[quote="Linda_Bonbon"]
Mijn ouders vertrekken zondag, dus mijn moeder vroeg of ik het nog even precies wilde opzoeken hoe het zit met kvv in duitsland

Het is me nu duidelijk dat ze op zoek moeten naar een Real of die Fressnapf. Maar nu het volgende probleem.... Hoe heet die kvv dan daar? Want ze weten anders niet waar ze naar moeten zoeken natuurlijk

[/quote]
Dat zoeken valt wel mee. Gewoon koers zetten naar de diepvrieskist (en daar staat er hoogstens eentje van!) en daaruit pakken wat je nodig hebt. Het is niet zo dat je kunt kiezen tussen vier verschillende merken of zo; wat erin ligt, ligt erin. Het enige wat telt is dat het rauw is en gemalen (of althans in kleine stukjes). Maar gewoon de diepvries lokaliseren dus en dan erin duiken! Ze kunnen eventueel het personeel vragen naar de "Tiefkühltruhe" met het "Frischfleisch für Hunde", en dan bij voorkeur "gewolftes Fleisch".
Verder is kvv (en barf) hier toch hoofdzakelijk een kwestie van via internet bestellen, dus veel keus is er in gewone winkels niet. Maar voor een paar dagen is dat niet zo'n ramp voor een hondje. Eventueel zouden ze bij Fressnapf gedroogd vlees kunnen halen voor hun hond. Zit geen calcium in, maar nogmaals, die paar dagen...
Als de Fressnapf/Real in hun vakantiedorp te klein is en geen kvv in het assortiment heeft, komen ze onderweg misschien wel langs een conglomeraat van grote winkelketens (Einkaufzentrum) waar een Fressnapf is die wel kvv heeft.
En als het écht niet anders kan, dan toch maar gewoon wat rundergehakt en een kipfiletje...
Hé wacht. Als ze van Wernigerode naar Praag rijden, komen ze langs Dresden, en daar zit een uitstekende barfshop! Adres is Futterfleisch Dresden, Schäferstrasse 56. Is niet ver van de snelweg ook. Daar kunnen ze de kvv gewoon uit de diepvries halen. Is ook merkloos, maar als ze tegen de dames die daar werken (het zijn er twee) zeggen wat ze willen (welke diersoort, met of zonder orgaan), dan vissen die het wel uit de diepvries.
Prettige vakantie gewenst voor je ouders in ieder geval!