellen omdat die banden vrij kort zijn..
maar eerlijk is eerlijk.. ik kan hem nu ook niet goed passen omdat kiek gister onverwacht weg gerend is en door een berg zand is gaan rennen..  >:(
ik had vreselijke pijn in mijn rug, kiek was heel rustig want t was warm en ze liep qua poot vrij redelijk..
ik ben dus dom geweest en heb haar vw het trekken aan de riem even los gelaten..
t ene moment staat ze nog naast me.. t volgende moment zie ik haar onder aan de dijk als een gek rondjes rennen..  :'(
ik kan mezelf wel voor mijn kop slaan.. maar kiek is gewoon niet te houden!!
ze wil hard en snel en hoog en dol..
en voor zover ik t nu kan zien zijn haar banden écht gescheurd..
ze steunt helemaal niet meer op haar poot en geeft ook pijn aan..
evengoed wilde die domme doos vanmiddag in de tuin haar vriend kayne nog uitdagen voor een spelletje..  >:(
je kan dr geen moment los laten..
niet in huis, niet in de tuin.. en dus ook buiten niet.. want ook met maar 3 poten en 1 zeer poot doet ze de driedubbele flikflak..  >:(

ik ga morgen yolande krooshof proberen te bellen..
zij dacht destijds dat die knie geen probleem was, maar dat t vanuit haar hak kwam..
helaas had ze het mis.. al kan ik t me wel voorstellen, want toen was er nog weinig te zien aan haar knie..

zoals ze nu loopt kan ik écht niet aanzien.. en ik hoop dat ze zo snel mogelijk geopereerd kan worden..
met schoonhoven uit hypolitushoef had ik afgesproken dat kiek na de vakantie pas geholpen ging worden..
maar toen was ik het ook minder erg als nu..
met de oppas heb ik afgesproken dat ze toch mag komen.. (super lief..  :-* )
en ik hoop hoop hoop dat mevrouw krooshof wil instemmen met een consult en direkt op die dag een operatie..
ik heb t gevoel de laatste tijd dat ik alleen nog maar in de auto rij voor kiek..
ben de afgelopen maand nu 3x heen en weer gereden naar arnhem.. en nu dan weer naar hilversum (hoop ik)
willen jullie duimen dat ze kiek zo snel mogelijk zou willen helpen??
:'(  ik zit er een beetje doorheen..  :-[
spreeuwtje
5-sterren
5-sterren

ow!! ook bij krooshof??
goh.. dat mens heeft t druk met bp!!!  ;D

maar wel balen zeg!!
ik las in een ander topic dat t juist zo goed ging..
wat is er nou precies met donna?
ik heb t vast ergens wel eerder gelezen, maar ben t vergeten.. :shy:
jara
4-sterren
4-sterren

Bericht door jara »

Sterkte met Kiek...hoop dat je gauw terecht kan daar en dat ze geholpen wordt!!
spreeuwtje
5-sterren
5-sterren

ik hoop t ook.. ik merk gewoon dat ik erg moe word van al dat geklooi..
gister met de aangepaste brace aan de gang geweest en nu past t ding helemaal niet meer..    :'(
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

Sterkte. Ik weet uit ervaring dat de revalidatie ook best even aanpoten is, zeker de eerste 6 weken. Maar dan komt het wel goed met Kiek!
me and my boys
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door me and my boys »

jeetje zeg, da;s balen!
hopelijk kan je snel terecht en wordt ze geholpen!
ik duim iig voor jullie!
spreeuwtje
5-sterren
5-sterren

Dank ellen en lizzy. Krooshof aan de foon gehad. Ze was het nog niet helemaal eens met het idee dat het toch haar knie was. :-x ik vertelde dat er foto's gemaakt zijn waarop nu artrose in de knie te zien was en dat dk middenmeer ervan overtuigd was dat kiek dr knie een klap heeft gehad. Maar goed. Fijn dat ze zo zeker van haar zaak is maar ben toch wel blij dat ze iig een consult met aanvolgend een operatie wilde plannen voor volgende week dinsdag. Wel balen dat t nog zo lang moet duren. Maar ik snak naar echte vooruitgang. Dat de revalidatie ook niet niks is heb ik gisteren nog in jouw topic gelezen lizzy. Maar het zou fijn zijn als je ergens naar toe kunt werken!
ulla
5-sterren
5-sterren

Bericht door ulla »

bah, ik vind het zo,n nare operatie, maar je zult wat moeten, sterkte.

Plaats reactie